  • 1. Data: 2013-02-27 09:06:33
    Temat: Porzadny wentylator <> 80mm
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Bry :)

    Potrzebuje porzadny wentylator pchajacy (ma wpychac powietrze
    do obudowy). Taki na prawdziwych lozyskach, co nie zatra sie
    po godzinie krecenia.

    Zasilanie 12 lub 24V DC.

    Wymiary - moze byc np. okragly 80mm (nie wiekszy), ew kwadrat
    do 80x80mm, chetnie 70x70mm.

    Wentylator ma chlodzic wrzeciono we frezarce cnc - wywalilem
    oryginalny wentylator nabity na wal wrzeciona bo wyl jak potepiony.
    Teraz chce dac jeden-dwa wentylatory DC ktore zastapia oryginal...

    Podpowiecie gdzie i czego szukac?

  • 2. Data: 2013-02-27 11:30:44
    Temat: Re: Porzadny wentylator <> 80mm
    Od: "morghul" <m...@t...pl>

    Tme ma ładny katalog wentylatorów to tam zajrzyj. Np. PMD1207PTB1A Sunona na
    kulkowych łozyskach.

    --

    morghul

  • 3. Data: 2013-02-27 11:47:18
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Wentylator ma chlodzic wrzeciono we frezarce cnc - wywalilem oryginalny

    Ja zrobilem tak: wiatrak 12 cm w wycietym otworze w duzej
    puszce/obudowie elektrycznej, po przeciwnej stronie tez otwor i w nim
    rura kanalizacyjna do odplywu z umywalek. Rura jest na pewnym odcinku
    karbowana, co pozwala kierowac strumien gdzie trzeba. Rurka ma wejscie
    cos kolo 5 cm, a koncowke mniejsza, chyba cos kolo 1,5". Chlodzic
    chlodzi, ale mi bardziej chodzilo o zdmuchiwanie "urobku", duzy wiatrak
    jest cichy, a cala konstrukcje umiescilem na obudowie przekladni
    wrzeciona, gdzie nie przeszkadza.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 4. Data: 2013-02-27 11:54:52
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "Pawel O'Pajak" <o...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > o zdmuchiwanie "urobku", duzy wiatrak jest cichy, a cala konstrukcje
    > umiescilem na obudowie przekladni wrzeciona, gdzie nie przeszkadza.

    U mnie chodzi o chlodzenie wrzeciona a nie zmuchiwanie urobku.

    Wrzeciono ma przekroj 80x60mm stad pomysl wykonania adaptera na 80x80
    i zastosowania wentyla 80x80mm.

    Zamowie chyba dwa i porownam:
    http://www.tme.eu/pl/details/pmd1207ptb1a/wentylator
    y-dc-12v/sunon/pmd1207ptb1-a2gn/#
    i mocniejszy
    http://www.tme.eu/pl/details/pmd1208pmb1a/wentylator
    y-dc-12v/sunon/pmd1208pmb1-a2gn/#

  • 5. Data: 2013-02-27 11:56:56
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    On 27 Lut, 09:06, Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> wrote:
> [...]
    > oryginalny wentylator nabity na wal wrzeciona bo wyl jak potepiony.
    > Teraz chce dac jeden-dwa wentylatory DC ktore zastapia oryginal...

    Polecam wentylatory Sanyo Denki.
    Mają nawet takie co mają 16 tyś obrotów o wymiarach 60x60mm.
    Są porządne i bardzo duży wybór.
    Skontaktuj się z przedstawicilestwem w Krakowie, z pewnością
    pomogą coś wybrać.

    pytający

  • 6. Data: 2013-02-27 14:33:53
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    > Bry :)
    >
    > Potrzebuje porzadny wentylator pchajacy (ma wpychac powietrze
    > do obudowy). Taki na prawdziwych lozyskach, co nie zatra sie
    > po godzinie krecenia.

    Porządny wentylator to Papst.

    --
    Desoft

  • 7. Data: 2013-02-27 23:59:17
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    morghul wrote:
    > Tme ma ładny katalog wentylatorów to tam zajrzyj. Np. PMD1207PTB1A Sunona na
    kulkowych łozyskach.

    Warunkiem jest głośność a łożyska kulkowe są głośniejsze od ciernych.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 8. Data: 2013-02-28 06:40:14