  • 11. Data: 2004-10-22 22:02:00
    Temat: Re: Odpis podatkowy 760 zł za korzystanie z internetu.
    Od: RusH <l...@p...pl>

    "Miet" <f...@f...fm> wrote :

    > Od nowego roku bedzie - wlaśnie przeszlo to w sejmie

    od podstawy czy podatku ?

    Pozdrawiam.
    --
    RusH //
    http://randki.o2.pl/profil.php?id_r=352019

  • 12. Data: 2004-10-22 22:46:47
    Od: "Przemyslaw Popielarski" <p...@h...pl>

    RusH <l...@p...pl> wrote:

    > od podstawy czy podatku ?

    od podstawy

    --
    ./ premax
    ./ premax@hot,pl

  • 13. Data: 2004-10-23 07:42:32
    Od: viRRus <v...@c...poczta.fm>

    Użytkownik Marcin Kuczera napisał:

    > i nie martwi sam fakt konieczności wystawiania faktur czyli księgowania
    > wszystkich przychodów bo to dotychczas załatwiały albo faktury
    > (sporadycznie) albo kasa fiskalna, tylko to ze nagle albo cała masa klientów
    > ustawi się w kolejce po fakture i będzie jak w mięsnym za komuny, albo
    > trzeba będzie to wszystko rozesłać...

    Niestety, taki jest los przedsiębiorcy. Swoją drogą podziwiam kioski, w
    których zakup gazety czy gumy do zucia jest zawsze połączony z
    wydrukowaniem paragonu fiskalnego...

    a to są realne, spore koszty, nie
    > mówiąc już o nowym tonerze co miesiąc + zapasowa drukarka + osoba która
    > która to wszystko obsłuży + księgowa która jak dostanie karton faktur do
    > zaksięgowania to wprowadzi szybki aneks do umowy dot. ceny usługi...

    Druk - OK, sa koszty. Ale zdecydowanie nie rozumiem, dlaczego to
    księgowa ma księgować wydrukowane faktury, a nie odwortnie - system
    ksiegowy automatycznie je generuje, księguje a na życzenie robi wydruk.

    V.

  • 14. Data: 2004-10-23 08:16:51
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    viRRus napisał(a):

    > Druk - OK, sa koszty. Ale zdecydowanie nie rozumiem, dlaczego to
    > księgowa ma księgować wydrukowane faktury, a nie odwortnie - system
    > ksiegowy automatycznie je generuje, księguje a na życzenie robi wydruk.

    Jak widac nawet w providerce internetowej wplywy bazaryzmu praktycznego
    nabyte w poczatkach lat 90-tych sa dalej bardzo silne :P

    j.

  • 15. Data: 2004-10-23 08:25:38
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Fri, 22 Oct 2004 20:53:05 +0200, użyszkodnik "Marcin Kuczera"
    <m...@p...rybnik.pl> napisał:

> [...]
    > która to wszystko obsłuży + księgowa która jak dostanie karton faktur do
    > zaksięgowania to wprowadzi szybki aneks do umowy dot. ceny usługi...

    u nas Zakład Energetyczny dawno się z tym uporał, wystawia fakture
    raz za pół roku i święty spokój

    --
    futszaK
    598339018 601061867

  • 16. Data: 2004-10-23 09:08:09
    Od: VoMi7 <v...@N...altanet.pl>

    januszek wrote:

    > Jak widac nawet w providerce internetowej wplywy bazaryzmu praktycznego
    > nabyte w poczatkach lat 90-tych sa dalej bardzo silne :P

    dokladnie... ;-) podstawa to program do fakturowania i ksiegowania.
    Przeciez podstawa do oplacenia rachunku za abonament za miesiac jest
    wystawiona faktura VAT.

    --
    VoMi7

  • 17. Data: 2004-10-23 09:28:17
    Od: Pan Staszek <p...@h...gov>

    > dokladnie... ;-) podstawa to program do fakturowania i ksiegowania.
    > Przeciez podstawa do oplacenia rachunku za abonament za miesiac jest
    > wystawiona faktura VAT.

    W mojej firmie od dawna wszyscy abonenci dostaja faktury vat co miesiac.
    Napisalismy sobie system FK + CRM i od tego czasu mamy niesamowity
    porzadek w firmie, dodam ze obslugujemy > 2K userow.

    Uwazam ze wprowadzenie vatu 22% jest calkowicie naturalne. Nie trzeba
    zadnych proporcji wyliczac dla US ani innych cudow rodem znad wisly.
    End user dostanie fakture, zaplaci vat i na koniec roku ma ulge 760 PLN.
    Calkowicie normalny uklad.

    --
    Onan Barbarzynca

  • 18. Data: 2004-10-23 09:50:44
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@p...rybnik.pl>

    > Jak widac nawet w providerce internetowej wplywy bazaryzmu praktycznego
    > nabyte w poczatkach lat 90-tych sa dalej bardzo silne :P

    bo nie każdy ma własną księgową/nie każdy sam to księguje.
    Troche nie bardzo wiem jak miałbym przesłać w formie pliku dane do systemu
    naszej firmy księgującej. Być może dało by się jakąś wsadówke zrobić.
    Acha, czy nie potrzeba czasem zeby gdzieś ukryta leżała papierowa kopia
    faktury ? Chociaż zastanawiam się gdzie taka tpsa by to składowała...

    Marcin

  • 19. Data: 2004-10-23 10:24:42
    Od: "Piotr" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Pan Staszek" <p...@h...gov> napisał w wiadomości
> [...]
    > zadnych proporcji wyliczac dla US ani innych cudow rodem znad wisly.
    > End user dostanie fakture, zaplaci vat i na koniec roku ma ulge 760 PLN.

    wg mnie normalny uklad to VAT i brak ulg.
    Wydaje mi sie, ze ta ulga to pomysl jak w miare bezbolesnie wprowadzic 22%
    VAT.
    Bo jaki inny sens tej ulgi ?

    Sadze, ze za rok ulga zostanie zlikwidowana, a VAT pozostanie.

    Piotr

  • 20. Data: 2004-10-23 10:40:35
    Od: "D.Wesolowski" <wesoly@klu..pl>

    Marcin Kuczera napisał(a):

> [...]
    > Acha, czy nie potrzeba czasem zeby gdzieś ukryta leżała papierowa kopia
    > faktury ? Chociaż zastanawiam się gdzie taka tpsa by to składowała...

    z tego co pamietam to faktury trzeba trzymac piec lat

    --
    pozdrawiam,
    DW

    mailto: wesoly[a.t]klu..pl
    [przy odpisywaniu usun nadmiarowe kropki]