  • 1. Data: 2010-03-18 14:46:28
    Temat: Ogrzewanie w Megane I 1.4e RN
    Od: Gambit <g...@t...pl>

    Witam,
    Od jakiegoś czasu borykam się z problemem z ogrzewaniem kabiny w mojej
    Reni.
    Wymieniłem termostat, nagrzewnicę, płyn chłodniczy i nic to nie pomogło.

    Objawy są takie, jak przy uszkodzonej nagrzewnicy: jak jadę w miarę wolno
    i nie włączę dmuchawy, to z nawiewów promieniuje ciepło; jak tylko
    przyspieszę lub włączę nadmuch, to powietrze się wychładza.

    Układ jest odpowietrzony, wszystkie węże ciepłe, regulacja temperatury też
    zdaje się działać właściwie.

    Czy ktoś z Was mógłby naprowadzić mnie na rozwiązanie tego problemu?

    --
    pozdrawiam, Krzysiek
    ********************

  • 2. Data: 2010-03-18 15:01:37
    Temat: Re: Ogrzewanie w Megane I 1.4e RN
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-03-18 14:46, Gambit wrote:
> [...]
    > też zdaje się działać właściwie.
    >
    > Czy ktoś z Was mógłby naprowadzić mnie na rozwiązanie tego problemu?

    jesteś pewien że termostat jest sprawny?
    i że odpowietrzony układ prawidłowo?

  • 3. Data: 2010-03-18 15:11:02
    Od: Gambit <g...@t...pl>

    Dnia 18-03-2010 o 15:01:37 Olek <a...@d...pl> napisał(a):

    > jesteś pewien że termostat jest sprawny?
    > i że odpowietrzony układ prawidłowo?

    Witaj,
    Tak, jestem pewien. Termostat był wymieniany jako pierwszy. Wskaźnik
    temperatury oleju działa prawidłowo.
    Układ odpowietrzałem pomimo, że można by założyć, że mechanicy to zrobią -
    wolałem mieć pewność.

    --
    pozdrawiam, Krzysiek
    ********************

  • 4. Data: 2010-03-18 16:11:15
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-03-18 15:11, Gambit wrote:

> [...]
    > temperatury oleju działa prawidłowo.
    > Układ odpowietrzałem pomimo, że można by założyć, że mechanicy to zrobią

    Wskaźnik temperatury oleju nie ma tu nic do rzeczy.
    A nie spada Ci temperatura płynu chłodzącego na zegarach jak jedziesz?
    JEśli tak to termostat.
    Jeśli auto nagrzewa Ci się bardzo szybko, a z nawiewu leci zimne
    powietrze to zapowietrzony układ chłodzenia.

  • 5. Data: 2010-03-18 17:37:43
    Od: Gambit <g...@o...pl>

    Dnia 18-03-2010 o 16:11:15 Olek <a...@d...pl> napisał(a):

> [...]
    > JEśli tak to termostat.
    > Jeśli auto nagrzewa Ci się bardzo szybko, a z nawiewu leci zimne
    > powietrze to zapowietrzony układ chłodzenia.

    Przepraszam, miałem na myśli wskaźnik temperatury płynu chłodzącego.
    Wskazówka po ok. 3 km podnosi się i wisi poziomo.

    --
    pozdrawiam, Krzysiek
    *********************

  • 6. Data: 2010-03-18 20:05:48
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    Gambit pisze:
> [...]
    > też zdaje się działać właściwie.
    >
    > Czy ktoś z Was mógłby naprowadzić mnie na rozwiązanie tego problemu?

    węże wężami ale sprawdź czy rurki dochodzące z nagrzewnicy są ciepłe.
    Czy wymieniłeś nagrzewnicę na nową czy uzywkę? Ja miałem lagune i w
    zasadzie nie było sensu wymieniać nagrzewnicy na uzywkę bo większość ma
    ten sam feler - po porostu jest zatkana. Tylko rozebranie + płukanie
    pomaga. Aha nie wiem jak w meganie ale w lagunie to nagrzewnica jest
    cały czas ciepła, nawet jak masz na pokrętło na zimne. Sterowanie temp.
    polega na odsuwaniu klapy z obudowy nagrzewnicy.
    pozdrawiam
    marcin
    p.s. już coraz cieplej więc masz dużo czasu na naprawę ;)

  • 7. Data: 2010-03-18 23:33:38
    Od: Gambit <g...@o...pl>

    Dnia 18-03-2010 o 20:05:48 Marcin Jan <t...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > cały czas ciepła, nawet jak masz na pokrętło na zimne. Sterowanie temp.
    > polega na odsuwaniu klapy z obudowy nagrzewnicy.

    Wczołgałem się pod kierownicę i pomacałem bok nagrzewnicy - cały jest
    ciepły więc jest OK. Nagrzewnicę wymieniłem na nową, ale starą sobie
    zostawiłem, bo okazało się, że przepłukanie jej kretem i wodą dało niezłe
    efekty :D

    Spróbuję w sobotę rozebrać panel sterujący nawiewem i posprawdzać to
    wszystko. Dziwię się tylko, że w warsztacie, który notabene ma świetne
    referencje, nie wpadli na to, żeby to obejrzeć, tylko od razu stwierdzili,
    że kupiłem kiepską nagrzewnicę.

    > p.s. już coraz cieplej więc masz dużo czasu na naprawę ;)

    Mam (bardzo) małe dziecko więc te parę tygodni to też problem. Jakbym
    woził autem tylko swoją dupę, to bym wokół niego takiego cyrku nie robił :)

    --
    pozdrawiam, Krzysiek