  • 11. Data: 2009-04-21 10:17:21
    Temat: Re: Okulary do jazdy zamiast przyciemnianej szybki...
    Od: m...@g...com

    On Apr 21, 6:56 am, Sqeeb <s...@i...community> wrote:

    > W życiu jeszcze nie dałem tyle za okulary i zastanawiam się
    > czy warte to kupna.

    Moim zdaniem nie warte. Jezeli chcesz na moto to kup po pierwsze zale
    z tworzywa a po drugie z gabka dookola szkiel od wewnatrz. To
    zatrzymuje wiatr i muchy od wpadania do oczu. Poza tym zwroc uwage
    zeby szka byly nietlukace i nie rozpadajace na kawalki :)
    Dobre okulary beda Cie kosztowac okolo 250-300zl ale beda przeznaczone
    dokladnie do jazdy.
    Ja smigam w takich na sporcie i wiekszosc czasu szybki nawet nie
    zamykam.
    Jak chcesz to Ci takie zalatwie :)

  • 12. Data: 2009-04-21 10:18:57
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Tue, 21 Apr 2009 03:17:21 -0700 (PDT)
    m...@g...com wrote:

> [...]
    > dokladnie do jazdy.
    > Ja smigam w takich na sporcie i wiekszosc czasu szybki nawet nie

    Jakbym zobaczył, przymierzył to wtedy mógłbym kupić ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb

  • 13. Data: 2009-04-21 10:21:43
    Od: m...@o...pl

    On 21 Kwi, 12:06, Sqeeb <s...@i...community> wrote:

    > No dobrze, ale gdzie to można zobaczyć na żywo?
    >
    > Myślałem nad okularami all in one, żeby nadawały się na moto, rower,
    > do jazdy samochodem, no i jak zwykłe p. słoneczne na spacerniak.
    >
    > --

    no właśnie to druga strona medalu . okulary można obejrzeć i
    przymierzyć jedynie w Poznaniu. Lub zaryzykować wysyłkowo, znajomy
    tak właśnie zamówił i jemu sie udało :) . Ja zamierzam kupić drugą
    parę wiec jak byś sie wybierał do poznania, to możemy razem
    polecieć :)

    Pozdrawiam
    Sławek
    Rswarrior+fjr

  • 14. Data: 2009-04-21 11:45:37
    Od: Marek <g...@w...pl>

    Nikanor pisze:
    > <http://allegro.pl/show_item.php?item=610802893>
    >
    > Jeśli masz jakiś ciekłokrystaliczny wyświetlacz do oglądania w tych
    > okularach (motocyklowy czy samochodowy)- to odradzam polaryzowane.
    > Może się okazać, że akurat nic nie będzie widać.

    Zdecydowanie groźniejsze od niewidocznych zegarów mogą się okazać
    interferencje z szybą od kasku, bo widzisz wtedy świat przez tęczę
    zmieniającą się w zależności od tego jak poświeci słońce i na przykład
    odblaski od innych samochodów.
    Jeżdżę samochodem w polaryzacyjnych i jest super - widać na przykład
    wyraźnie innych kierowników (i kierowniczki!) za szybą :)
    Pod kaskiem spróbowałem raz i już wiem, że następny kupię po prostu z
    blendą.

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 15. Data: 2009-04-21 12:18:41
    Od: "Tmek" <g...@o...pl>

    Sqeeb wrote:
    > Czołem.
    > Ktoś może testował ten wynalazek?
    > http://allegro.pl/show_item.php?item=610802893
    >
    > W życiu jeszcze nie dałem tyle za okulary i zastanawiam się
    > czy warte to kupna.

    Jezeli okulary maja chronic przed zbyt jaskarwaym swiatlem, uv i jeszcze byc
    ochrona dla oczu to raczej nie kieruj sie w strone chinskiego szajsu.
    Owszem, porzadne okulary jak prawdopodobnie te powyzej sporo kosztuja i sa
    wate swej ceny, ale rownie dobre, trzymajace parametry i wytrzymale mozesz
    znalezc w sprzecie bhp.

    Z racji zastosowania sprawa tandetnosci odpada - wykonane sa bardzo dobrze,
    nie sa drogie, wiec zalu zbytniego w razie czego nie ma, no i poza tym sa
    wytrzymale, nie rysuja sie i nie sa niewygodne pod kaskiem.

    Osobiscie uzywam uvexa i sie chwali. Fasonow mozna znalezc kilka, np

    http://allegro.pl/item608527048_okulary_ochronne_nie
    parujace_blow_smoke_venitex.html
    http://allegro.pl/item608633478_okulary_uvex_cybric_
    dwa_kolory_sportowy_wyglad.html
    http://allegro.pl/item611036510_okulary_przeciwslone
    czne_uvex_nowy_model_x_one.html
    http://allegro.pl/item614981508_okulary_uvex_i_vo_pr
    zeciwsloneczne_szare_oryginal.html

    jak rowniez w sklepach bhp itp.

    Za okulary z wymiennymi szklami ktore kosztuja 300 i na ktore musisz
    chuchac i dmuchac mozna miec z 10 takich. Jak na razie w ciagu 3 lat uzywam
    w moto 2 pare, tylko dlatego ze pierwsze gdzies posialem.
    To jest naprawde wytrzymale tworzywo i trzeba sie ostro starac zeby
    porysowac powierzchnie tego szkla.

    pozdro
    Tmek

  • 16. Data: 2009-04-21 12:55:35
    Od: "(pj)" <j...@g...com>

    Sqeeb pisze:

    > W życiu jeszcze nie dałem tyle za okulary

    no to nigdy sie nie dowiesz co znacza dobre oprawki i szkla
    (hint: koeficjent 10-15x)

    --

    pozdr
    pj

  • 17. Data: 2009-04-21 13:08:52
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia Tue, 21 Apr 2009 07:56:24 +0200, Sqeeb napisał(a):

> [...]
    > http://allegro.pl/show_item.php?item=610802893
    >
    > W życiu jeszcze nie dałem tyle za okulary i zastanawiam się czy warte to

    od zawsze jeżdżę w polaryzacyjnych. Nie wyobrażam sobie inaczej.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    BMW R1100GS '94 (DC)

  • 18. Data: 2009-04-21 13:33:03
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    Za daleko ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb

  • 19. Data: 2009-04-21 14:03:39
    Od: Nikanor <p...@g...com>

    On 21 Kwi, 15:33, Sqeeb <s...@i...community> wrote:
    > Za daleko ;-)

    Jak chcesz polaryzowane, to mnie się sprawdzają Polaroidy (te pierwsze
    albo trzecie):

    http://www.okularypolaroid.pl/okulary_przeciwslonecz
    ne/1/okulary_meskie

    Latem jeżdżę po mieście w kasku enduro i tych okularkach zamiast gogli
    i one się bardzo dobrze sprawdzają. Pręcika za uszami nie czujesz, bo
    cieniutki, przyciemnienie delikatne - można jechać wieczorkiem i nie
    zdejmować w tunelu. A przy tym lekko i przewiewnie.

    --
    Nikanor

  • 20. Data: 2009-04-21 14:48:21
    Od: "JP" <c...@g...pl>

    Ja kiedyś kupiłem sobie okulary polaryzacyjne na rower w Hi Mountain - cena
    przystepna, o ile pamietam kolo 100 zeta. Teraz uzywam ich na moto i jest
    ok, poza delikatnym dyskomfortem - bo trzeba jednak je wsicnac pod kask:). A
    moze zamiast bryli zainteresuj sie tym: http://www.tinyurl.pl/?PXbUTZNc -
    wyglada ciekawie, sam sie zastanawiam nad zakupem - moze ktos juz korzystal?