  • 11. Data: 2021-02-06 19:03:25
    Temat: Re: Oleje long life
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:601ed8d2$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
    user Shrek pisze tak:

    > Szrek tak chce - chce wymieniać co rok, a pewnie w tym roku 15kkm
    > nie zrobi. Szrek pyta czy jak naleje longlajfa i bedzie normalnie
    > zmieniać co 15kkm

    15kkm to już jest za dużo

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG i klimy

  • 12. Data: 2021-02-06 19:11:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.02.2021 o 19:03, PiteR pisze:

    > 15kkm to już jest za dużo

    Dobra - szrek wymieni po 10kkm. Szrek dalej chce tylko wiedzieć czy
    longlajfy są lepsze czy gorsze - niech będzie przy zmianie co 10tys;)

    --
    Shrek

  • 13. Data: 2021-02-06 19:32:22
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:601edbc8$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
    user Shrek pisze tak:

    > Dobra - szrek wymieni po 10kkm. Szrek dalej chce tylko wiedzieć czy
    > longlajfy są lepsze czy gorsze - niech będzie przy zmianie co 10tys;)

    no (Wilhelmi) ;)

    to imho longlajfy są lepsze bo zaprojektowane by dłużej wytrzymać
    w silniku i są droższe więc lepsze, do tego nie psują masowo aut
    flotowych gdzie wymiany następują co tyle ile w dokumentach albo
    interwał zaprogramowany w zegarach bo byłoby o tym słychać.

    czy benzyna 98 jest gorsza?

    Przypadki pokazywane "silnik pełen mazutu jeździł na longlife"
    mogą się brać z dużego natężenia brudzenia w danym silniku bo coś
    się po prostu zepsuło. Sadza zapanowała całe 5L i koniec. Więcej nie
    przyjął.

  • 14. Data: 2021-02-06 20:23:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.02.2021 o 19:32, PiteR pisze:

    > to imho longlajfy są lepsze bo zaprojektowane by dłużej wytrzymać
    > w silniku i są droższe więc lepsze,

    No właśnie niekoniecznie. Coś za coś - dłużej wytrzymują, może wcale nie
    mają lepszych własności a gorsze, ale bardziej stabilne;)

    > do tego nie psują masowo aut
    > flotowych gdzie wymiany następują co tyle ile w dokumentach albo
    > interwał zaprogramowany w zegarach bo byłoby o tym słychać.

    CHGW - flotówki się wymienia po lizingu i już.

    Wiem - dlatego nie o to pytam;)

    --
    Shrek

  • 15. Data: 2021-02-06 22:22:01
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2021-02-06 17:19, Shrek wrote:

    > OK - ale czy omijać szerokim łukiem, bo nie jest dobrym pomysłem jeździć
    > na nich 30k, czy jak wymieniasz normalnie po 15k to
    > gorsze/lepsze/bez/różnicy.
    Z tego co zrozumiałem to chodzi im o to, aby nie jeździć na longlajfach
    po 30 tyś. Pewnie powiedzieliby że i 15 tyś to za dużo. Nic mi nie
    wiadomo o szkodliwym działaniu longlajfów przy małych przebiegach
    pomiędzy wymianami.

  • 16. Data: 2021-02-06 22:34:08
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2021-02-06 18:37, PiteR wrote:
    > in <news:601eb33a$0$519$65785112@news.neostrada.pl>

    > więc drozsze jest gorsze?
    A czemu nie? Np. kawioru to ja za darmo jeść nie chcę. Wolę zeżreć
    kawałek pospolitego pieczonego/smażonego schabu. :-) Za szampanem, nawet
    takim drogim, prawdziwym, też nie przepadam. Nie ma to jak dobry tani
    bimberek albo zwykła czysta. :-)

    > to chyba bez vatu ;)
    >

    > a ja nie wiem co vw zaleca ale co 10kkm uzywam Mobil 5W40
    > za chyba 95zł 5L
    >
    > https://www.ceneo.pl/7677545
    Ten ,,mój" 10W40 GM-a w naziemnym sklepie przy tzw. dobrym, acz
    nieautoryzowanym warsztacie 105 zł za 5 l kosztuje. :-)

  • 17. Data: 2021-02-07 01:49:55
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:601eeccc$0$546$65785112@news.neostrada.pl>
    user Shrek pisze tak:

    > No właśnie niekoniecznie. Coś za coś - dłużej wytrzymują, może
    > wcale nie mają lepszych własności a gorsze, ale bardziej
    > stabilne;)

    acha że olej chroni olej marketingowo
    a traci koncern go aprobujący do produkcji
    czyli inżynierowie vw bmw mb to barany.

    ale to wszystko zmowa księgowych oleju i księgowych producenta aut
    może być ;)

    --
    Piter

    #ZawszeGratem

  • 18. Data: 2021-02-07 08:31:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.02.2021 o 22:22, JDX pisze:

    > Z tego co zrozumiałem to chodzi im o to, aby nie jeździć na longlajfach
    > po 30 tyś.

    Z tym się raczej zgadzam. Choć dowodów nie mam, ale przyjmuję na wiarę.

    > Pewnie powiedzieliby że i 15 tyś to za dużo. Nic mi nie
    > wiadomo o szkodliwym działaniu longlajfów przy małych przebiegach
    > pomiędzy wymianami.

    I o to chodzi. Zacząłem się zastanawiać (bo bać to za dużo powiedziane),
    że longlajfy mogą działać na zasadzie stabilności parametrów ale
    gorszych na wejściu (chujowo ale jednakowo;)

    --
    Shrek

  • 19. Data: 2021-02-07 08:36:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.02.2021 o 01:49, PiteR pisze:

    > acha że olej chroni olej marketingowo
    > a traci koncern go aprobujący do produkcji
    > czyli inżynierowie vw bmw mb to barany.

    Ja tam inżynier jestem i wiem, że zwykle każdy proces to sztuka
    kompromisów. Więc stabilność parametrow w czasie kosztem jakości tych
    parametrów wydaje się jedną z bardziej oczywistych teorii. Oczywiście
    można powiedzieć, że longlajfy to bezkompromisowe oleje i cierpi tylko
    cena, ale jak już zauważyłeś księgowi (w sumie to krzywdzące dla
    księgowych - oni tylko te cyferki w komputery wklepują) wiedzą, że jak
    ich cena ucierpi bardziej niż konkurencji... więc może warto jednak
    zejśc z jakością i połowę oszczędności oddać specom od marketingu;)

    --
    Shrek

  • 20. Data: 2021-02-07 10:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Są. W sumie jest shell. Tylko tak jak piszę, mam 3,5 litra
    > longlifa z zeszłego roku. Niby można mieszać, ale jakoś tak
    > głupio, żeby cztery dyszki zaoszczędzić. Zresztą jak już tak
    > patrzeć to longlajf volkswagena jest droższy tylko o dyszkę od
    > tego helixa. Wymieniać częściej mi się po prostu nie chce. Zresztą
    > - pewnie i tak mniej niż dyszkę w tym roku zrobi, bo w zeszłym
    > żona jeździła, w tym nie będzie komu - jak ciepło to moto albo
    > rower;)

    Wymieszaj i sie nie przejmuj.
    Ja jezdze na 5w30 long life i wymieniam co 30-40 tysiecy.
    Auto ma 500 tysi przejechane i nie bierze grama oleju.
    Ale fakt ze nie katuje go, rano delikatnie rozgrzewam etc.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    jest mniemanie, że się nie ma go wcale." Nikos Kazantzakis