  • 41. Data: 2020-09-19 16:34:16
    Temat: Re: Osobny zasilacz
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Wszystkie większe zasilacze do laptopów powinny pracować z PE. Bez
    > tego nie działa poprawnie filtrowanie zakłóceń przewodzonych i na
    > potencjale masy laptopa pojawia się potencjał mniej-więcej połowy
    > napięcia sieci.

    Nie wystarczy na obu liniach postawić LC?
    Ewentualnie dodać jeszcze pierścionek ferrytowy?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 42. Data: 2020-09-19 16:45:21
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-09-18 o 16:01, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Adam"  napisał w wiadomości grup
    >
    > A co sie w nich psulo ?
    >
    > Bo ... moze klient mial np UPS jakies ciekawe ?
    > Albo .. kasy kupil w miare w jednym czasie i trafil na felerna partie
    > zasilaczy ...

    Brak napięcia na wyjściu.
    Zasilacze u producenta wymieniałem w ramach gwarancji na nowe, nie
    badałem. Bezpiecznik na wejściu cały.

    Kasy klient kupował kolejno co kilka tygodni, w miarę uruchamiania
    nowych lokalizacji. Równolegle zresztą z innymi klientami.

    Podpinane bezpośrednio do sieci, bez UPS-ów. Zresztą kasa (oraz drukarka
    oraz inne urządzenia fiskalne) od wielu już lat mają wbudowane
    akumulatory i muszą móc wystawić kilkaset paragonów bez zasilania -
    wymóg homologacji.

    Jedyne, co tego klienta różniło od innych, to tzw. "wysepki", czyli
    malutkie stanowisko sprzedaży gdzieś na korytarzu. Pozostali klienci z
    tym sprzętem pracowali w pomieszczeniach.
    Zresztą ciężko też o w miarę wiarygodne statystyki, gdyż głównie
    sprzedaję i serwisuję drukarki fiskalne.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 43. Data: 2020-09-19 20:08:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Saturday, September 19, 2020, 4:34:16 PM, you wrote:

    > Nie wystarczy na obu liniach postawić LC?
    > Ewentualnie dodać jeszcze pierścionek ferrytowy?

    Nie. W końcu poziom zakłóceń jest taki, że musisz je sprowadzić do PE.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 44. Data: 2020-09-21 10:36:56
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    On 18.09.2020 17:37, Piotr Gałka wrote:
    > Nie chciałbym bronić tezy, że ten zasilacz jest na pewno osobnym
    > urządzeniem.

    Jeżeli jest w osobnej obudowie i łączy się z zasilanym urządzeniem za
    pomocą wtyczki to co za różnica czy kabel (przed tą wtyczką) ma 150cm,
    10cm czy 0cm?

    --
    SW3

  • 45. Data: 2020-09-21 11:27:26
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-09-21 o 10:36, SW3 pisze:

    > Jeżeli jest w osobnej obudowie i łączy się z zasilanym urządzeniem za
    > pomocą wtyczki to co za różnica czy kabel (przed tą wtyczką) ma 150cm,
    > 10cm czy 0cm?

    Np. normy EMC badają urządzenia z metrowymi odcinkami kabli
    połączeniowych (dalej odfiltrowane).
    Wiem, że dotychczas było o bezpieczeństwie a nie o EMC.
    Nie twierdziłem, że wiem na pewno, a jedynie, że zaczynam mieć
    wątpliwości np. pochodzące z tego jak to wpłynie na badania EMC.
    Produkujemy urządzenia zasilane 12V i dotychczas ile razy byłem w labach
    EMC badane były z zasilaniem ich akumulatorem.

    Jak duża firma ma od każdej dyrektywy zespół ekspertów (i prawników) to
    być może jest w stanie przyjąć z wystarczającym poziomem ufności jakąś
    interpretację bez wątpliwości. Ja nie jestem w stanie.
    P.G.

  • 46. Data: 2020-09-21 13:25:10
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 21.09.2020 o 10:36, SW3 pisze:
    [...]
    > Jeżeli jest w osobnej obudowie i łączy się z zasilanym urządzeniem za
    > pomocą wtyczki to co za różnica czy kabel (przed tą wtyczką) ma 150cm,
    > 10cm czy 0cm?

    A jeśli będzie -10cm? W niektórych drukarkach Canona zasilacz jest
    oddzielnym modułem którego jeden bok, ten z dziurką do wtyczki na kablu,
    jest spasowany równo z tylną ścianką. Zasilacz jest wewnątrz, ale jest
    wyraźnie oddzielny. I co na to prawnik?

    P.P.

  • 47. Data: 2020-09-21 15:12:28
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-09-17 o 21:31, Michal Jankowski pisze:
    > Powiedzcie mi, skąd się wziął dość powszechny zwyczaj projektowania
    > urządzeń na 230V w postaci osobne urządzenie właściwe plus osobny
    > zasilacz w swoim pudełku?

    A dlaczego sugerujesz, że te urządzenia sa na 230V?
    Nie są i stosowanie zewnętrznego zasilacza daje właśnie możliwość
    zasilania urządzenia z różnych napięć i chwała im że tak robią :)

    > Nie mówię tu o ładowarkach do telefonu czy laptopa, ale o zasilaczach do
    > urządzeń stricte stacjonarnych typu router/modem (czy jak tam się ten
    > livebox nazywa).
    >
    > Na domiar złego te zasilacze lubią być zintegrowane z wtyczką, przez co
    > zajmują dwa (trzy...) gniazdka w listwie zasilającej...

    Zawsze możesz sobie zmienić zasilacz na taki, jaki Ci pasuje a w
    przypadku kilku/nastu urzadzeń zasilanych 12V na jeden zasilacz i dla
    bezpieczeństwa z listwą bezpiecznikową :)

    Dodatkowo, zasilacz buforowy wtedy jest idealnym rozwiązaniem w tym
    przypadku bo nie potrzeba stosowania standardowego UPS, który róźnie się
    zachowuje przy róznych urządzeniach :]

    --
    LordBluzg(R)