eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 55

  • 31. Data: 2021-04-10 13:43:33
    Temat: Re: Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 10 Apr 2021 12:57:10 +0200, ii napisał(a):

    > Przecież Mirai już jeździ.
    Wahadłowce też już latały. I jakoś przestały.
    >

    > W jaki sposób?
    Wyszkolony personel. Nieliczne, odosobnione, dobrze wyposażone punkty
    tankowania. Przestrzenne odseparowanie zbiorników wodoru od części
    pasażerskiej.
    >

    > A co tu jest do wprowadzania?
    Za 50 lat ci powiem. A na razie sam pomyśl. Nie mam cierpliwości do
    bezmyślnych pyskaczy.



    --
    Jacek
    -I hate haters-


  • 32. Data: 2021-04-10 15:58:56
    Temat: Re: Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 10.04.2021 o 13:43, Jacek Maciejewski pisze:
    > Dnia Sat, 10 Apr 2021 12:57:10 +0200, ii napisał(a):
    >
    >> Przecież Mirai już jeździ.
    > Wahadłowce też już latały. I jakoś przestały.

    wierzysz w to, że Mirai przestanie?

    >>
    >
    >> W jaki sposób?
    > Wyszkolony personel. Nieliczne, odosobnione, dobrze wyposażone punkty
    > tankowania. Przestrzenne odseparowanie zbiorników wodoru od części
    > pasażerskiej.

    Ale gdzie tu jkiś realny problem i jego rozwiązanie? Mirai jeździ tylko
    jest bardzo mało popularne bez szczególnego traktowania.

    >>
    >
    >> A co tu jest do wprowadzania?
    > Za 50 lat ci powiem. A na razie sam pomyśl. Nie mam cierpliwości do
    > bezmyślnych pyskaczy.

    Powiedz se to patrząc w lustro.


  • 33. Data: 2021-04-10 16:16:37
    Temat: Re: Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 10.04.2021 o 13:39, Jacek Maciejewski pisze:
    > Dnia Sat, 10 Apr 2021 13:11:01 +0200, ii napisał(a):
    >
    >> W dniu 09.04.2021 o 11:04, Jacek Maciejewski pisze:
    >>> Dnia Fri, 9 Apr 2021 10:57:10 +0200, Marcin N napisał(a):
    >>>
    >>>> W dniu 08.04.2021 o 17:19, Jacek Maciejewski pisze:
    >>>>> IMO wodór w samochodach osobowych nie będzie stosowany w najbliższej
    >>>>> (kilka dziesięcioleci) przyszłości.
    >>>>
    >>>> Masz coś na poparcie tej wróżby?
    >>>
    >>> Kryształowa kula w serwisie. Zostaje jedynie śledzić trendy, analizować
    >>> i ekstrapolować obecne rozwiązania pamiętając cały czas o lotności i
    >>> wybuchowości wodoru. Jeździłbyś z bombą pod siedzeniem?
    >>>
    >>
    >> Skoro bez problemu jeździ z benzyną, LPG albo baterią litową to czemu
    >> nie miałby jeździć z inną bombą?
    >
    > Bo ta bomba jest znacznie bardziej wybuchowa. Powiedzmy o jakieś dwa
    > rzędy. Pamiętaj - 500 atm. Jak ci ktoś wjedzie w zadek i zdetonuje butlę
    > to co?

    Przecież butla w Mirai jest z przodu i z boków a nie tak jak w
    większości LPG z tyłu.

    > Jeden wybuch to te 500 atm a drugi to jak się wodór rozpuści w
    > powietrzu. A mieszanika wybucha od światła słonecznego.

    Masz czujniki. Dowiesz się o zagrożeniu jak ono pojawi się.

    > Baterie ani baki
    > z benzyną tak się nie zachowują.

    Chłopie ... kiedyś w spalinowym mi mechanik tak naprawił pompę paliwa,
    że jak zatankowałem na stacji to paliwo z dołu wylewało się
    strumieniami. Szczęśliwie nie po rurze wydechowej. Nie mówię o tym, że
    pompa elektryczna jest z komutatorem zwykłym i zanurzona w tym paliwie.
    To ma potencjał powszechnego palenia się samochodów a jednak tak nie
    dzieje się. Podobnież w moim elektryku mam baterię, która jak się
    zacznie palić to raczej nie przestanie aż się nie wypali. A jednak nie
    spotkałem jeszcze elektryka, który by się palił.

    > Zresztą, przedszkolakiem jesteś że ci
    > mam literki tlumaczyć? Poczytaj sam.

    Czy ja rozmawiam z jakimś szczawiem?


  • 34. Data: 2021-04-10 18:43:14
    Temat: Re: Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 9 Apr 2021 10:57:10 +0200, Marcin N

    >> IMO wodór w samochodach osobowych nie będzie stosowany w najbliższej
    >> (kilka dziesięcioleci) przyszłości.
    > Masz coś na poparcie tej wróżby?

    Już to omawialiśmy, sporo argumentów padło dlaczego to jest nieco ślepa
    uliczka. Sprawność to jedno, brak produkcji, brak infrastruktury,
    skomplikowane transportowanie, przechowywanie jak i tankowanie (jak się
    okazało ostatnio). EV na baterie znacznie łatwiej wyeksploatować
    (literalnie zamienić ICE na EV). Infrastruktura (sieć z prądem) jest
    praktycznie WSZĘDZIE, kwestia dostawienia ładowarki. Jest to bezpieczne,
    mało stratne itd. W końcu nie bez przyczyny tylko i wyłącznie Toyota drąży
    temat (inni pracowali nad FC, ale porzucili temat na rzecz EV).

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 35. Data: 2021-04-10 21:03:11
    Temat: Re: Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 10.04.2021 o 13:39, Jacek Maciejewski pisze:
    > Bo ta bomba jest znacznie bardziej wybuchowa. Powiedzmy o jakieś dwa
    > rzędy. Pamiętaj - 500 atm. Jak ci ktoś wjedzie w zadek i zdetonuje butlę
    > to co? Jeden wybuch to te 500 atm a drugi to jak się wodór rozpuści w
    > powietrzu. A mieszanika wybucha od światła słonecznego. Baterie ani baki
    > z benzyną tak się nie zachowują. Zresztą, przedszkolakiem jesteś że ci
    > mam literki tlumaczyć? Poczytaj sam.

    Dopiero co w poprzednim wątku na ten temat - były linki do testów
    Toyoty. Nic nie wybucha. Butla przestrzelona z karabinu nie stanowi
    prawie żadnego zagrożenia. Radzę poszukać tych testów, bo są wielce
    uspokajające.

    --
    MN


  • 36. Data: 2021-04-10 21:08:24
    Temat: Re: Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 10.04.2021 o 18:43, Myjk pisze:
    > Już to omawialiśmy, sporo argumentów padło dlaczego to jest nieco ślepa
    > uliczka. Sprawność to jedno, brak produkcji, brak infrastruktury,
    > skomplikowane transportowanie, przechowywanie jak i tankowanie (jak się
    > okazało ostatnio). EV na baterie znacznie łatwiej wyeksploatować
    > (literalnie zamienić ICE na EV). Infrastruktura (sieć z prądem) jest
    > praktycznie WSZĘDZIE, kwestia dostawienia ładowarki. Jest to bezpieczne,
    > mało stratne itd. W końcu nie bez przyczyny tylko i wyłącznie Toyota drąży
    > temat (inni pracowali nad FC, ale porzucili temat na rzecz EV).

    25 lat temu tylko Toyota pracowała nad samochodem hybrydowym. Dziś
    hybrydy sprzedają się najlepiej na świecie i inni producenci na gwałt
    próbują nadrobić 20 lat zapóźnienia.

    Gdy za 15 lat "wodory" będą najlepiej sprzedającymi się samochodami -
    znowu pozostali producenci będą wielce zdziwieni...

    Nie bez powodu prawie nikt nie kupuje elektryków. Wprowadza się sztuczne
    obostrzenia dla spalinowców, bo nawet dopłaty rządowe nie nakręcają
    zanadto popytu. Rynek powiedział: to ślepa uliczka. Można udawać, że
    nie, ale coś w tym musi być, skoro ulica już zagłosowała portfelem.

    --
    MN


  • 37. Data: 2021-04-10 21:36:00
    Temat: Re: Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 10 Apr 2021 21:08:24 +0200, Marcin N

    > 25 lat temu tylko Toyota pracowała nad samochodem hybrydowym.

    Ale po 10 latach to już był powszechny pojazd, wodorowca mają od 14 i
    jeździ tego tyle co kot napłakał.

    > Dziś
    > hybrydy sprzedają się najlepiej na świecie i inni producenci na gwałt
    > próbują nadrobić 20 lat zapóźnienia.

    Nie porównuj, bo hybryda, czyli Prius, był tani jak barszcz. Dla mas.
    Dodatkowo to nadal był/jest samochód spalinowy oparty na doskonale
    rozwiniętej infrastrukturze, a nie zmiana technologii o 360 stopni. Ergo,
    nie ma co porównywać i ekstrapolować na tym przykładzie.

    > Gdy za 15 lat "wodory" będą najlepiej sprzedającymi się samochodami -
    > znowu pozostali producenci będą wielce zdziwieni...

    Raczej wątpię, jak już wielokrotnie było napisane, zbyt duże pieniądze są
    potrzebne aby je wpakować w infrastrukturę (która dla HEV i PHEV była i
    nadal jest tu i teraz) oraz w zapotrzebowanie. Nie wspominając że FCEV jest
    przeraźliwie drogi, gdyby miał szansę tanieć, to już dawno by się to stało
    (po 15 latach od "opublikowania").

    > Nie bez powodu prawie nikt nie kupuje elektryków.

    Przecież EV wystartowały "masowo" później niż FCEV, a sprzedało się ich
    wielokrotnie więcej. Twierdzenie że prawie nikt ich nie kupuje jest
    wadliwym stwierdzeniem.

    > Wprowadza się sztuczne obostrzenia dla spalinowców,

    Nie są sztuczne ogracznienia, bo ICE trują i hałasują. Z tego samego powodu
    zamyka się elektrownie węglowe i zakazuje palić węglem i drewnem pod
    strzechami. Nie są to żadne sztuczne obostrzenia.

    > bo nawet dopłaty rządowe nie nakręcają zanadto popytu.

    U nas. Tylko u nas.

    > Rynek powiedział: to ślepa uliczka. Można udawać, że
    > nie, ale coś w tym musi być, skoro ulica już
    > zagłosowała portfelem.

    Spójrzmy na statystyki, Toyota wyprodukowała i sprzedała w 6 lat 70 tys.
    hybrydowych Priusów, tylko sama Tesla w ciągu 6 lat od startu wyprodkuowała
    i sprzedała 500 tys. EVów. Jeśli to jest rzekomo ślepa uliczka, to jak
    nazwać hybrydę Toyoty na starcie? Chyba kompletna porażka.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 38. Data: 2021-04-10 23:00:55
    Temat: Re: Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 10 Apr 2021 21:03:11 +0200, Marcin N napisał(a):

    > Dopiero co w poprzednim wątku na ten temat - były linki do testów
    > Toyoty. Nic nie wybucha. Butla przestrzelona z karabinu nie stanowi
    > prawie żadnego zagrożenia. Radzę poszukać tych testów, bo są wielce
    > uspokajające.

    Poczekajmy do pierwszych wypadków połączonych ze zniszczeniem struktury
    pojazdu.
    --
    Jacek
    -I hate haters-


  • 39. Data: 2021-04-11 06:58:35
    Temat: Re: Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 10-04-2021 o 21:08, Marcin N pisze:
    > W dniu 10.04.2021 o 18:43, Myjk pisze:
    >> Już to omawialiśmy, sporo argumentów padło dlaczego to jest nieco ślepa
    >> uliczka. Sprawność to jedno, brak produkcji, brak infrastruktury,
    >> skomplikowane transportowanie, przechowywanie jak i tankowanie (jak się
    >> okazało ostatnio). EV na baterie znacznie łatwiej wyeksploatować
    >> (literalnie zamienić ICE na EV). Infrastruktura (sieć z prądem) jest
    >> praktycznie WSZĘDZIE, kwestia dostawienia ładowarki. Jest to bezpieczne,
    >> mało stratne itd. W końcu nie bez przyczyny tylko i wyłącznie Toyota
    >> drąży
    >> temat (inni pracowali nad FC, ale porzucili temat na rzecz EV).
    >
    > 25 lat temu tylko Toyota pracowała nad samochodem hybrydowym. Dziś
    > hybrydy sprzedają się najlepiej na świecie i inni producenci na gwałt
    > próbują nadrobić 20 lat zapóźnienia.

    Na razie nadrobić stracony czas próbuje też Toyota i zapowiada ofensywę
    elektryków (kilka modeli), nic nie wspominając o jakimkolwiek kolejnym
    wodorowcu.


  • 40. Data: 2021-04-11 07:54:25
    Temat: Re: Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 11.04.2021 o 06:58, Cavallino pisze:
    > W dniu 10-04-2021 o 21:08, Marcin N pisze:
    >> W dniu 10.04.2021 o 18:43, Myjk pisze:
    >>> Już to omawialiśmy, sporo argumentów padło dlaczego to jest nieco ślepa
    >>> uliczka. Sprawność to jedno, brak produkcji, brak infrastruktury,
    >>> skomplikowane transportowanie, przechowywanie jak i tankowanie (jak się
    >>> okazało ostatnio). EV na baterie znacznie łatwiej wyeksploatować
    >>> (literalnie zamienić ICE na EV). Infrastruktura (sieć z prądem) jest
    >>> praktycznie WSZĘDZIE, kwestia dostawienia ładowarki. Jest to bezpieczne,
    >>> mało stratne itd. W końcu nie bez przyczyny tylko i wyłącznie Toyota
    >>> drąży
    >>> temat (inni pracowali nad FC, ale porzucili temat na rzecz EV).
    >>
    >> 25 lat temu tylko Toyota pracowała nad samochodem hybrydowym. Dziś
    >> hybrydy sprzedają się najlepiej na świecie i inni producenci na gwałt
    >> próbują nadrobić 20 lat zapóźnienia.
    >
    > Na razie nadrobić stracony czas próbuje też Toyota i zapowiada ofensywę
    > elektryków (kilka modeli), nic nie wspominając o jakimkolwiek kolejnym
    > wodorowcu.

    A w jaki sposób Toyota straciła czas? Ma jakieś technologiczne zapóźnienie?

    --
    MN

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 . 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: