eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 55

  • 41. Data: 2021-04-11 08:13:12
    Temat: Re: Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-04-2021 o 07:54, Marcin N pisze:
    > W dniu 11.04.2021 o 06:58, Cavallino pisze:
    >> W dniu 10-04-2021 o 21:08, Marcin N pisze:
    >>> W dniu 10.04.2021 o 18:43, Myjk pisze:
    >>>> Już to omawialiśmy, sporo argumentów padło dlaczego to jest nieco ślepa
    >>>> uliczka. Sprawność to jedno, brak produkcji, brak infrastruktury,
    >>>> skomplikowane transportowanie, przechowywanie jak i tankowanie (jak się
    >>>> okazało ostatnio). EV na baterie znacznie łatwiej wyeksploatować
    >>>> (literalnie zamienić ICE na EV). Infrastruktura (sieć z prądem) jest
    >>>> praktycznie WSZĘDZIE, kwestia dostawienia ładowarki. Jest to
    >>>> bezpieczne,
    >>>> mało stratne itd. W końcu nie bez przyczyny tylko i wyłącznie Toyota
    >>>> drąży
    >>>> temat (inni pracowali nad FC, ale porzucili temat na rzecz EV).
    >>>
    >>> 25 lat temu tylko Toyota pracowała nad samochodem hybrydowym. Dziś
    >>> hybrydy sprzedają się najlepiej na świecie i inni producenci na gwałt
    >>> próbują nadrobić 20 lat zapóźnienia.
    >>
    >> Na razie nadrobić stracony czas próbuje też Toyota i zapowiada
    >> ofensywę elektryków (kilka modeli), nic nie wspominając o jakimkolwiek
    >> kolejnym wodorowcu.
    >
    > A w jaki sposób Toyota straciła czas? Ma jakieś technologiczne zapóźnienie?

    Ano ma, tak z 10 letnie.
    Konkurencja posiada w ofercie już 2 czy 3 generację elektryków, mocno
    poprawionych w stosunku do pierwotnych, a Toyota ma tylko projekty.
    Ostatnio nawet w akcie desperacji zaczyna się z Teslą kumać, pewnie sama
    nie daje rady gonić.

    A że nie jest to takie proste pokazuje przykład VW.
    Miliardy wrzucone w elektryki, a efekt taki sobie - gigantyczne
    opóźnienia, nędzne wnętrza aut, fatalny infotaiment, mało wydajne napędy
    - to też będzie wymagało poprawy w kolejnych generacjach.


  • 42. Data: 2021-04-11 09:33:36
    Temat: Re: Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 11 Apr 2021 07:54:25 +0200, Marcin N

    > A w jaki sposób Toyota straciła czas?
    > Ma jakieś technologiczne zapóźnienie?

    Toyota wypuściła już jakiegoś EV? Ma chociaż płytę gotową do EV? Ich HEVy
    to była genialna podwalina pod EV, ale zaspali podobnie jak Mitsubishi
    (które, przypomnę, już w 2009 roku produkowało elektrycznego I-MiEVa a 3
    lata później Outlandera PHEV -- i do dzisiaj te samochody się nie zmieniły,
    zamiast dodawać baterii i rozwijać technologię to stało w miejscu, albo to
    Putlandera dopakowali większy silnik zamiast więcej baterii). Skupili się
    na FCEV... znaczy trudno to nazwać skupieniem, bo 14 lat minęło, sprzedali
    tego tyle co kot napłakał, bo cena kosmiczna, do tego nie rozbudowali nijak
    sieci tankowania (tak jak to zrobiła Tesla dla przykładu ze swoimi
    ładowarkami).

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 43. Data: 2021-04-11 09:59:23
    Temat: Re: Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 11.04.2021 o 09:33, Myjk pisze:
    > Toyota wypuściła już jakiegoś EV? Ma chociaż płytę gotową do EV?

    Pisząc "EV" masz na myśli bateryjny EV (BEV)?
    Po co by mieli się skupiać na BEV skoro wiedzą, że to ślepa uliczka?

    Nie to, żebym bronił Toyotę, ale to największy producent samochodów
    (sprzedaje najwięcej) więc chyba to, co robi - robi dobrze. A już na
    pewno wie lepiej, co robić od domorosłych ekspertów jak Ty, czy ja.

    --
    MN


  • 44. Data: 2021-04-11 10:08:00
    Temat: Re: Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 11 Apr 2021 09:59:23 +0200, Marcin N napisał(a):

    > Nie to, żebym bronił Toyotę, ale to największy producent samochodów
    > (sprzedaje najwięcej) więc chyba to, co robi - robi dobrze.

    Wielcy producenci oprócz podstawowej produkcji produkują trendy. Po co,
    to inna sprawa. Ale nierzadko im takie przedsięwzięcie nie wyjdzie. W
    końcu wyprodukowanie trendu jest dużo bardziej skomplikowane od
    wyprodukowania samochodu. I właśnie wodorowy napęd osobówek od Tojoty
    to przykład nieudanej budowy trendu.
    --
    Jacek
    -I hate haters-


  • 45. Data: 2021-04-11 10:29:11
    Temat: Re: Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-04-2021 o 09:59, Marcin N pisze:
    > W dniu 11.04.2021 o 09:33, Myjk pisze:
    >> Toyota wypuściła już jakiegoś EV? Ma chociaż płytę gotową do EV?
    >
    > Pisząc "EV" masz na myśli bateryjny EV (BEV)?
    > Po co by mieli się skupiać na BEV skoro wiedzą, że to ślepa uliczka?

    Wiedzą już że nie, stąd zapowiedzi całej gamby bevów.
    >
    > Nie to, żebym bronił Toyotę, ale to największy producent samochodów
    > (sprzedaje najwięcej) więc chyba to, co robi - robi dobrze. A już na
    > pewno wie lepiej, co robić od domorosłych ekspertów jak Ty, czy ja.

    Ale czytasz grupę, czy zapominasz co przeczytałeś kilka tygodni wcześniej?
    Bo link do totalnej zmiany podejścia Toyoty i wchodzenia w bevy był
    całkiem niedawno.


  • 46. Data: 2021-04-11 18:17:04
    Temat: Re: Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 11 Apr 2021 09:59:23 +0200, Marcin N

    > Pisząc "EV" masz na myśli bateryjny EV (BEV)?

    Oczywiście, wynika to z kontekstu.

    > Po co by mieli się skupiać na BEV skoro wiedzą,
    > że to ślepa uliczka?

    Jako jedyni uparcie trzymają się swoich "samoładujących się elektryków" i
    równie obleśnego hasełka stop smog go hybrid. Mnie już samo to _kłamstwo_
    daje do myślenia, Tobie nic tu nie przeszkadza że tak im bezgranicznie
    ufasz?

    > Nie to, żebym bronił Toyotę, ale to największy producent samochodów
    > (sprzedaje najwięcej) więc chyba to, co robi - robi dobrze. A już na
    > pewno wie lepiej, co robić od domorosłych ekspertów jak Ty, czy ja.

    Pamiętasz, była taka firma jak Nokia (do tego jeszcze Motorolla, Siemens
    czy Ericsson). Niby znali się na rynku telefonów, a jednak na tym rynku
    polegli -- bo uparcie szli w klawiaturki i swój gówniany system symbian
    zamiast w ekrany dotykowe jak reszta i Android. Kto teraz pamięta telefony
    z klawiaturą? Na rynku samochodowym jest podobnie, wszyscy idą w EV (już
    nawet tak konserwatywna Mazda wypuściła EV, co dla mnie było lekkim
    szokiem), tylko jedna Toyota ciśnie w swoje "samoładujące" HEV i FCEV które
    nie dosyć że drogie, to jeszcze z ZEROWĄ infrastrukturą do ładowania (choć
    mieli na rozwój lat już 14).

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 47. Data: 2021-04-11 21:07:22
    Temat: Re: Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 11.04.2021 o 18:17, Myjk pisze:
    > Pamiętasz, była taka firma jak Nokia (do tego jeszcze Motorolla, Siemens
    > czy Ericsson). Niby znali się na rynku telefonów, a jednak na tym rynku
    > polegli -- bo uparcie szli w klawiaturki i swój gówniany system symbian
    > zamiast w ekrany dotykowe jak reszta i Android. Kto teraz pamięta telefony
    > z klawiaturą? Na rynku samochodowym jest podobnie, wszyscy idą w EV (już
    > nawet tak konserwatywna Mazda wypuściła EV, co dla mnie było lekkim
    > szokiem), tylko jedna Toyota ciśnie w swoje "samoładujące" HEV i FCEV które
    > nie dosyć że drogie, to jeszcze z ZEROWĄ infrastrukturą do ładowania (choć
    > mieli na rozwój lat już 14).

    Wiesz, czym różni się bateryjny EV od telefonu z ekranem dotykowym?
    Tym, że na te telefony był szał zakupów.

    Elektryków BEV nikt (w skali świata) nie chce kupować. Nawet za dopłatą.

    Popatrz, jak sprzedają się te pogardzane przez Ciebie hybrydy: 20x
    lepiej niż BEV.

    Nie istnieje samochód zeroemisyjny: gdzieś emisja się odbywa. Hybryda
    całkiem ładnie tę emisję ogranicza. Czemu więc jesteś jej wrogiem?

    Dzisiaj nic lepszego nie mamy.

    --
    MN


  • 48. Data: 2021-04-11 22:14:42
    Temat: Re: Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 10.04.2021 o 21:36, Myjk pisze:
    > Sat, 10 Apr 2021 21:08:24 +0200, Marcin N
    >
    ...

    >
    >> Wprowadza się sztuczne obostrzenia dla spalinowców,
    >
    > Nie są sztuczne ogracznienia, bo ICE trują i hałasują. Z tego samego powodu
    > zamyka się elektrownie węglowe i zakazuje palić węglem i drewnem pod
    > strzechami. Nie są to żadne sztuczne obostrzenia.

    Nie jest sztucznym ograniczeniem zakaz palenia drewnem jak robiliśmy to
    od dawien dawna?

    Normalne jest, że ktoś chce ograniczać korzystanie z samochodów, które
    kiedyś promowano?

    Moim zdaniem to zabawa zwykłych kaziów z piaskownicy. Przetrzepać tyłek
    i tyle.


  • 49. Data: 2021-04-11 22:21:28
    Temat: Re: Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 11.04.2021 o 10:08, Jacek Maciejewski pisze:
    > Dnia Sun, 11 Apr 2021 09:59:23 +0200, Marcin N napisał(a):
    >
    >> Nie to, żebym bronił Toyotę, ale to największy producent samochodów
    >> (sprzedaje najwięcej) więc chyba to, co robi - robi dobrze.
    >
    > Wielcy producenci oprócz podstawowej produkcji produkują trendy. Po co,
    > to inna sprawa. Ale nierzadko im takie przedsięwzięcie nie wyjdzie. W
    > końcu wyprodukowanie trendu jest dużo bardziej skomplikowane od
    > wyprodukowania samochodu. I właśnie wodorowy napęd osobówek od Tojoty
    > to przykład nieudanej budowy trendu.
    >

    Trend za 400 tysięcy złotych? Weź nie świruj. To jest samochód dla
    bogatych. Tak jak Tesla czy Porsche. Albo Rolex.


  • 50. Data: 2021-04-11 23:05:46
    Temat: Re: Ostateczny cios w lobby wodorowo paliwowe
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-04-2021 o 21:07, Marcin N pisze:

    > Elektryków BEV nikt (w skali świata) nie chce kupować. Nawet za dopłatą.

    Pewnie Tesla i VW po te pół miliona rocznie za darmo rozdają....

    >
    > Popatrz, jak sprzedają się te pogardzane przez Ciebie hybrydy: 20x
    > lepiej niż BEV.

    Dziwi Cię to?

    >
    > Nie istnieje samochód zeroemisyjny: gdzieś emisja się odbywa. Hybryda
    > całkiem ładnie tę emisję ogranicza. Czemu więc jesteś jej wrogiem?
    >
    > Dzisiaj nic lepszego nie mamy.

    Tu się akurat zgadzam.
    To znaczy bevy są lepsze, ale się mniej opłacają.

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: