  • 1. Data: 2010-11-09 15:17:56
    Temat: Otagowanie pytań ankiety
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    Witam,
    Mam ankietę/test z wieloma pytaniami, chciałem to sobie otagować tak:
    <form>
    <fieldset>
    <legend>treść pierwszego pytania</legend>

    <label>
    <input type="checkbox" name="pytanie1"/>
    odpowiedź A
    </label>
    </fieldset>
    <fieldset>
    <legend>treść drugiego pytania</legend>

    <label>
    <input type="checkbox" name="pytanie2"/>
    odpowiedź A
    </label>
    </fieldset>
    </form>

    Ale znalazłem notatkę, żeby nie pchać pytania do legend, co MZ ma sens
    np. przy ankiecie z pojedynczym pytaniem:
    <form>
    <fieldset>
    <legend>Ankieta</legend>

[...]

    No i mam dylemat, która wersja jest najbardziej poprawna semantycznie:
    A/
[...]

    B/
    <fieldset>
    <legend>1<!-- numer pytania --><legend>

    <label>
    <input type="checkbox" name="pytanie1"/>
    odpowiedź A
    </label>
    </fieldset>
    C/
[...]

    D/
    <fieldset>
    <hx>treść pierwszego pytania</hx>

    <label>
    <input type="checkbox" name="pytanie1"/>
    odpowiedź A
    </label>
    </fieldset>
    E/
    jeszcze inaczej?

    Proszę w miarę możliwości uzasadnijcie swoją odpowiedź :)

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 2. Data: 2010-11-09 15:34:24
    Temat: Re: Otagowanie pytań ankiety
    Od: Michał Gancarski <m...@g...com>

    On Tue, 09 Nov 2010 16:17:56 +0100, Paweł Piskorz wrote:

> [...]
    > E/
    > jeszcze inaczej?
    >
    > Proszę w miarę możliwości uzasadnijcie swoją odpowiedź :)

    <ol>
    <li>
    <hx>treść pierwszego pytania</hx>

    <label>
    <input type="checkbox" name="pytanie1"/>
    odpowiedź A
    </label>
    </li>
    </ol>
    </form>

    :-)

    Bo to w sumie lista ponumerowanych pytań, nie? Oczywiście nie twierdzę, że
    to jest najelpsze ale też nie za wiele wiadomo o Twojej ankiecie.

    --
    Michał Gancarski

    Sieeeaaaaaaaaaaa!

  • 3. Data: 2010-11-09 15:52:10
    Od: Piotr Siudak <s...@x...pl>

    W dniu 09.11.2010 16:17, Paweł Piskorz pisze:
> [...]
    > <label>
    > <input type="checkbox" name="pytanie1"/>

    div który zawiera dokladnie jeden element służ dokładnie do niczego.

    --
    Piotr Siudak
    s...@x...pl

  • 4. Data: 2010-11-09 15:54:48
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2010-11-09 16:34, Michał Gancarski wrote:
> [...]
    > <hx>treść pierwszego pytania</hx>
    >
    > <label>
    > <input type="checkbox" name="pytanie1"/>

    Hmm, bez fieldsetów? To może <article> zamiast ol>li?

    > Bo to w sumie lista ponumerowanych pytań, nie? Oczywiście nie twierdzę, że
    > to jest najelpsze ale też nie za wiele wiadomo o Twojej ankiecie.

    Ankieta jak ankieta, będą pytania ;]
    Ja też nie wiem co dokładnie tam będzie bo to już zależy od użytkownika.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 5. Data: 2010-11-09 16:12:02
    Od: Michał Gancarski <m...@g...com>

    On Tue, 09 Nov 2010 16:54:48 +0100, Paweł Piskorz wrote:

    > Hmm, bez fieldsetów?

    IMHO fieldsety są dobre np. przy budowie jakichś interfejsów, trochę jak
    sekcje pól w aplikacjach desktopowych, np. w menu z opcjami. Tutaj, jeśli
    patrzę na ankietę jak na dokument, to widzę listę pytań, po prostu.
    Elementy formularza wynikają tylko z tego, że trzeba jakoś dane wysłać na
    serwer. Z drugiej strony na ankietę można spojrzeć jak na formularz właśnie
    ale to jest chyba już kwestia przyjęcia którejś z konwencji. Moja nie jest
    lepsza, wynika jedynie z innych założeń.

    > To może <article> zamiast ol>li?

    Ograniczałem się do HTML4, nie wiedziałem, że możesz stosować ARTICLE :-)

    A, generator jakiś?

    --
    Michał Gancarski

    Sieeeaaaaaaaaaaa!

  • 6. Data: 2010-11-09 16:19:06
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    W dniu 2010-11-09 16:52, Piotr Siudak pisze:

    > div który zawiera dokladnie jeden element służ dokładnie do niczego.

    w tym wypadku ta, ale czasami jest potrzebny element blokowy tylko z
    jednym elementem np liniowym.

    --
    Strony internetowe, sklepy internetowe.
    Pozycjonowanie i optymalizacja.

  • 7. Data: 2010-11-09 16:46:30
    Od: Piotr Siudak <s...@x...pl>

    W dniu 09.11.2010 17:19, Daniel Stalica pisze:

    > czasami jest potrzebny element blokowy tylko z
    > jednym elementem np liniowym.

    Zaciekawiles mnie: na czym wtedy polega liniowosć tego samotnego obiektu
    wewnątrz prostokata?

    Chyba że chodzi ci o to ze anonimowy tekst wewnatrz kontenera tez jest
    elementem. Wtedy tak, to co napisałem było to malo precyzyjne.

    --
    Piotr Siudak
    s...@x...pl

  • 8. Data: 2010-11-09 17:01:24
    Od: Michał Gancarski <m...@g...com>

    On Tue, 9 Nov 2010 17:12:02 +0100, Michał Gancarski wrote:

    [...]

    > Ograniczałem się do HTML4, nie wiedziałem, że możesz stosować ARTICLE :-)

    Zresztą ARTICLE jest raczej idealne np. do blogów czy stron prasowych,
    gdzie tekst zazwyczaj wrzucany w jakiś <div class="entry"> po prostu ładnie
    pasuje do <article>, w którym z kolei jest <header> itp.

    [...]

    --
    Michał Gancarski

    Sieeeaaaaaaaaaaa!

  • 9. Data: 2010-11-09 17:02:41
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2010-11-09 17:12, Michał Gancarski wrote:

> [...]
    > ale to jest chyba już kwestia przyjęcia którejś z konwencji. Moja nie jest
    > lepsza, wynika jedynie z innych założeń.

    No tak, teraz rozumiem Twój punkt widzenia, dzięki za wyjaśnienie.

    > Ograniczałem się do HTML4, nie wiedziałem, że możesz stosować ARTICLE :-)

    Myślałem że się będziemy kręcić wokół fieldset/legend, więc nie
    przypuszczałem że coś z HTML5 się przyda. Tak, mogę stosować article i
    inne elementy z HTML5.

    > A, generator jakiś?

    Tak, tylko tutaj tagujemy już wynik pracy tego generatora, czyli ankietę
    stworzoną przez użytkownika.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 10. Data: 2010-11-09 17:07:31
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2010-11-09 18:01, Michał Gancarski wrote:
> [...]
    > gdzie tekst zazwyczaj wrzucany w jakiś<div class="entry"> po prostu ładnie
    > pasuje do<article>, w którym z kolei jest<header> itp.

    Ja się przy article trzymam się bardziej definicji niż nazwy:
    http://www.w3.org/TR/html5/sections.html#the-article
    -element
    The article element represents a self-contained composition in a
    document, page, application, or site and that is, in principle,
    *independently distributable or reusable, e.g. in syndication*. This
    could be a forum post, a magazine or newspaper article, a blog entry, a
    user-submitted comment, an interactive widget or gadget, or any other
    independent item of content.

    Aczkolwiek tutaj chyba faktycznie article nie jest najlepszym pomysłem,
    section chyba byłoby lepsze.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";