  • 31. Data: 2010-11-10 20:16:28
    Temat: Re: Otagowanie pytań ankiety
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    listopad roku pamiętnego 2010, prawdopodobnie 10. Wielka mądrość na
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Daniel Stalica:

    > Ten wątek miał za zadanie udowodnić ze nie da się osiągnąć pewnego
    > efektu nie umieszczając linku w elemencie blokowym, co podważa
    > postawiona tezę.

    Pewnie są efekty których się osiągnąć nie da, co pokazał Paweł w poście
    obok.

    Ale akurat efekt który opisałeś w wiadomości o MID
    <ibc53n$l72$1@inews.gazeta.pl> jest banalny do osiągnięcia i wcale
    w żadnego dodatkowego diva linka wsadzać nie trzeba.

    > Choćby link w stopce strony, linkowana powinna być tylko cześć
    > tekstowa, gdyż kliknięcie w obszar nieokreślony nie powinno skutkować
    > podążeniem za linkiem do wykonawcy. Zapewniam cię, że każdy świadomy
    > właściciel serwisu sobie tego nie będzie życzył.

    A często tworzysz stopki w których zwykły tekst musi być wyrównany do
    lewej/prawej, ale same linki muszą być już w nowej linii i koniecznie
    wycentrowane?

    Bo wydaje mi się dość na siłę wymyślona ta sytuacja.
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 32. Data: 2010-11-10 20:35:18
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    listopad roku pamiętnego 2010, prawdopodobnie 10. Wielka mądrość na
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Paweł Piskorz:

    > Napisał, że chce linka na środku, a Wy mu podaliście linka na całą
    > szerokość z tekstem na środku.

    Jak sobie ograniczy szerokość bloku to będzie miał na mniej niż całą
    szerokość. Pomijając że w większości sytuacji nie ma to większego
    znaczenia, bo:

    1. jeśli jest to link otoczony tekstem, to znaczy że jest on w jakiejś
    formie kontenera, który w 99,999% layoutów nie zajmuje całej szerokości
    okna przeglądarki. Użytkownicy jeśli już gdzieś klikają nie chcąc być
    przeniesionym do innej strony, to wybierają miejsca które wyraźnie
    wyglądają na tło strony.

    2. użytkownicy nie mają w zwyczaju klikać kursorem gdzie popadnie.
    Jeśli czegoś szukają, to kursor przesuwają na interesujące elementy
    (w pustej przestrzeni raczej nie ma nic interesującego). Zazwyczaj
    kursor nad linkiem przyjmuje formę łapki ze wskazującym palcem, więc
    nawet jak już najadą na tę przestrzeń, pomyślą ,,oho, tu jest jakiś
    link". Jaki -- zobaczą na pasku stanu przeglądarki.

    W samym linku rozciągniętym na całą szerokość strony trudno znaleźć coś
    złego. Jeśli natomiast nad tym linkiem chce się jakoś poznęcać w Cssie,
    to co innego. Ale część efektów CSS ma to do siebie, że pewne elementy
    trzeba wpakowywać w niepotrzebne bloki bez wartości semantycznej
    (w skrajnych przypadkach potem jest div zagnieżdżony w divie będącym
    w divie).