  • 21. Data: 2022-11-26 14:43:59
    Temat: Re: PILNE !! Ciekną plastikowe rury zbrojene alu od centralnego ogrzewania pełno brązowych kropek na długości i dookoła
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 26 November 2022 at 11:49:50 UTC+1, WM wrote:

    > Napisali, że to jest żywica poliuretanowa.
    > https://www.geb-polska.pl/pdf/T_PL_OPASKA_NAPRAWCZA.
    pdf
    > Każą zmoczyć przed owinięciem, więc to chyba woda jest utwardzaczem.
    >
    > WM
    zrobione
    opaska stalowa żeliwna zakupiona za 100 zł
    4 śruby i rulon gumy w środku, przecięty

    Żeliwne bo sztywne i stabilne mocowanie.

    Śruby kilka centymetrow, zatem nie wystają, nie ma dylatacji (wporników) jak przy
    opasce stalowej blaszanej z video.

    Ale czemu ta opaska musi kosztowac 100 zł,
    przecież to nie czajnik elektryczny

    Jeżeli się nie pojawią kolejne wyciekowe fontanny, takie wąskie jak igiełka
    to może się dociągnie na opasce do końca sezonu a potem wymiana odcinka rury.

    Ale czemu powierzchnia plastikowa rurki w takie oczka jak durszlag
    = takie male wglebienia 1mm średnicy jak miseczki
    i z jednej miseczki mała fontanna, ale lało dlugo z tylu za pralką aż przesiąkla woda
    przez podłogę do sąsiada na dole.

    Idę na poszukiwania producenta rur (według symboli) , aby sprawdzil czy to wada
    fabryczna i czy cała instalacja do wymiany
    i ?0.000 kasy w błoto

  • 22. Data: 2022-11-26 22:33:42
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 26 Nov 2022 11:49:48 +0100, WM napisał(a):

    > Napisali, że to jest żywica poliuretanowa.
    > https://www.geb-polska.pl/pdf/T_PL_OPASKA_NAPRAWCZA.
    pdf
    > Każą zmoczyć przed owinięciem, więc to chyba woda jest utwardzaczem.

    Tutaj chyba woda inicjuje reakcję polimeryzującą - czyli tak, jak klej
    "kropelka", pianki montażowe w puszce itp.
    Normalnie żywice (w tym poliuretanowe) są dwuskładnikowe i reakcję
    rozpoczyna zmieszanie dwóch (lub więcej) składników - wtedy woda nie
    przeszkadza.

    Uwaga: nie jestem chemikiem, piszę to jako zwykły użytkownik.
    Niejednokrotnie używałem różnych żywic, głównie epoksydowych, do tego
    przyśpieszaczy i innych komponentów, np. do uzyskania matowej powłoki po
    natryśnięciu.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 23. Data: 2022-11-26 23:23:49
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2022-11-26 o 22:33, Adam pisze:

> [...]
    > Niejednokrotnie używałem różnych żywic, głównie epoksydowych, do tego
    > przyśpieszaczy i innych komponentów, np. do uzyskania matowej powłoki po

    Też nie jestem chemikiem i nie wiem czym się różni poliuretan od żywicy
    poliuretanowej.
    Coś znalazłem na temat tych żywic.
    Są słabe mechanicznie, ale proekologiczne, więc pewnie będą promowane.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Polyurethane_dispersio

    WM

  • 24. Data: 2022-11-27 02:34:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-11-26, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > Normalnie żywice (w tym poliuretanowe) są dwuskładnikowe i reakcję
    > rozpoczyna zmieszanie dwóch (lub więcej) składników - wtedy woda nie

    Tam jest coś dziwnego, bo według SDS saszetka zawiera jednocześnie
    izocyjaniany i poliole. Jakby tak było to by ze sobą w tej saszetce
    przereagowały, więc któreś z nich muszą być jakoś blokowane, czy to
    chemicznie, czy mechanicznie. Blokowanie izocyjanianów jest znane, ale
    zwykle odblokowanie jest termiczne, a nie wodą.

    --
    Marcin

  • 25. Data: 2022-11-28 10:29:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 27 Nov 2022 01:34:39 GMT, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > chemicznie, czy mechanicznie. Blokowanie izocyjanianów jest znane, ale
    > zwykle odblokowanie jest termiczne, a nie wodą.

    A pianki montazowe to nie jest to samo?
    https://pianeo.pl/materialy-budowlane/kleje-izolacyj
    ne-piany-pianokleje/piana-montazowa-bauhus.html

    Jakos zablokowali.

    J.

  • 26. Data: 2022-11-28 11:33:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-11-28, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    pdf

    > A pianki montazowe to nie jest to samo?
    > https://pianeo.pl/materialy-budowlane/kleje-izolacyj
    ne-piany-pianokleje/piana-montazowa-bauhus.html

    > Jakos zablokowali.

    Niczym nie zablokowali. Tam jest są izocyjaniany w postaci wolnej,
    prepolimeru lub izocyjanuranów. Tam nie ma wolnych glikoli.
    Wychodzi na to, że to SDS co czytałem jest zwyczajnie błędne.

    --
    Marcin

  • 27. Data: 2022-11-28 23:05:11
    Od: a a <m...@g...com>

    > --
    > Marcin
    ok, ok, ok

    ale czy kto ma takie rurki plastikowe c.o. z okrągłymi wgłebieniami na całej dlugości
    i obwodzie
    (rury sprzed 10 lat)
    muszę znaleźć producenta i uzgodnić czy uzna wade fabryczną i pokryje koszty wymiany
    całej instalacji c.o. z sieci.

    Czy komuś wytryskała woda małą fontanną z takiego wglębienia ?