  • 1. Data: 2009-07-15 22:04:04
    Temat: PIR LC-100-PI
    Od: Marek MANO <m...@g...pl>

    Cześć,
    Czy ktoś wie, co zastosowano w czujce LC-100-PI na wyjściu (zaciski
    COM i NC)? Nie jest to przekaźnik tradycyjny. Muszę tym sterować
    sterownik siemensa LOGO i niestety niezależnie od stanu PIR, wejście
    logo pokazuje stan wysoki (wysterowane).
    Mierząc na samej czujce omomierz niby pokazuje zero albo przerwę,
    czyli niby ok, ale kiedy mierzę różnicę potencjałów na zaciskach PIRa,
    to mam zero (w stanie nieaktywnym, czyli ok), albo jakąś małą wartość
    w stanie pobudzenia (zamiast 12V, które podłączyłem do jednego z
    zacisków). Podłączałem 12V i obciążyłem PIRa wejściem LOGO. Może
    wysoka impedancja wejścia LOGO powoduje taką sytuację? Może ściągnąć
    wejście rezystorem do masy? Jakbym wiedział, co jest na wyjściu tej
    czujki, to bym sobie poradził.
    Pozdro, Marek

  • 2. Data: 2009-07-16 18:46:59
    Temat: Re: PIR LC-100-PI
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > wysoka impedancja wejścia LOGO powoduje taką sytuację? Może ściągnąć
    > wejście rezystorem do masy? Jakbym wiedział, co jest na wyjściu tej

    A czemu miałoby to działać? Taka czujka zwiera zacisk COM z zaciskiem NC
    normalnie, po wykryciu ruchu - rozwiera ;)... to tyle ;)... powinieneś
    podłączyć te 12V pod COM i wtedy brać sygnał z NC moim zdaniem ;)... a
    co jest napisane w instrukcji?? :D...
    Jeśli nie masz, to tu ją możesz ściągnąć, niestety za punkty...
    (ja nie ściągałem ;P - jakbyś ją miał i dalej by to było niejasne, to
    podeślij)...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 3. Data: 2009-07-16 19:11:12
    Od: Marek MANO <m...@g...pl>

    On 16 Lip, 20:46, Konop <k...@g...pl> wrote:

> [...]
    > co jest napisane w instrukcji?? :D...
    > Jeśli nie masz, to tu ją możesz ściągnąć, niestety za
    punkty...http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic70265
    0.html
    > (ja nie ściągałem ;P - jakbyś ją miał i dalej by to było niejasne, to
    > podeślij)...
    >
    > Pozdrawiam
    > Konop

    Instrukcję mam. Podłączyłem 12V pod com i z NC biorę sygnał, który
    podaję na wejście LOGO. Niestety, niezależnie od stanu wzbudzenia
    czujki, LOGO pokazuje logiczną jedynkę. Jak zamiast logo podłączę
    cewkę przekażnika, to jest wysterowywany prawidłowo. Ta czujka nie ma
    normalnego przekaźnika, tylko jakiś układ półprzewodnikowy. Nie mogę
    znaleźć schematu lub ch-ki tego układu
    Pozdro, Marek

  • 4. Data: 2009-07-16 21:41:05
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    Użytkownik "Marek MANO" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...

    > Instrukcję mam. Podłączyłem 12V pod com i z NC biorę sygnał, który
    > podaję na wejście LOGO. Niestety, niezależnie od stanu wzbudzenia
    > czujki, LOGO pokazuje logiczną jedynkę.

    Zdaje się, że już samodzielnie ustaliłeś, że wyjście zawiera klucz
    półprzewodnikowy, który wymaga dociążenia. Zamiast więc angażować grupę w
    poszukiwania schematu czujki po prostu ustal eksperymentalnie minimalne
    dociążenie, dodaj z 50% zapasu i już. Nie wiem, z czym masz jeszcze
    problem.

    e.

  • 5. Data: 2009-07-16 22:07:03
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > cewkę przekażnika, to jest wysterowywany prawidłowo. Ta czujka nie ma
    > normalnego przekaźnika, tylko jakiś układ półprzewodnikowy. Nie mogę

    Fakt, sorry, trochę Cię nie dotyczytałem ;).. no więc skoro zwiększenie
    obciążenia pomaga, najprostszym wyjściem wydaje się zwiększenie
    obciążenia ;)... wstaw rezystor pomiędzy wyjście NC a masę, zacznij od
    12k na przykład, da Ci to prąd 1mA, powinien w zupełności wystarczyć
    :)... A jeśli nie - to schodź niżej ;)...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 6. Data: 2009-07-16 22:50:04
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]

    cewkę przekażnika, to jest wysterowywany prawidłowo. Ta czujka nie ma
    normalnego przekaźnika, tylko jakiś układ półprzewodnikowy. Nie mogę

    Z opisu na:
    http://www.aksonet.pl/produkt-326.html

    wynika, że wyjście alarmowe jest"
    "Normalnie zwarte, 28 V= 0,1A z rezystorem zabezpieczającym 27 Ohm"
    W instrukcji jest też napisane wprost "wyjście przekaźnikowe".

    Czujka z wyjściem przekaźnikowym nie daje na wyjściu stanu logicznego
    wysokiego lub niskiego. Daje tylko stan małej impedancji (rezystor
    zabezpieczający) lub wysokiej impedancji (rozwarcie). Zachowuje się jak
    zwykły włącznik.

    Jeśli Twój moduł LOGO, mając na wejściu dużą impedancję ustawia się na 1
    logiczną, to powinieneś podłączyć czujkę tak jak włącznik, czyli "od strony
    masy".
    Podłącz w czujce COM do masy, a NC do wejścia LOGO. W stanie normalnym
    będziesz miał 0 logiczne, po wzbudzeniu czujki będzie logiczna 1.
    Tak BTW. Zwyczajowo COM w czujce łączy się z COM w centrali alarmowej, czyli
    z jej masą.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba