  • 1. Data: 2009-07-15 21:02:11
    Temat: zasilacz dantom - chyba ma jakieś wyższe składowe
    Od: Marek MANO <m...@g...pl>

    Cześć,
    Mam mały problem z zasilaczem dantom ZA S 15. Dostałem używany, ale
    ponoć sprawny. Niby daje te 13V na wyjściu (bez obciążenia i z
    obciążeniem), ale po podłączeniu czujki PIR (DCS) grzeje się
    niemiłosiernie warystor (chyba to warystor - taka kostka 2x2 mm) w
    czujce. To na pewno nie jest temp. jego (warystora) pracy. Ta sama
    czujka podłączona do zasilacza impulsowego nie ma takich objawów. Może
    ten zasilacz się wzbudza i daje jakieś składowe wyższej
    czestotliwości, których mój multimetr za 20zł nie widzi? Czy to
    możliwe?
    Dodatkowo już przy małym odbiążeniu 300-500 mA grzeje się mocno
    tranzystor wyjściowy. Płytka zasilacza pracowała w takich warunkach
    dość długo wcześniej, bo laminat przy diodach i tranzystorze jest
    prawie okopcony, a kalafonia z lutowia czarna.
    Tak sobie myślę, że nie sprawdziłem napięcia z trafo, ale zadziwiło
    mnie to gotujące się zabezpieczenie w PIRze. Zresztą diody w mostku
    nie byłyby takie gorące przy minimalnym obciążeniu.

    Pozdrawiam, Marek