  • 1. Data: 2009-07-15 08:53:05
    Temat: Programatory AVR ISP pod USB
    Od: Jan Górski | gdL <g...@o...pl>

    Był już temat o zestawach uruchomieniowych, teraz programatory.
    Wspomniane w poprzednim wątku :

    Bardzo kuszący, niedrogi...
    http://www.zestawyuruchomieniowe.pl/25-programator-s
    tk500.html

    a może http://www.kamami.pl/?id_prod=4541500
    Co daje fakt, że jest prawie 3 x droższy ??

    Być może jest jeszcze inny, który warto kupić, a go pominąłem.
    Chciałem się Was poradzić w związku z faktem, że zamierzam dopiero
    zacząć i nie chce popełnić błędu. Pracuję pod Windows (teraz XP).
    Towarzyszące oprogramowanie powinno również działać pod tą serią OS's.

  • 2. Data: 2009-07-15 12:22:04
    Temat: Re: Programatory AVR ISP pod USB
    Od: <k...@w...pl>

    Użytkownik "Jan Górski | gdL" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
[...]

    USBASP?

  • 3. Data: 2009-07-15 12:34:58
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > By? ju? temat o zestawach uruchomieniowych, teraz programatory.
    > Wspomniane w poprzednim w?tku :
    >
    > Bardzo kusz?cy, niedrogi...
    > http://www.zestawyuruchomieniowe.pl/25-programator-s
    tk500.html

    > a mo?e http://www.kamami.pl/?id_prod=4541500
    > Co daje fakt, ?e jest prawie 3 x dro?szy ??
    >
    > By? mo?e jest jeszcze inny, kt?ry warto kupi?, a go pomin??em.
    > Chcia?em si? Was poradzi? w zwi?zku z faktem, ?e zamierzam dopiero
    > zacz?? i nie chce pope?ni? b??du. Pracuj? pod Windows (teraz XP).
    > Towarzysz?ce oprogramowanie powinno r?wnie? dzia?a? pod t? seri? OS's.

    Ja bym ci polecil kupic programator z JTAG. Co prawda cena ok.
    130-160zl, ale oprocz programatora zyskujesz doskonaly debugger.
    Sledzenie programu, warunkowe pulapki, podglad i zmiana stanu procesora
    - szczegolnie kiedy zaczynasz zabawe moze ci sie to przydac i
    zaoszczedzic wiele czasu.
    Jedyna wada to fakt, ze interface JTAG maja tylko powazniejsze ATMegi,
    czyli odpada cala seria ATTiny, ATMega8 itd.

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.

  • 4. Data: 2009-07-15 14:02:51
    Od: gdL <g...@o...pl>

    On 15 Lip, 14:34, "T.M.F." <t...@n...mp.pl> wrote:

> [...]
    et/
    > Teraz takze forum dyskusyjne
    > Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.

    Znalazłem jeszcze 2 :
    http://sklep.avt.pl/p/pl/485091/avtprog1+programator
    +avr+ispusb+stk500v2.html

    i oznaczony jako "Zestaw uruchomieniowy" - programator + debugger:
    http://sklep.avt.pl/p/pl/47199/interfejs+jtag+dla+mi
    krokontrolerow+avr+usb.html

    Ciężko wybrać coś sensownego, jako, że nie znam za i przeciw względem
    powyższych.

  • 5. Data: 2009-07-15 14:03:50
    Od: "Michał Stalmach [MardoQ]" <s...@k...gmail.com>

    obywatel *Jan Górski | gdL*, napisał poniższe:
> [...]
    > zacząć i nie chce popełnić błędu. Pracuję pod Windows (teraz XP).
    > Towarzyszące oprogramowanie powinno również działać pod tą serią OS's.

    http://www.fischl.de/usbasp/
    Oparty na Atmega8, posiada jumper do zmiany częstotliwości programowania
    Fajna nakładka graficzna Khazama AVR, można zakupić gotowy KIT za 16.5
    EUR + 3.8EUR wysyłka

    http://www.ladyada.net/make/usbtinyisp/
    Oparty na Attiny2313, z programem USBtiny500 możliwe programowanie
    bezpośrednio z AVR Studio, ten także można zakupić za 22$ lub samą
    płytkę za 5$

  • 6. Data: 2009-07-15 15:05:44
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    W dniu 15.07.2009 16:02, gdL pisze:

> [...]
    krokontrolerow+avr+usb.html

    > Ciężko wybrać coś sensownego, jako, że nie znam za i przeciw względem

    Ten pierwszy to zwykly programator ISP, ten drugi to JTAG. Tak jak
    pisalem - zalezy jakich procesorow uzywasz. Jesli wiekszych z JTAGiem to
    sie nie zastanawiaj i bierz taki programator. Jesli malych, ktore maja
    tylko ISP to tez nie masz wielkiego wyboru.

  • 7. Data: 2009-07-15 20:20:55
    Od: raf <a...@g...com>

    Najlepiej jeśli usb w programatorze będzie zrealizowane na kości
    FT232.
    Wtedy będziesz Miał gwarancję poprawnej pracy na wszystkich systemach
    operacyjnych i na różnych komputerach.
    Jeśli chodzi o protokół to najbardziej uniwersalny będzie progs zgodny
    z STK500v2.
    Poza tym fajnie jak programator ma na wyjściu jakiś bufor - w razie
    jakiejś "przygody" istnieje szansa że zadziała jako bezpiecznik i
    nie trzeba będzie wymieniać procka.
    Na te kwestie proponuje zwrócić uwagę.

  • 8. Data: 2009-07-15 20:44:13
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    Poza tym fajnie jak programator ma na wyjściu jakiś bufor - w razie
    jakiejś "przygody" istnieje szansa że zadziała jako bezpiecznik i
    nie trzeba będzie wymieniać procka.
    Na te kwestie proponuje zwrócić uwagę.

    ostatnio po takiej przygodzie znajomego (na szczęscie niemojej) postanowiłem
    zrobić ulepszonąwersję usbasp i dołożyłem optoizolację na wyjściu, wolę w
    razie "W" naprawić programowany układ i kilka drobiazgów na wyjściu
    programatora niż płyte główną ;P znajomy miał małe zwarcie w uruchamianym
    układzie i poszła faza na zasilanie w układzie ;P

  • 9. Data: 2009-07-16 05:42:42
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik ""Michał Stalmach [MardoQ]""
    <s...@k...gmail.com> napisał w wiadomości

> [...]
    > Oparty na Attiny2313, z programem USBtiny500 możliwe programowanie
    > bezpośrednio z AVR Studio, ten także można zakupić za 22$ lub samą

    Te projekty są IMHO nierozwojowe bo nie ma sterowników pod Vistę 64bit.

  • 10. Data: 2009-07-16 09:53:45
    Od: rafal <r...@g...com>

    On 16 Lip, 07:42, "William Bonawentura" <n...@i...pl> wrote:
    > Użytkownik ""Michał Stalmach [MardoQ]""
    > <s...@k...gmail.com> napisał w
    wiadomościnews:h3knk8$nn7$1@inews.gazeta.pl...
    Witam,
    polecam ten programatorek:
    http://www.sibit.pl/sklep/?8,usb-avr-prog
    Sprzętowa obsługa usb (ft232), bufor wyjściowy i obsługa dwóch
    protokołów - stk500v2 i avr910.
    Opcjonalnie Tx i Rx RS232 TTL - czasami się przydaje.