  • 1. Data: 2009-07-16 08:32:22
    Temat: zasilacz do notebooka Lenovo/IBM - kto rozbieral
    Od: a...@p...pl

    czesc,

    ktos rozbieral moze zasilacz do notebooka Lenovo? Jest klejony czy na
    zatrzaskach? Mam kabel DC na wymiane, bo stary sie gdzie przerwal w
    srodku. A moze prosciej go uciac i przylutowac ten nowy?

    A tak przy okazji, to dlaczego nie robia takich kabelkow na wtyk, tak
    jak po stronie sieciowej?

    Co radzicie?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2009-07-16 19:16:53
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    a...@p...pl pisze:
> [...]
    > srodku. A moze prosciej go uciac i przylutowac ten nowy?
    >
    > A tak przy okazji, to dlaczego nie robia takich kabelkow na wtyk, tak

    Różnie, zazwyczaj i tak jest klejony w kilku punktach, najprościej
    dremelkiem dookoła, albo jakimś nożykiem. Po kilku zasilaczach jest
    łatwiej :D

  • 3. Data: 2009-07-16 22:12:20
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Nex@pl" <"nex[wytnij_to] wrote:
    > Różnie, zazwyczaj i tak jest klejony w kilku punktach, najprościej
    > dremelkiem dookoła, albo jakimś nożykiem.

    Albo mlotkiem gumowym. Archiwum wyjasni o co chodzi. :)

    k,

  • 4. Data: 2009-07-17 08:57:05
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    KILu pisze:

    > Albo mlotkiem gumowym. Archiwum wyjasni o co chodzi. :)
    >
    > k,

    Tyż.

  • 5. Data: 2009-07-17 10:07:02
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "KILu" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Albo mlotkiem gumowym. Archiwum wyjasni o co chodzi. :)

    W większości wystarczał zwykły metalowy, ale trzeba z czuciem...

    Artur(m)

  • 6. Data: 2009-07-18 17:00:25
    Od: a...@p...pl

    On Fri, 17 Jul 2009 00:12:20 +0200, "KILu" <b...@w...pl> wrote:

    >Albo mlotkiem gumowym. Archiwum wyjasni o co chodzi. :)

    wy mowicie serio, ze takim mlotkiem przyp........... i sie rozejdzie
    obudowa? Tam sa jakies zaczepy czy tylko klejony?

    U mnie nie jest problem z zasilaczem, ale z kabelkiem w okolicach
    wtyku, wiec myslalem, aby uciac go w okolicach zasilacza przylutowac
    nowy kabelek i termozlaczki zastosowac.

    --
    ThinkXtra

  • 7. Data: 2009-07-18 17:15:52
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 18 Jul 2009 19:00:25 +0200, a...@p...pl wrote:

    >wy mowicie serio, ze takim mlotkiem przyp........... i sie rozejdzie
    >obudowa? Tam sa jakies zaczepy czy tylko klejony?

    Nie wiem co ma, ale jesli klejony to nie przyp*, tylko delikatnie
    opukac gumowym mlotkiem. Trzeba cierpliwosci duzej, ale pusci bez
    sladu.

    J.

  • 8. Data: 2009-07-19 23:35:38
    Od: a...@p...pl

    On Thu, 16 Jul 2009 10:32:22 +0200, a...@p...pl wrote:

> [...]
    >zatrzaskach? Mam kabel DC na wymiane, bo stary sie gdzie przerwal w
    >srodku. A moze prosciej go uciac i przylutowac ten nowy?

    jeszcze nie rozebrany

    ale chcialem obmierzyc oryginalny....i nie ma wogole zasilana na
    zlaczce!! A mial tylko gdzies przerywac a tu ani sladu napiecia.
    Czyzby ten srodkowy pin byl rzeczywiscie wykorzystywany (zlaczka
    rurkowa) i dopiero "zasterowanie" tym pinem "otworzy" zasilacz i
    zapoda napiecie? Czy to moze tak, ze jak wtyk jest wetkniety do
    notebooka, to notebook steruje.....i jak np. jest wylaczony notebook,
    to zasilacz jest w standby? czy przy wymianie kabelka, ktory nowy
    bedzie mial 2 przewody z tym 3 sygnalizacyjnym trzeba cos zrobic -
    zewrzec do masy/+. Ale co wtedy zasilacz caly czas bedzie po
    zasilaniem????

    tak jest napisane na obudowie zasilacza:

    zew: minus, wew: plus, igla/bolec w srodku - signal

    nowy kabelek ma tylko 2 przewody !!!

    --
    ThinkXtra

  • 9. Data: 2009-07-20 21:41:08
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <a...@p...pl> wrote in message
    > ktos rozbieral moze zasilacz do notebooka Lenovo? Jest klejony czy na
    > zatrzaskach? Mam kabel DC na wymiane, bo stary sie gdzie przerwal w
    > srodku.

    Takie obudowy sa zwykle ultradzwiekowo zgrzewane...
    W zaleznosci od jakosci montazu czasem wystarczy ukosnie
    wkrecic w duze imadlo (aby nie zostawic sladów warto dac drewniane
    lub gumowe oslonki na szczeki imadla) i z wyczuciem scisnac po
    przekatnej.

    Jesli jest to solidnie zgrzane to nie rozleci sie, ale czesto sie udaje.

    > A moze prosciej go uciac i przylutowac ten nowy?

    To na pewno, zwlaszcza ze nawet jesli uda Ci sie obudowe
    rozwalic w imadle na dwie czesci to aby ja solidnie skleic
    to juz bedziesz musial nawalic sporo kleju... :-)

    A po polaczeniu kabli, jak dasz ladna koszulke termokurczliwa to
    ledwie bedzie znac ze cos robione... Tylko plusa z minusem nie pomyl ;-)

    > A tak przy okazji, to dlaczego nie robia takich kabelkow na wtyk, tak
    > jak po stronie sieciowej?
    >
    > Co radzicie?

    Masz szczescie ze latwo do Twojego wtyk dokupic...
    Ja mam Toshibe Satellite P105-S9337 z prostokatnym, 4-pinowym
    wtykiem plastikowym którego nigdzie nie mozna dostac...

  • 10. Data: 2009-07-21 19:50:18
    Od: a...@p...pl

> [...]

    >zasilaniem????

    >tak jest napisane na obudowie zasilacza:

    >zew: minus, wew: plus, igla/bolec w srodku - signal

    a co z tym fantem powyzej? Dlaczego tam nie ma wogole zasilania?
    Czyzby ten pin srodkowy sterowal zasilaczem????

    --
    ThinkXtra