  • 91. Data: 2019-10-02 09:15:41
    Temat: Re: POpularno?? j?zyk?w programowania ??
    Od: AK <n...@n...net>

    On 2019-10-02 07:50, slawek wrote:
> [...]
    Integer;end;

    > W starym C bez plusów:
    >
    > #define Getter(s) (s->GetValue(s))
    > struct TInteger { int fValue; int (*GetValue)(TInteger); } s;
    > s.GetValue = &GetValue;
    > y = Getter(s)

    Przestan nas rozsmieszac :)

    > W C++ są oczywiście klasy, a w C# ponadto properties.

    No wlasnie. Gdzie w tym wspanialym C++ sa (jakze uzyteczne)
    properties?

    > Jak tak dobrze znasz Pascala jak ci się wydaje - to napisz nam
    > maluczkim - jak w Pascalu będzie takie coś z Pythona:
    >
    > @controlled
    > def fun(*args):
    > return filter(eggs, map(spam, args))

    Wez sie doucz Pythona.
    filter i map juz dawno sa (delikatnie mowiac) niezalecane.

    AK

  • 92. Data: 2019-10-02 09:24:25
    Temat: Re: POpularność języków programowania w POlsze - na przykładzie 4progrmmers.net
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu środa, 2 października 2019 09:10:19 UTC+2 użytkownik fir napisał:

    > czy slowo POpularność sugeruje ze szyk to identyfikator? wydawali sie co nieco inni

    > swoja droga ciekawe jakby identyfikator ocenil ostatnie pare lat rzadow pis ;c
    >
    > (charakteryzujacych sie co tu kryc umiarkowanym zamordyzmem, prlowskim raczej
    konserwatyzmem, silnym raczej populizmem i innymi niespecjalnymi zaletami

    zeby nie bylo na plus im mozna zaliczyc pewna mimowolna kabaretowosc oraz nieco
    lepsze wyczucie niektorych spraw spolecznych (np przemoc domowa (chyba), czy wegiel),
    i dorzucic jako minuj najpewniej beznadziejna geopolityke

    opozycja nie ma wczesniej wymienionych wad ale ma ogolna zalete rozmiajania sie
    z pewnymi czesciami rzeczywistosci

  • 93. Data: 2019-10-02 09:31:21
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    wiedzeli, ile kompilatorów do tego potrzeba.

    > No cóż, jak się jest studentem wystarczy jeden.

    Akurat najwięcej kompilatorów równocześnie miałem właśnie wtedy, gdy byłem studentem.
    :-D

    Czyli w tej dyskusji mam już dwóch dyskutantów, którzy nie potrafią rozwiązać
    wskazanego przeze mnie problemu.

    Może jednak ktoś podejmie wyzwanie? Przypomnę, że chodzi o funkcję, która coś liczy,
    ale zachodzi podejrzenie, że nie to co trzeba.

    Zagadkę "ile kompilatorów potrzebuje programista, żeby napisać program" rozwiążemy
    przy okazji.

  • 94. Data: 2019-10-02 22:45:01
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Wed, 2 Oct 2019 07:50:20 +0200 (GMT+02:00), slawek wrote:

    Integer;end;

    > W starym C bez plusów:
    >
    > #define Getter(s) (s->GetValue(s))
    > struct TInteger { int fValue; int (*GetValue)(TInteger); } s;
    > s.GetValue = &GetValue;
    > y = Getter(s)

    Mega czytelna rzecz, klękam

    > W C++ są oczywiście klasy, a w C# ponadto properties.

    C# properties ma podebrane z ...Delphi.

    > Jak tak dobrze znasz Pascala jak ci się wydaje - to napisz nam
    > maluczkim - jak w Pascalu będzie takie coś z Pythona:

> [...]

    function fun(args : IList<T>) : IEnumerable<T>;
    begin
    result := args.ForEach(spam).Any(eggs);
    end;

    Zdziweczko?

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 95. Data: 2019-10-03 20:04:04
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 01/10/2019 09:18, Maciej Sobczak wrote:
    > Świeżutki news:
    > https://www.adacore.com/press/european-space-agency-
    selects-adacores-qualified-multitasking-solution-for
    -spacecraft-software-development
    > Ferrari też nie jest użyteczny masowo. Ale to jednak fajna fura jest.

    No. Clojure też jest fajna fura. Te z listy ezoterycznych też są fajne.
    Całe szczęście Pascal nie jest.

  • 96. Data: 2019-10-03 20:05:45
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 01/10/2019 08:27, AK wrote:
    > Hehe. Gdy sie wybralo takie nieweryfikowalne barachlo jak C/C++
    > do rzeczy krytycznych, to sie trzeba pozniej takimi "technikami
    > weryfikacji" podpierac :)

    Trzeba się nimi podpierać ponieważ niezwykle mało rzeczy na tym świecie
    jest formalnie zweryfikowane a w dodatku nawet jaki jest to bywa że
    tylko teoretycznie. Przykładowo można sobie w d... wsadzić jądro L4 z
    całą ich weryfikacją jak się okaże że CPU ma buga sprzętowego.

  • 97. Data: 2019-10-03 20:10:47
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 01/10/2019 09:22, Maciej Sobczak wrote:
    > A ja proszę tylko, żebyś rozwiązał wskazany przeze mnie problem.

    Proszę:

    int multiply(int x, int y)
    {
    return x + y;
    }

    "Wyniki obliczeń tej funkcji nie będą zależeć od kompilatora".

    G. prawda. int nie jest zdefiniowany i wynik będzie zależał od
    kompilatora, architektury, flag kompilacji i bugów w kompilatorze.

    Te ostatnie bywają kłopotliwe z definiowaniu w sposób pewny.

  • 98. Data: 2019-10-03 20:25:18
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 01/10/2019 09:15, Maciej Sobczak wrote:
    > Czyli nie czytałeś raportu z analizy tej katastrofy.

    Ależ czytałem. Nie inputuj.

    > Na pocieszenie: mało który internetowy "ekspert" czytał.
    > Skrót jest taki: w Ariane 5 wykorzystano moduł opracowany dla Ariane 4, czyli pod
    inne wymagania.

    I nikt go pod te wymagania nie testował. Wiadomo, prawdziwego
    programiste poznać na tym że raz napisze i już.

    > Natomiast decyzję o wykorzystaniu tego modułu w innej rakiecie podjęli ludzie,
    których czasem się nazywa "inżynier systemowy"

    Słusznie. "inzynier syatemowy" bowiem zakłada magiczność Ady i niajk nie
    potrafi sobie wyobrazić że ktoś może używać jej jako asemblera zaś
    ludzie z zespołu programistów nagle musieli lecieć do kibla i nikt nie
    protestował.

    Jeśli się upierasz że winę nie ponosi ktoś kto napisał kiepską funkcję
    tylko jakiś pierdzący w stołek dyrektor to może spuśćmy zasłonę
    milczenia na to jak zakończą się następne projekty tego teamu skoro
    decyzje o użyciu kodu wykonuje się bez twórców i testów.

    > Wniosek: to nie pierdykło z powodu programistów

    Bzdura. Ktoś, powtórze to jeszcze raz, użył Ady jako assemblera. I można
    to zrobic w dowolnym języku. Czyli można pisać gównany kod w Adzie i
    znakomity w C. Wszystko zależy od progamistów i ich religijności a w
    zasadzie jej braku. Ale znacznie bardziej zależy od metod weryfikacji.

    Kod który zakłada że "wynik obliczeń na pewno zmieści się w typie int16
    alnie nie testujemy bo nie chce nam się" jest do dupy z definicji.
    Choćby dlatego że w takim wypadku używa się arytmetyki z saturacją jesli
    ma wystapić niemożliwe. A tu najzwyczajniej w "bezpiecznym języku"
    odpierdolono byle jak.

    > Hint: gdybyś był tam *programistą*, to też by pierdykło, bo miałbyś w tej sprawie
    dokładnie tyle samo do powiedzenia

    Miałbym do powiedzenia znacznie więcej. Na przykład to że jezyk
    programowania jest DOKŁADNIE tak bezpieczny jak metody do jego
    weryfikacji których tutaj nie było.

    Ada pokazuje że można z bezpiecznego języka zrobić takie same fajerwerki
    jak z pisania w C.

    Całośc bredzenia o wyższości jakiejś składni nad inną składnią jest
    śmieszna. Zawsze podstawowe pytanie brzmi: czy kod jest zweryfikowany,
    poddany testom, ma pokrycie coverage które definiuje jakiś poziom ryzyka.

    A tutaj sobie jakiś misio wrzuca kod z jednego systemu do drugiego. W
    BEZPIECZNYM języku, wiec na pewno nic się nie stanie. Bum. No cóż, życie.

  • 99. Data: 2019-10-03 21:47:49
    Od: AK <n...@n...net>

    On 2019-10-03 07:57, slawek wrote:

    > A wuj wie. Przecież nie jestem fanbojem C++. W C# są. A sam fakt
    > że jaśniepan musi parę nawiasów napisać to dla kodera
    > korporacyjnego żaden problem - choć faktycznie, klawiatura się
    > nieco bardziej zużywa.

    Nie masz pojecia po co sa properties.

    > Primo, podaj źródło tych swoich objawień. Może numer PEP, może
    > jakiś artykuł z Bajtka lub Trans. ACM?

    Sam ze znajdz.

    > Secundo, wic był nie w filter i/lub map - ale w dekoratorze.
    > Gratuluję spostrzegawczości i dogłębnej znajomości Pythona.

    Nie o dekoratory chodzi ale o comprehensions

    > No to miśki - jak wydziergacie dekorator - skoro Pascal nie ma
    > first class functions?

    First class nie ma _zaden_ z "maistreamowych" jezykow.
    Java i C# (ogolne .NET) maja bardzo porzadne reflection.
    C++ nie ma nawet tego (klas jest kawalkiem tekstu).

    AK

  • 100. Data: 2019-10-03 21:52:57
    Od: AK <n...@n...net>

    On 2019-10-03 08:16, slawek wrote:
> [...]
    zrobią sobie (i innym) krzywdę. A że debili> nie brakuje - to już śp. Lem
    pisał.Taaa...Tymczasem daje sie tym debilom jezyk ktory bardziej im pasuje(bo pozwala
    na wszytsko:) - C/C++AK

    [..bzdety]

    Co nie znaczy, ze C/C++ lepiej nadaje sie do n/w zastosowan niz Pascal
    (a to bylo tematem dyskusji).
    Po prostu Pascal jest bezpieczniejszy od C/C++ i tego sie _nie da
    zagadac_ pseudo-argumentami.

    AK