  • 81. Data: 2019-10-01 08:25:02
    Temat: Re: POpularno?? j?zyk?w programowania ??
    Od: AK <n...@n...net>

    On 2019-09-30 18:24, heby wrote:

    > Pikuś. Nikt tego nie używa w większości projektów embedded.

    To wlasnie ten co sie uzywa to jest "wibitny" pikus :)
    Ada jest ok.

    AK

  • 82. Data: 2019-10-01 08:27:47
    Od: AK <n...@n...net>

    On 2019-09-30 18:33, heby wrote:

    > Zabawne, bo w kilku krytycznych miejscach i za duże pieniądze się używa.
    > Firmy kupują choelrnie drogi soft robiący to samo, ale od różnych
    > producentów tylko po to aby się upewnić że działanie ich kodu jest
    > zamierzone a nie tylko że to artefakt narzędzia.

    Hehe. Gdy sie wybralo takie nieweryfikowalne barachlo jak C/C++
    do rzeczy krytycznych, to sie trzeba pozniej takimi "technikami
    weryfikacji" podpierac :)

    AK

  • 83. Data: 2019-10-01 09:15:37
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    > Arine 5. "Steve, słuchaj, kończy nam się pamięć, to może olejemy te
    > testy, co? Przecież wszystko zmieści się na bank w 16 bitach a Ada jest
    > taka bezpieczna że sobe pewno da radę".

    Czyli nie czytałeś raportu z analizy tej katastrofy.
    Na pocieszenie: mało który internetowy "ekspert" czytał.

    Skrót jest taki: w Ariane 5 wykorzystano moduł opracowany dla Ariane 4, czyli pod
    inne wymagania. Programiści, którzy ten moduł napisali, zrobili swoją robotę tak jak
    trzeba - w sensie, ten moduł był poprawny względem wymagań, dla których był pisany i
    nawet w nowych warunkach zachował się dokładnie tak, jak był zaprojektowany.
    Natomiast decyzję o wykorzystaniu tego modułu w innej rakiecie podjęli ludzie,
    których czasem się nazywa "inżynier systemowy" i którzy zwykle w ogóle sami siebie
    nie określiliby mianem "programista", bo na tym poziomie jest to określenie
    pogardliwe.

    Wniosek: to nie pierdykło z powodu programistów, ani tym bardziej z powodu ich
    domniemanego przez Ciebie debilizmu. Więc trochę odpuść z tonu.

    Hint: gdybyś był tam *programistą*, to też by pierdykło, bo miałbyś w tej sprawie
    dokładnie tyle samo do powiedzenia, co ci programiści, którzy to faktycznie wtedy
    robili.

  • 84. Data: 2019-10-01 09:18:44
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    > Pikuś. Nikt tego nie używa w większości projektów embedded. Tam gdzie
    > się używa wiedzą co chcą osiągnąć. Ale to szum. Ada jest niespecjalnie
    > uzyteczna masowo.

    Świeżutki news:

    https://www.adacore.com/press/european-space-agency-
    selects-adacores-qualified-multitasking-solution-for
    -spacecraft-software-development

    Ferrari też nie jest użyteczny masowo. Ale to jednak fajna fura jest.

  • 85. Data: 2019-10-01 09:22:16
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    Dlatego tej metody się nie używa.

    > Zabawne,

    Zabawne jest to, że nie rozwiązałeś tego problemu, tylko cały czas machasz rękami, że
    "w krytycznych miejsca", "za duże pieniądze" albo "w dużych firmach", itp.

    A ja proszę tylko, żebyś rozwiązał wskazany przeze mnie problem. Wtedy będziemy
    wiedzeli, ile kompilatorów do tego potrzeba.

  • 86. Data: 2019-10-01 22:07:07
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Tue, 1 Oct 2019 20:40:17 +0200 (GMT+02:00), slawek wrote:

    > Ajtam. Akurat C++ niezbyt mi się podoba - choć doceniam i używałem
    > - zwłaszcza bez plusów (choć obiektowo, bo w czystym C też się
    > tak da, tylko trzeba umieć).
    >
    > C++ ma STL i templates, więc generyki Delphi trochę cienko
    > wyglądają przy tym.

    Razem ze Spring4D całkiem nieźle sobie te generyki radzą. Może nie urywają
    dupy, ale żeby cienko to nie.

    https://bitbucket.org/sglienke/spring4d/wiki/Home

    > Zwłaszcza że w C++ mamy i wielobazowość, i
    > l-value references... a nawet preprocesor z #define którego
    > próżno szukać w paszczalersach.
    >
    > Rekordy z metodami...?!? Czy to nie przypadkiem nie nazywa się
    > obiekty klas (nota bene zamiast class można pisać
    > struct)...?

    TInteger = record
    private
    fValue : Integer;
    public
    function GetValue : Integer;
    end;

    > A może chciałeś napisać rekordy z wariantami?

    Raczej niekoniecznie.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 87. Data: 2019-10-02 09:06:28
    Od: AK <n...@n...net>

    On 2019-10-01 20:40, slawek wrote:

    > Ajtam. Akurat C++ niezbyt mi się podoba - choć doceniam i używałem
    > - zwłaszcza bez plusów (choć obiektowo, bo w czystym C też się
    > tak da, tylko trzeba umieć).
    >
    > C++ ma STL i templates

    C++ templates to poprostu _jeden wielki syf_ (taki rozbuchany
    preprocessor). Np. w stosunku do Javowych czy C# generyk.
    PS: W stosunku do Delphowych generyk tez..

    > Rekordy z metodami...?!? Czy to nie przypadkiem nie nazywa się
    > obiekty klas (nota bene zamiast class można pisać
    > struct)...?

    Nie. Nie mozna uzyc 'class' jako zamiennika rekordow z metodami.
    (formalnie 'struct' tez nie.. Doucz sie C/C++ _praktycznie_,
    a nie z uczelnianej ex catedra).

    AK

  • 88. Data: 2019-10-02 09:08:32
    Od: AK <n...@n...net>

    On 2019-10-01 20:45, slawek wrote:
    > tyle że jak dać Adę
    > debilom - to i tak zrobią sobie (i innym) krzywdę. A że debili
    > nie brakuje - to już śp. Lem pisał.

    Taaa...
    Tymczasem daje sie tym debilom jezyk ktory bardziej im pasuje
    (bo pozwala na wszytsko:) - C/C++

    AK

  • 89. Data: 2019-10-02 09:10:18
    Temat: Re: POpularność języków programowania w POlsze - na przykładzie 4progrmmers.net
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 września 2019 18:48:59 UTC+2 użytkownik Szyk Cech napisał:
    > Cześć!
    >
    > Niestety musiałem uznać fakty i dostrzec POpularność

    czy slowo POpularność sugeruje ze szyk to identyfikator? wydawali sie co nieco inni

    swoja droga ciekawe jakby identyfikator ocenil ostatnie pare lat rzadow pis ;c

    (charakteryzujacych sie co tu kryc umiarkowanym zamordyzmem, prlowskim raczej
    konserwatyzmem, silnym raczej populizmem i innymi niespecjalnymi zaletami

  • 90. Data: 2019-10-02 09:12:24
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu środa, 2 października 2019 09:10:19 UTC+2 użytkownik fir napisał:

> [...]

    konserwatyzmem, silnym raczej populizmem i innymi niespecjalnymi zaletami

    a co tam u szarakow (i innych tego typu sprawach ) btw ? dzieje sie cos nowego?