  • 201. Data: 2019-10-06 10:58:20
    Temat: Re: POpularno?? j?zyk?w programowania ??
    Od: AK <n...@n...net>

    On 2019-10-05 16:12, heby wrote:

    > Całe szczęscie VCL nie trzeba czytać, samo wchodzi do głowy :D
    >
    > Nie nie nie, pytanie brzmi: co lepszego jest w VCL/LCL czego nie ma w Qt
    > i co powoduje że warto się tym trupem zajmować.

    To chloptasiu, ze caly RAD (Deplhii i C++Buildera) maksymalnie wspieral
    to VCL. Miales _kompletne w pelni jednolite srodowisko programistyczne_
    do pisania _dowolnych_ aplikacji. W dodatku silnie wspierajace/wspierane
    przez dojrzala OS-owa techologie komponentowa (ActiveX/COM/DCOM).

    PS: No ale tego w dzisiejszych przedszkolach juz nie ucza.

    AK

  • 202. Data: 2019-10-06 11:00:02
    Od: AK <n...@n...net>

    On 2019-10-05 16:59, J-23 wrote:
    > W systemach linux owszem. Gorzej pod windows :)

    Nie. Wcale nie gorzej.
    (vide PyQt5 - nie polecam - ..wa licencja, PySide2 - polecam).

    AK

  • 203. Data: 2019-10-06 11:01:50
    Od: AK <n...@n...net>

    On 2019-10-05 17:28, heby wrote:

    > Do klikania widgetów i pisania kodu? A choćby NetBeans.

    > Netbeans.

    > Netbeans.

    Bhuuuheheh :)

    AK

  • 204. Data: 2019-10-06 11:04:30
    Od: AK <n...@n...net>

    On 2019-10-05 18:00, heby wrote:
    > Obawiam się że nie rozumiesz jak pracuje rynek programistów we
    > współczesnym świecie. Przypomnę tylko że niektóre NDA są na tyle
    > zabawnie napisane że strach przyznawać się że się jest programistą

    Przestan pieprzyc 3po3.
    Po prostu nie masz _nic_ do powiedzenia w temacie.
    PS: Jak kazdy Bardzo Uczony Czlowiek (w skrocie BUC...).

    AK

  • 205. Data: 2019-10-06 11:10:28
    Od: AK <n...@n...net>

    On 2019-10-05 22:01, J-23 wrote:
    > Kiedyś był Ciekawy projekt na Delphi o nazwie UniGUI projekt został z
    > tego co wiem wykupionu przez embarcadero i słuch po nim zaginął

    Tak. Kolejny idiotyzm embar..cus tam.
    Idiotyzmem bylo juz nawet zrezygnowanie z marki: Borland

    AK

  • 206. Data: 2019-10-06 11:12:03
    Od: AK <n...@n...net>

    On 2019-10-05 22:12, Maciej Sobczak wrote:
    > I tu jest cały trick. Kompilator nie jest celem ani centrum tego ćwiczenia.

    No właśnie.

    AK

  • 207. Data: 2019-10-06 11:14:12
    Od: AK <n...@n...net>

    On 2019-10-05 22:26, slawek wrote:
    > Ajtam. Asembler jest nudny. I tyle. Zdarzyło mi się napisać
    > kompresję/dekompresję danych w czystym Asemblerze (to nawet
    > działało). Zdarzyło mi się robić reverse eng. - analizę cudzego
    > kodu przez czytanie binarki. Czy znam Asembler? Tak. Czy lubię
    > Asembler? Nie. Czy pisanie w Asemblerze ma sens? Z mojego punktu
    > widzenia - nie. Ziew.
    > --

    Znow (niechetnie:) wypada sie zgodzic w 100%.

    AK

  • 208. Data: 2019-10-06 11:18:49
    Od: AK <n...@n...net>

    On 2019-10-05 22:55, Mateusz Viste wrote:
    > Masz jednak dużo więcej wspólnego z dziadkiem AK
    > niż sądziłem. Czyżby megalomania była zaraźliwa? Ja odpadam.

    W czym dostrzegasz moja megalomanie?
    Po prostu nie jestem falszywie nieskromny :)

    PS: Dziekuję za dziadka.
    To takie klasyczne dla dzisiejszego polskiego szczeniactwa :)

    AK

  • 209. Data: 2019-10-06 11:24:51
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/10/2019 10:58, AK wrote:
    > To chloptasiu, ze caly RAD (Deplhii i C++Buildera) maksymalnie wspieral
    > to VCL.

    Np patrz, chłotasiu, zupełnie jak wszelkie pozostałe obecnie.

    > Miales _kompletne w pelni jednolite srodowisko programistyczne_
    > do pisania _dowolnych_ aplikacji.

    Ojej, zupełnie jak NetBeans, VisualStudio czy inna współczesną zabawkę?

    > W dodatku silnie wspierajace/wspierane
    > przez dojrzala OS-owa techologie komponentowa (ActiveX/COM/DCOM).

    Ojej, jakie to szczęście że to się okazało ślepym zaułkiem chorych
    pomysłów MS który wylądował w takiej niszy że to była kula u nogi.

    > PS: No ale tego w dzisiejszych przedszkolach juz nie ucza.

    Nie uczą. Bo każdy to ma w domu. Delphi mogło być interesujace w '98
    roku. Obecnie każdy z tych ficzerów jest dostepny byle gdzie.

    PS. Główną zaletą Delphi jest wygenerowanie całego pokolenia drag'n'drop
    operators zamiast programistów. Dochodzi do absurdów w któych można było
    znaleźć mapy (klucz-wartość) w postaci ikon na formie które nie
    potrafily działać bez GUI.

  • 210. Data: 2019-10-06 11:26:30
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/10/2019 10:53, AK wrote:
    > Gdy VCL byla w pelni dojrzala,

    Pomysliłeś czasy przeszszły<->teraźniejszy.

    W tym wątku rozmawiamy o czasie teraźniejszym, czyli co dałby Pascal
    OBECNIE bo takie marzenia ma J-23. Okazało się że nic.

    > PS: Poza tym VCL byla przenosna: dzialala z Pascalem i C++

    Qt ma troche większe portfolio.