  • 71. Data: 2019-09-30 06:31:27
    Temat: Re: POpularno?? j?zyk?w programowania ??
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/09/2019 22:53, AK wrote:
    > Ta "nowosc" (w ktorej pisze(salem:) 30 lat ma w sobie cale C
    > (cala jego "dobroc";), wiec jest rowniez podobnie bledogenny.

    Oczywiscie jest masa ludzi uważających że świat kończy się na void* ale
    to nie jest C++.

  • 72. Data: 2019-09-30 09:21:24
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    > Podpowiem tylko na marginesie: jeśli chcesz język koszerny do embedded,
    > który ma co najmniej jakąs zaletę nad C/C++ to obecnie uważa się za taki
    > Adę. Nie żeby to była prawda bo już coś tam pierdykło spektakularnie z
    > powodu debilizmu programistów

    A cóż takiego pierdykło w Adzie z powodu debilizmu programistów?

  • 73. Data: 2019-09-30 09:27:25
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    > Zwłaszcza że program w C można skompilować trzema lub więcej
    > zupełnie różnymi kompilatorami - a w ten sposób sprawdzić, czy
    > np. wyniki obliczeń nie zależą od kompilatora.

    int multiply(int x, int y)
    {
    return x + y;
    }

    Wyniki obliczeń tej funkcji nie będą zależeć od kompilatora i to niezależnie czy
    będzie tych kompilatorów 3 czy 33.
    W Twoim rozumowaniu jest błąd.

    Spróbuj rozwiązać ten problem i wtedy zobaczysz, że nie trzeba 3 kompilatorów.
    Dlatego tej metody się nie używa.

    Inna sprawa, że jeżeli te kompilatory są naprawdę różne, to wygenerowany przez nie
    kod będzie się różnił rozmiarami sekcji, rozmieszczeniem obiektów, opóźnieniami w
    czasie wykonania - czyli z punktu widzenia systemów krytycznych wszystkim. Co z tego,
    że coś się policzy tak samo, skoro nie tam gdzie trzeba i nie wtedy kiedy trzeba. To
    też jest powód, dla którego tej metody się w praktyce nie używa.

  • 74. Data: 2019-09-30 09:34:14
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    > Mała uwaga: w dużych firmach w których małą błąd kosztuje życie tysięcy
    > ludzi (lotnictwo, energetyka itd itp) własnie taka kontrola ma miejsce.
    > Kila kompilatorów i kilka symulatorów (HDL) testujących ten sam kod.

    Statystycznie nie, z powodów, które odpisałem Sławkowi.

    > Niestety ale nie ma chwilowo zewryfikowanego formalnie kompilatora
    > użytecznego języka,

    http://compcert.inria.fr/doc/index.html

    Ale właściwie nikt tego nie używa. To jest bardzo ciekawe zjawisko, bo pokazuje, że
    jakości nie uzyskuje się kupując jakiś cudowny produkt.

  • 75. Data: 2019-09-30 10:39:07
    Od: AK <n...@n...net>

    On 2019-09-30 06:31, heby wrote:

    > Oczywiscie jest masa ludzi uważających że świat kończy się na void* ale
    > to nie jest C++.

    Otoz jest.
    Nie widzialem raportu C++, ktory by zabrnial (void*)X

    AK

  • 76. Data: 2019-09-30 10:40:23
    Od: AK <n...@n...net>

    On 2019-09-28 20:21, heby wrote:
    > Niestety ale nie ma chwilowo zewryfikowanego formalnie kompilatora
    > użytecznego języka, więc jeśli chcesz podnoscić bezpieczeństwo czasem i
    > takie metody mają sens.

    A Ada to pikuś?

    AK

  • 77. Data: 2019-09-30 18:18:02
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 30/09/2019 09:21, Maciej Sobczak wrote:
    > A cóż takiego pierdykło w Adzie z powodu debilizmu programistów?

    Arine 5. "Steve, słuchaj, kończy nam się pamięć, to może olejemy te
    testy, co? Przecież wszystko zmieści się na bank w 16 bitach a Ada jest
    taka bezpieczna że sobe pewno da radę".

    Pisanie w asm jest możliwe w każdym języku.

  • 78. Data: 2019-09-30 18:23:36
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 30/09/2019 10:39, AK wrote:
    > Otoz jest.
    > Nie widzialem raportu C++, ktory by zabrnial (void*)X

    Dokładnie tak. Nikt nie zabrania zrobienia dereferencji NULLa, przecież
    pod adresem 0 czasem coś jest. Nikt nie zabrania kastowania floata na
    double, przecież w wielu wypadkach to przypadkiem działa. Nikt nie
    zabrania używania gets, przecież mało który plik ma takie długie linie.

    Tylko że to nie jest C++. Pisanie w C++ nie polega na zamianie
    kompilatora na g++. Polega na zmianie sposobu myślenia. I chyba głównie
    w embedded.

    A zabraniał by coding standard. Tylko trzeba go mieć i jeszcze ludzi
    któzy nie traktują tego jako zabawkę.

  • 79. Data: 2019-09-30 18:24:48
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 30/09/2019 10:40, AK wrote:
    > A Ada to pikuś?

    Pikuś. Nikt tego nie używa w większości projektów embedded. Tam gdzie
    się używa wiedzą co chcą osiągnąć. Ale to szum. Ada jest niespecjalnie
    uzyteczna masowo.

  • 80. Data: 2019-09-30 18:33:36
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 30/09/2019 09:27, Maciej Sobczak wrote:
> [...]
    > }
    >
    > Wyniki obliczeń tej funkcji nie będą zależeć od kompilatora i to niezależnie czy

    Zakładasz błędnie że testuej się w ten sposób kod. NIE. Testuje się w
    ten sposób kompilatory i symulatory w kontekście tego kodu.

    > Spróbuj rozwiązać ten problem i wtedy zobaczysz, że nie trzeba 3 kompilatorów.
    Dlatego tej metody się nie używa.

    Zabawne, bo w kilku krytycznych miejscach i za duże pieniądze się używa.
    Firmy kupują choelrnie drogi soft robiący to samo, ale od różnych
    producentów tylko po to aby się upewnić że działanie ich kodu jest
    zamierzone a nie tylko że to artefakt narzędzia.