  • 11. Data: 2022-05-03 13:46:11
    Temat: Re: Palą się autobusy
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.05.2022 o 11:29, _Master_ pisze:

    > Jak pismaki i ich przedstawiciele ;-) na grupach pisali o każdym
    > nieszczęściu które spotkało pojazd z napędem LPG.

    Ale kiedy?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 12. Data: 2022-05-03 13:47:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.05.2022 o 11:42, K pisze:

    > Dzis to miano maja te ze zbiornikami na wodor bo "wybuchajom na potenge"

    Z wodorem czy z argonem problem jest chyba z ciśnieniem, które
    rzeczywiście potrafi jebnąć w czasie solidnego dzwona?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 13. Data: 2022-05-03 14:14:22
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-03-maja-2022 o 13:47, Shrek pisze:
    > Z wodorem czy z argonem problem jest chyba z ciśnieniem, które
    > rzeczywiście potrafi jebnąć w czasie solidnego dzwona?

    Bardziej rzeczywiście niż zbiornik LPG?

    O ile %? ;[)

  • 14. Data: 2022-05-03 14:16:07
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-03-maja-2022 o 13:46, Shrek pisze:
    > Ale kiedy?

    Tak ze 20 lat temu jak pierwsze lpg zakładałem.
    Co tu się wypisywało ;-)

  • 15. Data: 2022-05-03 14:34:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.05.2022 o 14:14, _Master_ pisze:

    > Bardziej rzeczywiście niż zbiornik LPG?

    Sądzę że tak.

    Ciśnienie w ukladzie LPG to jakieś 2 MPa (na 2,7 ustawione są zawory
    bezp, sama butla jest certyfikowana na 6,75Mpa. Wodór to do 70 MPa. a
    więc 35 razy więcej. Dla zrozumienia ile to 700bra (albo 70Mp) to
    ciśnienie na głębokości 7km. Niejeden gumiarz zginął od głupich 8 barów
    w opinie od tira.

    > O ile %? ;[)

    Pojęcia nie mam - a robili krasztesty? Ale rzeczywiście intuicja mi
    podpowiada, że nie chciałbym w czasie dzwona mieć czegoś takiego pod dupą:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 16. Data: 2022-05-03 15:21:42
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-03-maja-2022 o 14:34, Shrek pisze:
    > Wodór to do 70 MPa. a
    > więc 35 razy więcej.

    A przepisy polskie (i unijne zapewne) na to pozwalają?

    STRASZNE ;-)

  • 17. Data: 2022-05-03 15:35:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 3 May 2022 14:34:37 +0200, Shrek wrote:

> [...]
    >
    > Pojęcia nie mam - a robili krasztesty? Ale rzeczywiście intuicja mi
    > podpowiada, że nie chciałbym w czasie dzwona mieć czegoś takiego pod dupą:P

    Zalezy - z iskrą czy bez.
    Zbiornik sie prawdopoddobnie rozsczelni, ale nie wybuchnie,
    wodor ucieknie z hukiem, i na tym sie skonczy.
    Benzyna jak wycieknie pod auto i sie zapali, to tez lepiej nie
    siedziec we wraku ...

    J.

  • 18. Data: 2022-05-03 17:30:24
    Od: K <n...@e...com>

    On 03/05/2022 12:47, Shrek wrote:

    > Z wodorem czy z argonem problem jest chyba z ciśnieniem, które
    > rzeczywiście potrafi jebnąć w czasie solidnego dzwona?

    Ale nikt tego nie dopusci do uzytku dopoki to nie bedzie bezpieczne.

  • 19. Data: 2022-05-03 17:31:47
    Od: K <n...@e...com>

    On 03/05/2022 13:16, _Master_ wrote:

    > Tak ze 20 lat temu jak pierwsze lpg zakładałem.
    > Co tu się wypisywało ;-)

    w miedzyczasie duzo ulepszno w temacie i teraz kazda nowa instalacja
    nosi oznaczenie LPG+ ;)

  • 20. Data: 2022-05-03 18:23:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.05.2022 o 15:35, J.F pisze:

    > Zalezy - z iskrą czy bez.
    > Zbiornik sie prawdopoddobnie rozsczelni, ale nie wybuchnie,
    > wodor ucieknie z hukiem, i na tym sie skonczy.

    No właśnie jakoś mnie to nie przekonuje - ucieczka z ciśnienia 700 barów
    może wyglądać nader fektownie. Ale nie twierdzę, że nie - może i da się
    to zrobić. Za to w przemyśle jak jest więcej niż kilka(naście) barów to
    wszyscy pierdolaca dostają i obchodzą się z tym jak z jajkiem:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!