  • 1. Data: 2009-06-22 00:25:30
    Temat: Palniki ksenonowe i lampa błyskowa
    Od: Dariusz Zolna <a...@u...com>

    Wiecie może gdzie można nabyć palniki ksenonowe mające zastosowanie w
    lampach błyskowych?
    Chciałbym spróbować zbudować studyjna lampę z regulacją mocy błysku (moc
    przynajmniej 200Ws, regulacja powiedzmy od 1/1 do 1/8 EV)). Interesują
    mnie także rozwiązania tego problemu inne niż przełączane baterie
    kondensatorów. Szukałem takich rozwiązań DIY w googlach i znalazłem
    tylko jeden projekt lampy typu "slave", bez regulacji mocy.

    Pozdrawiam,
    Dariusz Żołna

  • 2. Data: 2009-06-22 05:31:05
    Temat: Re: Palniki ksenonowe i lampa błyskowa
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Jun 22, 2:25 am, Dariusz Zolna <a...@u...com> wrote:
    > Wiecie może gdzie można nabyć palniki ksenonowe mające zastosowanie w
    > lampach błyskowych?

    Z Niemiec moze byc?

    > Chciałbym spróbować zbudować studyjna lampę z regulacją mocy błysku (moc
    > przynajmniej 200Ws, regulacja powiedzmy od 1/1 do 1/8 EV)).

    1/1EV to sie da, powiedzmy przez 4-5EV
    nie mam pojecia, jak zrobic regulacje do 1/8EV...

    Marek

  • 3. Data: 2009-06-22 11:44:00
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Dariusz Zolna pisze:
    > Wiecie może gdzie można nabyć palniki ksenonowe mające zastosowanie w
    > lampach błyskowych?

    We Wrocławiu były w sklepie Robotronik.

    MD

  • 4. Data: 2009-06-22 11:57:39
    Od: Dariusz Zolna <a...@u...com>

    Marek Lewandowski pisze:

    > Z Niemiec moze byc?

    Jeśli wysyłają do PL, to jak najbardziej tak.

    > 1/1EV to sie da, powiedzmy przez 4-5EV
    > nie mam pojecia, jak zrobic regulacje do 1/8EV...

    Każda informacja będzie przydatna, być może przesadziłem też z wymaganiami.

    Dariusz Żołna

  • 5. Data: 2009-06-22 13:13:52
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Jun 22, 1:57 pm, Dariusz Zolna <a...@u...com> wrote:

    > Jeśli wysyłają do PL, to jak najbardziej tak.

    No i diabli wzieli
    http://www.sander-electronic.de/be00032.html
    jak sie okazuje rok temu przestali prowadzic i tylko resztki
    magazynowe.
    Mieli tanie 500Ws, ale juz nie maja.

    Marek

  • 6. Data: 2009-06-22 13:21:53
    Od: Dariusz Zolna <a...@u...com>

    Marek Lewandowski pisze:
    > No i diabli wzieli
    > http://www.sander-electronic.de/be00032.html
    > jak sie okazuje rok temu przestali prowadzic i tylko resztki
    > magazynowe.
    > Mieli tanie 500Ws, ale juz nie maja.

    Dzięki.
    Szkoda, 60Ws to trochę mało, a i lampy "slave" tej mocy są powszechnie
    dostępne za niewielkie pieniądze.
    Czy palniki "stroboskopowe" są tego samego typu?

    Dariusz Żołna

  • 7. Data: 2009-06-22 13:52:54
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    On Mon, 22 Jun 2009 02:25:30 +0200, Dariusz Zolna <a...@u...com>
    wrote:

    >Wiecie może gdzie można nabyć palniki ksenonowe mające zastosowanie w
    >lampach błyskowych?

    Conrad:
    http://www.conrad.pl/?art=581577&back=serch

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 8. Data: 2009-06-22 16:10:20
    Od: Dariusz Zolna <a...@u...com>

    Paweł Pawłowicz pisze:
    > Conrad:
    > http://www.conrad.pl/?art=581577&back=serch

    O widzisz, to jest właśnie to czego szukam, dzięki wielkie!

    Dariusz Żołna

  • 9. Data: 2009-06-25 01:14:25
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik Dariusz Zolna napisał:

    > Dzięki.
    > Szkoda, 60Ws to trochę mało, a i lampy "slave" tej mocy są powszechnie
    > dostępne za niewielkie pieniądze.
    > Czy palniki "stroboskopowe" są tego samego typu?

    Zależy jakie "stroboskopowe". Bo jak powszechnego użytku (dyskoteka,
    drogowe lampy ostrzegawcze) to palniki stroboskopowe są optymalizowane
    na dużą ilość błysków z niewielką energią - w lampie błyskowej nie dadzą
    się specjalnie przeforsować. Ale takie np. palniki stroboskopowe
    lotnicze - 1000Ws z okresem powtarzania 1s i żywotnością w granicach
    miliona błysków to w każdej lampie błyskowej przeżyją fotografa.

    --
    Darek

  • 10. Data: 2009-06-25 08:05:00
    Od: Dariusz Zolna <a...@u...com>

    Dariusz K. Ładziak pisze:
> [...]
    > lotnicze - 1000Ws z okresem powtarzania 1s i żywotnością w granicach
    > miliona błysków to w każdej lampie błyskowej przeżyją fotografa.

    Dzięki. Temat już nieaktualny, uznałem że zabawa w budowę własnej lampy
    to temat na długie godziny, niewart zachodu i kupiłem zestaw
    oświetleniowy :)

    Dariusz Żołna