  • 11. Data: 2009-06-26 06:49:28
    Temat: Re: Palniki ksenonowe i lampa błyskowa
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik Dariusz Zolna napisał:

    > Dzięki. Temat już nieaktualny, uznałem że zabawa w budowę własnej lampy
    > to temat na długie godziny, niewart zachodu i kupiłem zestaw
    > oświetleniowy :)

    I słuszna decyzja - lampę błyskową to można konstruować dla sportu albo
    w celu produkcji. Wydaje się proste ale jak spróbować w pełni zapanować
    nad siłą światła (stabilizacja napięcia na kondensatorze), opanować
    fotosynchronizację (wybór na pierwszy czy drugi błysk), zoptymalizować
    przepływ (czyli dobrać indukcyjność wtrąconą) to jest to kupa roboty,
    nie mówiąc już o próbie regulacji siły błysku. Do tego elementy kupowane
    w detalu, jednostkowo robiona mechanika - producent lamp nie kupuje
    palników w Conradzie, kupuje bezpośrednio od producenta co najmniej
    setkami jak nie tysiącami - a to ciut inna cena.

    --
    Darek