  • 11. Data: 2021-01-21 17:53:49
    Temat: Re: Panasonic KX-TC 160 buczenie w słuchawce.
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-01-20 o 23:11, LordBluzg(R) pisze:

    > Podejrzewa że na jednym gniazdu nie buczy ale na drugim buczy bo
    > mikrofon nie bangla :)

    aj kurde.. nie dotrwałem w czytaniu do drugiego gniazdka...

    No to voodoo w takim razie albo coś ściemnia, czyli np. gniazdka różnych
    dostawców i nie spięte ze sobą i o tym nie wspomina, albo uszkodzone
    połączenie między nimi czy też dziwnie pokrosowane pozostałe 2 z 4 pinów
    w jednym z nich (generalnie używamy 2 linie ale może baza jest np. z UK
    i ma je w sobie rozszyte) o czym też nie wspomina.

    --
    Irokez

  • 12. Data: 2021-01-21 17:56:01
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    PS. pomijam chiński wzmacniacz GSM, pieczenie indyka w mikrofali z
    otwartymi drzwiczkami i inne wynalazki za ścianą tego pokoju gdzie buczy.

    --
    Irokez

  • 13. Data: 2021-01-21 18:06:28
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 20 Jan 2021 11:25:51 -0800 (PST), Swift napisał(a):

    > Sprawdziłem zasilacz (zewnętrzny 9V)
    Wetknij go odwrotnie do kontaktu. Zasil doraźnie bazę z baterii. Zamień
    kabelki linii telefonicznej w gnieździe. Sprawdź czy buczy w dowolnie
    dużej odległości od bazy (w granicach zasięgu oczywiście). Zmień w
    granicach zasięgu kabla położenie i orientację bazy.

    > Czy dodanie filtru na linii telefonicznej bezpośrednio przed stacją bazową telefonu
    pomoże ?
    > Jaki filtr ?
    Teoretycznie możliwe, ale skuteczne tylko w niektórych przypadkach
    ponieważ na tym etapie nie znamy drogi indukowania się przydźwięku.
    Dopóki tego się nie ustali, niesposób wyrokować jaki filtr i jak oraz
    gdzie zapięty należy zastosować.
    PS. Nie rób spacji przed pytajnikiem.

    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 14. Data: 2021-01-21 18:25:54
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 21.01.2021 o 17:53, Irokez pisze:

> [...]
    > w jednym z nich (generalnie używamy 2 linie ale może baza jest np. z UK
    > i ma je w sobie rozszyte) o czym też nie wspomina.

    Teoretycznie w bazie telefonu powinien być prostownik i galwanicznie
    odseparowana "masa" w praktyce zdarza się, że nie jest, co ma wpływ na
    "przesłuchy" w zakresie 50Hz. Zasilacze też są dziwnie czasem budowane i
    trafo potrafi "siać" 50Hz a po odwróceniu "fazy" już nie lub mniej
    (czasem można było to zaobserwować w tanim sprzęcie audio/starym...co
    oczywiście wyłapuje wzmacniacz i sobie wzmacnia. Jak odpisze i nie
    pomogło, to będziemy domniemać zwyczajnie słaby kontakt na połączeniu,
    gdzie wrasta rezystancja obwodu i przy okazji indukuje się 50Hz i
    słychać buczenie, które przy mniejszej rezystancji jest tłumione :) To
    nie są skomplikowane usterki :D

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 15. Data: 2021-01-21 18:29:58
    Temat: Re: Panasonic KX-TC 160 buczenie w słuchawce OT
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    [...]
    > PS. Nie rób spacji przed pytajnikiem.

    Zaiste ważna uwaga :) Nie umiem czytać ze spacją bo wiem, że się sama
    nie wcisnęła a wciskacz zrobił to umyślnie/czasem nie. Niektórzy robią
    to złośliwie latami, bo są złośliwi i lubią się znęcać. To źli ludzie są :D

  • 16. Data: 2021-01-21 19:14:44
    Od: Swift <p...@g...com>

    czwartek, 21 stycznia 2021 o 01:17:12 UTC+1 Pawel "O'Pajak" napisał(a):
    > Ale zawsze tak było, czy od jakiegoś czasu?

    Od jakiegoś czasu.

  • 17. Data: 2021-01-21 19:21:25
    Od: Swift <p...@g...com>

    czwartek, 21 stycznia 2021 o 17:53:50 UTC+1 Irokez napisał(a):
> [...]
    > w jednym z nich (generalnie używamy 2 linie ale może baza jest np. z UK
    > i ma je w sobie rozszyte) o czym też nie wspomina.

    Telefon kupiony w Polsce. Przewody idące do gniazdek telefonicznych dwużyłowe.
    Gniazadka telefoniczne "nowego typu" ze złączem RJ. Obok telefonu od dawna stoją TV
    i dekoder UPC, oba wyłączałem dla sprawdzenia i nic telefon dalej buczy. Innych
    mikrofal itp. brak. Przyczyna jednak prawdopodobnie leży w samym aparacie, stacja
    bazowa lub słuchawka.

  • 18. Data: 2021-01-21 19:48:59
    Od: collie <c...@v...pl>

    W czwartek, 21.01.2021 o 18:29, LordBluzg(R) napisał:

    > Zaiste ważna uwaga :) Nie umiem czytać ze spacją bo wiem, że się sama
    > nie wcisnęła a wciskacz zrobił to umyślnie/czasem nie. Niektórzy robią
    > to złośliwie latami, bo są złośliwi i lubią się znęcać. To źli ludzie są :D

    Źli ludzie? Nie, to świnie! I jak mówi Poeta:
    każdą taką świnię kopnij w ryjo
    i przyprowadź mi ją,
    żebym ja także mógł ją kopnąć w ryjo.

    --
    I ja waść, i ty waść, a kto będzie świnie paść?

  • 19. Data: 2021-01-21 19:51:41
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-01-21 o 19:21, Swift pisze:

> [...]
    mikrofal itp. brak. Przyczyna jednak prawdopodobnie leży w samym aparacie, stacja

    To jest stary dobry 20-letni analogowy Panaś, zwykłe trafo sieciowe bez
    wodotrysków.
    Tak zerkam, w telefonie jest stabilizator 9V dla układu ładowania
    baterii i 6V do zasilania elektroniki. Na zwykłych tranzystorach i
    diodach zenera.
    Strona liniowa to również standard konstrukcja. Prostownik i tranzystor
    liniowy załączany transoptorem, transformatorki separacyjne dla RX i TX
    oraz detekcja dzwonienia na szeregowym kondensatorze i transoptorze.
    mówisz wymieniałeś kondensatory (przy stabilizatorze 9V na Q401 mamy
    C402, przy stab. 6V mamy C404, C406 i C405).

    Słuchawka zepsuta buczała by cały czas bez podłączonej linii.

    Musi się niezła pętla robić na tych kablach do "buczącego" gniazdka
    i/lub być opór po drodze że jest buczenie.

    Jeśli są równolegle połaczone, to podłącz telefon tam gdzie buczy,
    "podnieś" słuchawkę (znaczy jakbyś miał wybierać numer, sygnał z
    centrali) i zmierz napięcie jakie masz na stykach w tym gniazdku i
    tamtym co nie buczy. Jak masz różne (znaczy na buczącym mniejsze, na
    sprawnym większe) to masz problem z kablami.

    --
    Irokez

  • 20. Data: 2021-01-21 20:17:54
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 21.01.2021 o 19:14, Swift pisze:

    > Od jakiegoś czasu.

    A możesz wydłubać oba gniazdka ze ściany i oczyścić/połączyć na nowo
    przewody?