  • 21. Data: 2021-01-22 00:59:33
    Temat: Re: Panasonic KX-TC 160 buczenie w słuchawce.
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2021-01-21 o 19:14, Swift pisze:

    > Od jakiegoś czasu.

    W takim razie mozna wykluczyć zakłucanie przez pobliski przewód.
    Obstawiam zaśniedziałe połączenie przewodu z kontaktem.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 22. Data: 2021-01-22 18:53:15
    Od: Swift <p...@g...com>

    Dziękuję wszystkim za porady. Połączenia - do i wewnątrz - obu gniazdek tel. -
    sprawdziłem w pierwszej kolejności. Na tym etapie zamierzam w pierwszym kroku,
    dokładnie sprawdzić oba wewnętrzne stabilizatory napięcia 9V i 6V, kontakty przy
    mikrofonie w słuchawce, oraz układ wykrywający zdjęcie słuchawki ze stacji bazowej. Z
    konieczności posługuje się odnalezioną w necie serwisówką do modelu KX-TC 165.

  • 23. Data: 2021-01-23 09:57:26
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    W dniu 20.01.2021 o 20:25, Swift pisze:
    > Stary telefon bezprzewodowy, działał bez zarzutu, lecz od pewnego czasu po
    podniesieniu słuchawki daj się słyszeć silne buczenie (motorowanie) - na moje ucho to
    sieć 50 Hz. Mam w domu dwa gniazdka telefoniczne w różnych pomieszczeniach. Telefon
    podpięty do jednego buczy, a do drugiego pracuje normalnie. Sprawdziłem zasilacz
    (zewnętrzny 9V) wymieniłem kondensatory, również te równoległe do diod w mostku
    prostowniczym, stabilizator scalony też. Brak efektu. Gniazdo telefoniczne, do
    którego wpięty aparat buczy - podłączone jest przewodem, który w tynku, na długości
    ok. 2m, biegnie równolegle i niemal na styk w stosunku do innego przewodu -
    zasilającego gniazdko sieciowe 230V, z którego zasilany jest telefon, co
    prawdopodobnie jest przyczyną buczenia. Jednak trudno ten układ przewodów zmienić.

    > Czy dodanie filtru na linii telefonicznej bezpośrednio przed stacją bazową telefonu
    pomoże ?
    > Jaki filtr ?
    > Jakie inne rozwiązanie ?
    > Wdzięczny będę za sugestie.
    > Pozdrawiam PP.

    Zasilacz

    Avast.

  • 24. Data: 2021-01-23 09:58:44
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    W dniu 20.01.2021 o 22:59, Swift pisze:

    > Podejrzewasz sprzęganie się przez mikrofon i głośnik w słuchawce ?

    Ta, na 50 Hz.

    Avast.

  • 25. Data: 2021-01-23 11:34:01
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-01-23 o 09:58, Jingiel pisze:

    > Ta, na 50 Hz.

    No właśnie.
    Standardowa i bardzo częsta usterka w mikrofonach tamtych czasów to
    "kończy" się kontakt pomiędzy metalową puszką mikrofonu a masą. Ponieważ
    jest w nim czuły wzmacniacz, zaczyna zbierać zakłócenia sieciowe i
    sobie buczy.

    --
    Irokez

  • 26. Data: 2021-01-23 20:42:52
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 20.01.2021 o 22:03, Kaczin pisze:

    > Zasilacz z transformatorem? Głupoty opowiadasz.

    Gdybyś wiedział ile problemów w telefonie potrafi się pojawić/zniknąć po
    odwrotnym podłączeniu zasilacza transformatorowego do gniazdka do byś
    chyba osiwiał ;-) I to w nowym aparacie.
    Buczenie u nas i/lub u rozmówcy, brak dzwonka, brak głosu w słuchawce,
    niedziałanie mikrofonu, zawieszanie się całego telefonu i wiele innych.
    W przypadku Panasonica to było na porządku dziennym.

    --
    Czarek

  • 27. Data: 2021-01-23 20:46:08
    Od: Czarek <c...@n...fm>

> [...]
    prawdopodobnie jest przyczyną buczenia. Jednak trudno ten układ przewodów zmienić.

    Często na mikrofonie w słuchawce (na jego polach lutowniczych) pojawiał
    się osad (nieraz tłustawy) - wystarczy wyczyścić - czasami pomaga, a
    czasami konieczna jest wymiana mikrofonu.

    --
    Czarek

  • 28. Data: 2021-01-23 21:30:03
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 23.01.2021 o 20:42, Czarek pisze:

> [...]
    > niedziałanie mikrofonu, zawieszanie się całego telefonu i wiele innych.
    > W przypadku Panasonica to było na porządku dziennym.

    Wybacz ale w gusła nie wierzę. Albo nie był to zasilacz transformatorowy
    (taki staromodny) albo przy okazji zmieniało się coś innego.
    Ziemia nie jest płaska a transformator sieciowy obojętnie jak wpięty
    będzie działał tak samo.

    --
    Kaczin

  • 29. Data: 2021-01-24 12:15:41
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 23.01.2021 21:30, Kaczin wrote:

    > Ziemia nie jest płaska a transformator sieciowy obojętnie jak wpięty
    > będzie działał tak samo.

    Nie upierał bym się, bo raz możesz mieć w fazie z innymi zakłóceniami a
    raz w przeciwfazie.
    Sprawdzić to żaden problem, a różne cuda już widziałem.

    --
    Mirek.

  • 30. Data: 2021-01-24 13:16:24
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.01.2021 o 12:15, Mirek pisze:

    > Nie upierał bym się, bo raz możesz mieć w fazie z innymi zakłóceniami a
    > raz w przeciwfazie.
    > Sprawdzić to żaden problem, a różne cuda już widziałem.

    Taki myk. U znajomego padł domofon. Kupił inny ale miał 3 słuchawki na 2
    piętrach, które też trzeba było wymienić. Na ostatnim piętrze kabel
    biegł blisko kabla z 230V i indukowało się 50Hz. Nic nie pomagało
    (sprzęt nowy). Jedyna opcja to kuć ściany i puszczać kabel inną drogą
    (zrobiłem test innym kablem i było OK). Żadne uziemienia czy inne
    akrobacje nie wchodziły w grę. Rezystancja starych kabli znikoma
    (sprawne). Wybrałem jednak "głupkowaty" pomysł, na który przystał
    znajomek. Podłączyłem jeden z przewodów do dodatkowego wkrętu, który
    wystawał z obudowy (tylko na jednej żyle to działało). Po dotknięciu
    wkrętu palcem, buczenie znika :) Kombinowałem z jakimś obwodem l/c ale
    nic nie pomagało. Powiedział, że może z tym żyć bo na 2 piętrze rzadko
    odbiera domofon. Nie muszę chyba opisywać dlaczego kabel robił sobie za
    antenę?

    Tutaj w/g opowieści wątkotwórcy jest chyba inny problem, bo sprzęt i
    kable się nie zmieniły a podobno kiedyś tego efektu nie było.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>