  • 11. Data: 2022-06-17 12:00:51
    Temat: Re: Piękna, ekologiczna katastrofa...
    Od: cyklista <c...@g...com>

    W dniu 2022-06-17 o 11:02, Cavallino pisze:

    > Co masz na myśli, co przeskoczyliśmy?

    na przykład nie było u nas powszechnie żelazek do kart, tylko od razu
    wskoczyliśmy w terminale elektroniczne, bankowość internetową itd, co w
    stanach przyszło dużo poźniej

    tak samo z komputerami było ich tak mało że wskoczyliśmy powszechnie
    dopiero w erę pc, tak w firmach jak i w domach,

    Avast.

  • 12. Data: 2022-06-17 12:08:27
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-06-2022 o 12:00, cyklista pisze:

    > na przykład nie było u nas powszechnie żelazek do kart,

    Przy stracie kart były.
    Wiadomo, że wtedy w ogóle akceptacja kart nie była powszechna, więc
    ciężko porównywać do stanu obecnego.
    Ale swoją pierwszą kartę bardzo często w ten sposób używałem.
    Elektroniki wtedy za wiele nie było.

    > tak samo z komputerami było ich tak mało że wskoczyliśmy powszechnie
    > dopiero w erę pc, tak w firmach jak i w domach,

    Sugerujesz że jakieś wcześniejsze się do czegoś konkretnego nadawały?
    Bo moim zdaniem ich powszechność była taka sama jak ich funkcjonalność.

    I jak najbardziej widziałem wcześniej komputery czy to w firmach czy w
    domach.
    Te drugie duuuużo wcześniej.

  • 13. Data: 2022-06-17 12:22:20
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 17 Jun 2022 11:24:22 +0200, w <6473093203$20220617112425@squadack.com>,
    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> napisał(-a):

    > I z telefonią komórkową - w środę wjechałem bardzo płytko do Niemiec.
    > Jakbym w średniowiecze wjechał. 3G, Edge...

    I nie muszą wymieniać całej instrastruktury, a potem okazuje się, że ceny w
    sklepach u nich takie jak u nas...

  • 14. Data: 2022-06-17 12:40:34
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-17-czerwca-2022 o 07:18, Cavallino pisze:
    > a tylko ich część.

    A jaki problem ROZWIĄZAŁO?

    KONKRETNIE?

  • 15. Data: 2022-06-17 12:42:15
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-17-czerwca-2022 o 07:18, Cavallino pisze:
    > Zapomniałeś tylko napisać, że to samo dotyczy też wszystkich inych
    > samochodów....

    Czyli co? Smog samochodowy powstaje jednak z klocków opon i wzbijanego
    pyłu z jezdni.

    Nie do wiary

    A nie mówiłem ;-)

  • 16. Data: 2022-06-17 12:45:14
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-17-czerwca-2022 o 11:02, Cavallino pisze:
    > Jasne, bo przecież największym problemem osobówek jest zużywanie opon i
    > klocków, a nie smrodzenie spalanym syfem.....

    Poszukaj w archiwum z czego tak na prawdę składa się SMOG.

    Jaką część jego powodują samochody i jaką część z tego stanowi to co
    wydobywa się z rury wydechowej.

    Jak o tym pisałem miesiące czy lata temu do dostawałem bęcki jako
    oszołomski konfederata.

    I kto miał rację jebane lemingi? ;-)

  • 17. Data: 2022-06-17 12:48:46
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-17-czerwca-2022 o 10:11, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > 30 jak poznawałem komunistyczne ,,oświecenie". I wystarczy. Ale skoro
    > pokolenie moich niedoszłych wnuków chce znów cierpieć - mam nadzieję,
    > że nie dożyję.

    Jak chcesz mniej smrodu w mieście to PROMUJ LPG.

    To daje konkretne efekty i szybko się przyjmie po małych kosztach.

    Tak wiem... Dziś putin zamknął gaz dla Niemiec, Francji i Włoch.

    DOBRZE. Niech poczują skutki swojej pazerności.

  • 18. Data: 2022-06-17 12:54:41
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-17-czerwca-2022 o 12:08, Cavallino pisze:
    > Przy stracie kart były.

    Ja się nie znam ale specjaliści od bankowości twierdzą że w Polsce
    systemy są nowoczesne a przejście w XXI wiek odbyło się mniejszym
    kosztem i bezproblemowo.

    Zapewne ściemniają jak to banksterka... l;-)

    Ale może w tym coś być.

    Mój pierwszy komputer to XT a nie jakieś amigi ... ;-)

  • 19. Data: 2022-06-17 19:38:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 17 Jun 2022 12:22:20 +0200, r...@k...pl wrote:

    > I nie muszą wymieniać całej instrastruktury, a potem okazuje się, że ceny w
    > sklepach u nich takie jak u nas...

    Skleroza mi wyciela, ale Niemcy mieli jakis rekordowy przetarg
    na kolejną technologie, ale co to bylo ... UMTS ?

    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Szalenstwo-UMTS-w-N
    iemczech-115429.html

    rok 2000,
    "Wczoraj, po 160 rundach, za sześć zezwoleń na świadczenie usług
    telekomunikacyjnych trzeciej generacji koncerny telekomunikacyjne
    oferowały łącznie już 46,9 mld euro (42,7 mld USD). Najwyższą cenę,
    4,03 mld euro, zaproponował koncern MobilCom, [...]
    Analitycy uważają, że władze niemieckie pozyskają z przetargu
    rekordowe 58 mld USD."

    A nasze co - skasowaly po 750mln euro, bez przetargu i to platne w
    dwoch ratach :-)

    Ale LTE w Niemczech sie pojawilo i pare lat temu bylem pod wrazeniem
    predkosci.

    J.

  • 20. Data: 2022-06-17 19:44:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 17 Jun 2022 12:08:27 +0200, Cavallino wrote:

> [...]
    >
    > Sugerujesz że jakieś wcześniejsze się do czegoś konkretnego nadawały?
    > Bo moim zdaniem ich powszechność była taka sama jak ich funkcjonalność.

    W zaleznosci od wersji - wolales CP/M, czy terminal od "mainframe"?

    Sądząc po cenach, to musialy sie do czegos nadawac.

    A - no i jeszcze Apple. II i Macintosh.

    > I jak najbardziej widziałem wcześniej komputery czy to w firmach czy w
    > domach.
    > Te drugie duuuużo wcześniej.

    No ba, "Personal Computer" to w firmie, a "Home Computer" to w domu.
    Tanszy, na prywatną kieszen.

    Przy czym "w firmie" to sie nie uzywalo do byle czego,
    ale np do sprzedazy biletow lotniczych, spekulowania na gieldzie,
    czy projektowania ...

    J.