  • 1. Data: 2011-05-22 19:36:36
    Temat: PoRD - watpliwosci
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Witka,

    Znajoma zdaje jutro egzamin na PJ i zadala mi kilka praktycznych pytan
    na temat zasad poruszania sie po drodze. Okazalo sie, ze mimo
    posiadania wielu lat PJ (tak ze 30?) nie potrafie na nie odpowiedziec z
    100% pewnoscia. I mam wrazenie, ze teoria lekko mija sie z praktyka na
    codzien spotykana na drogach.
    Pytanie jest takie: skrecam w lewo z drogi dwupasmowej, gdzie tylko lewy
    pas jest dla skrecajacych w lewo. Wjezdzam w drogę na ktorej sa dwa pasy
    w jednym kierunku. Wykonujac manewr skretu mam wybrac jako docelowy pas
    lewy czy prawy?.
    MOja praktyka jest taka, ze wybieram ten najbliuzszy mi (czyli lewy).
    Ale cos mi swita, ze teoria jest inna. Ma ktos 100% pewnosc jak nalezy
    sie zachowac aby byc zgodnym z przepisami ?

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 2. Data: 2011-05-22 20:01:51
    Temat: Re: PoRD - watpliwosci
    Od: Tekus <t...@t...com>

    W dniu 2011-05-22 21:36, Laphroaig pisze:
> [...]
    > Ale cos mi swita, ze teoria jest inna. Ma ktos 100% pewnosc jak nalezy
    > sie zachowac aby byc zgodnym z przepisami ?

    O chłopie, to jak ty jeździsz na co dzień?
    Po skręcie w lewo zajmujesz pas lewy. Po skręcie w prawo zajmujesz pas
    prawy. Odstąpić od tej reguły możesz po manewrze zawracania kiedy to
    zajmujesz dowolny pas.

    --
    Tekus

  • 3. Data: 2011-05-22 20:02:14
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Laphroaig" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    > w jednym kierunku. Wykonujac manewr skretu mam wybrac jako docelowy pas
    > lewy czy prawy?.

    dowolny

    b.

  • 4. Data: 2011-05-22 20:10:54
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    On 5/22/11 10:01 PM, Tekus wrote:

    > O chłopie, to jak ty jeździsz na co dzień?

    Jakos se radze jak dotad bez problemow :)
    > Po skręcie w lewo zajmujesz pas lewy.

    Wlasnie to chyba nie jest takie oczywiste. zobaczymy co inny powiedza
    Ale masz racje, moja praktyka jest taka, ze zajmuje wlasnie lewy pas
    osoba, ktora ma zdawac twierdzi ze uczyli ja zajmowac pas prawy. Wiec
    sam juz nie wiem

  • 5. Data: 2011-05-22 20:12:30
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    On 5/22/11 10:02 PM, Budyń wrote:

    > dowolny

    To chyba by bylo najlogioczniejsze i najbardziej praktyczne, zyciowe.Ale
    niesty praktyka bywa z inna niz teoria (patrz zieona strzalka i
    konieczosc zatrzymania)

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 6. Data: 2011-05-22 20:17:56
    Od: "Jarek" <j@j>

    Lewy lub prawy, czyli dowolny.

  • 7. Data: 2011-05-22 20:23:02
    Od: "Jarek" <j@j>

    Życzę jak najlepiej, ale jeśli jutro ma egzamin i zadaje takie pytania to
    raczej... Daj znać jak poszło.

  • 8. Data: 2011-05-22 20:33:05
    Od: "Tytus z domQ" <t...@g...pl>

    Siemka

    ***"Jarek" Życzę jak najlepiej, ale jeśli jutro ma egzamin i zadaje takie
    pytania to raczej...

    Ale co Cie dziwi??? jak mawia klasyk "nie po to pokolenia prawnikow...." itd
    na maturach co roku sa pomylki wiec taki drobiazg jak brak prawidlowej
    odpowiedzi lub 3 poprawne w testach na PJ moze pozostac niezauwazony

    --
    Tytus
    żółta motorynka

  • 9. Data: 2011-05-22 20:40:05
    Od: Swierszcz <n...@w...pl>

> [...]
    > pas jest dla skrecajacych w lewo. Wjezdzam w drogę na ktorej sa dwa pasy
    > w jednym kierunku. Wykonujac manewr skretu mam wybrac jako docelowy pas

    to znajoma nie rozwiazywala nawet przykladowych testow?
    Przeciez jest jak wol takie pytanie, nawet z obrazkiem ;-)

    zajmujemy dowolnie wybrany pas

  • 10. Data: 2011-05-22 20:41:57
    Od: duddits <d...@N...pl>

    W dniu 2011-05-22 21:36, Laphroaig pisze:
    > mimo posiadania wielu lat PJ (tak ze 30?) nie potrafie na nie
    > odpowiedziec z 100% pewnoscia

    Właśnie dokładnie to jest przyczyną. Raz się nauczyłeś zestawu reguł,
    który wtedy obowiązywał i zakładasz, że to już wystarczy Ci na całe
    życie? Bawi mnie jak ktoś używa tego argumentu. Zwłaszcza kiedy obecnie
    tak łatwo zajrzeć do Internetu i przeczytać sobie odpowiednią ustawę lub
    jej fragmenty:
    http://www.kodeksdrogowy.com.pl/obowiazujace/spisTre
    sci.html

    Tak jak Budyń napisał: dowolny.

    Polecam sobie raz na jakiś czas rozwiązać jakiś test on-line: to dobre
    ćwiczenie i uczy pokory :)

    --
    duddits
    FZ8N.pl