  • 1. Data: 2011-06-09 08:10:48
    Temat: Poczta G-mail G warta
    Od: "Zbyszek" <b...@p...onet.pl>

    Poczta gmaila ma tak wspaniały system ochrony przed spamem, że oprócz prawie 100
    % spamu blokuje jakiś, pytanie ile 10-20---30% ? normalnych maili. Poniżej
    dowód, jeden z wielu przypadków, jaki dostaje na poczcie firmowej, jak
    odpowiadam na pytania klientów. Zaznaczam - nie jest to odpowiedz serwera na
    rozsyłane oferty, ale na moją odpowiedz na zapytanie klienta. Jest więcej takich
    serwerów firmowych, ale to już problem firm. Tutaj jest to problem osób
    korystająctych z poczty na gmailu - zmieńcie poczte albo przynajmniej pytajcie,
    dlaczego jest takie G na G
    Zbyszek

    74.125.39.27 failed after I sent the message.
    Remote host said: 550-5.7.1 [81.169.159.147 1] Our system has detected an
    unusual rate of
    550-5.7.1 unsolicited mail originating from your IP address. To protect our
    550-5.7.1 users from spam, mail sent from your IP address has been blocked.
    550-5.7.1 Please visit http://www.google.com/mail/help/bulk_mail.html to review
    550 5.7.1 our Bulk Email Senders Guidelines. h5si2304288faa.167

  • 2. Data: 2011-06-09 08:31:54
    Temat: Re: Poczta G-mail G warta
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Zbyszek,

    Thursday, June 9, 2011, 10:10:48 AM, you wrote:

    > Poczta gmaila ma tak wspaniały system ochrony przed spamem, że
    > oprócz prawie 100 % spamu blokuje jakiś, pytanie ile 10-20---30% ?
    > normalnych maili.

    Mi nie blokuje. False-positive u mnie to mniej niż mały ułamek
    procenta.

    > Poniżej dowód,

    Dowód na co? Że zostałeś uznany przez system za spamera? To Twój
    problem i załatw go z Google a nie jęcz publicznie. Bo chwalić się nie
    masz czym.

    Uprzedzając - mogłeś zostać uznany za spamera nie z powodu Twoich
    odpowiedzi klientom, tylko z powodu tego, że na IP, na którym Ty
    siedzisz, jest jakiś komputer-zombie używany przez któryś z bot-netów
    do rozsyłania spamu.

    Gdybym spróbował cokolwiek masowo rozsyłać spod adresu, z którego tu
    piszę, to Google też wycinałoby większość poczty. Ten adres jest
    używany publicznie od 15 lat i już każdy harvester w historii z niego
    skorzystał - to jeden z najbardziej spalonych adresów w sieci ;)

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2011-06-09 10:20:41
    Od: "Piotr \"Charvel\" Majka" <c...@l...link.pl>

    W dniu 2011-06-09 10:10, Zbyszek pisze:
    > Poczta gmaila ma tak wspaniały system ochrony przed spamem, że oprócz prawie 100
    [cut]

    Tak, to niewątpliwie problem polskiego internetu - serwery pocztowe
    gmaila blokujące Twoje maile.

  • 4. Data: 2011-06-09 12:51:55
    Od: m <...@...mm>

    Zbyszek wrote:
    > dlaczego jest takie G na G

    Moglys swoje zale ubierac w ladniejsze slowa.

    > 81.169.159.147

    Cos (spam) jest/bylo slane z tego ip to odbija.
    http://www.anti-abuse.org/multi-rbl-check-results/?h
    ost=81.169.159.147

  • 5. Data: 2011-06-09 20:15:42
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 09.06.2011 10:10, Zbyszek pisze:
> [...]
    > odpowiadam na pytania klientów. Zaznaczam - nie jest to odpowiedz serwera na
    > rozsyłane oferty, ale na moją odpowiedz na zapytanie klienta.
    Nie umiesz czytać ze zrozumieniem - to jest informacja, że gmail nie
    przyjmie od Ciebie żadnego maila bo z Twojego adresu IP szedł spam.

    Michoo

  • 6. Data: 2011-06-12 19:02:47
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

> [...]
    > 100% spamu blokuje jakiś, pytanie ile 10-20---30% ? normalnych maili.
    > Poniżej dowód, jeden z wielu przypadków, jaki dostaje na poczcie firmowej,

    Zacznijmy od tego, że korzystanie z jakiejkolwiek "darmowej" poczty
    do celów prowadzenia działalności firmy jest niepoważne, między
    innymi właśnie z powodów jakie wymieniasz powyżej.

    Pozdr,
    --
    ŁK

  • 7. Data: 2011-06-12 20:24:08
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2011-06-12 21:02, Lukasz Kozicki pisze:
    > Zacznijmy od tego, że korzystanie z jakiejkolwiek "darmowej" poczty
    > do celów prowadzenia działalności firmy jest niepoważne, między
    > innymi właśnie z powodów jakie wymieniasz powyżej.

    Atam. Google Apps na potrzeby przedsiębiorstw również jest darmowe
    (dopóki nie zdecydujesz się na wersję pro z gwarancjami SLA) ---
    mechanizmy antyspamowe działają tak samo jak w Gmailu. To akurat nie
    jest argument.

    Nawiasem mówiąc, w moim odczuciu, samo "niepoważne" też nie jest
    argumentem. Praktyka pokazuje, że korzyści wynikające z wygody gmaila
    równoważą wady, z dokładnością do backupu, który da się przeprowadzić
    inaczej. Jeżeli mam wybierać pocztę do prowadzenia własnej działalności,
    nigdy nie wybiorę własnego MTA i programu pocztowego. Wybór zawsze
    padnie na Google Apps --- z SLA lub bez. Podobnych wyborów dokonały inne
    firmy, w których pracuję.

    Kwestia potrzeb, generalizowanie tutaj nie ma sensu. Oczywiście, że są
    zastosowania i działalności, gdzie produkty Google nie będą adekwatne.

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 8. Data: 2011-06-12 21:06:35
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    > Zacznijmy od tego, że korzystanie z jakiejkolwiek "darmowej" poczty
    > do celów prowadzenia działalności firmy jest niepoważne, między
    > innymi właśnie z powodów jakie wymieniasz powyżej.

    Mam dokładnie taki sam problem z zaprzyjaźnioną firmą korzystającą z
    hostowanego exchange'a.
    Jednego, czego jestem pewien to fakt, że IP serwera pocztowego, z
    którego korzystam, nigdy nie było wpisane do żadnego RBLa. Email bez
    załącznika dochodzi, email z załączonym PDF-em jest odrzucany. Botak!
    Przy czym to samo wysłane za pośrednictwem serwerów gmaila dociera bez
    problemów.
    Ot, taki dowcip wysokoopłacanych administratorów hostowanej poczty :-)

  • 9. Data: 2011-06-12 21:36:03
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    W dniu 2011-06-12 23:06, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Ot, taki dowcip wysokoopłacanych administratorów hostowanej poczty :-)

    Czas na kebab ;-)

    --
    Ślązak

  • 10. Data: 2011-06-12 23:25:36
    Od: Bartosz Waszak <w...@t...co.il>

    W dniu 2011-06-12 23:36, Tomasz Śląski pisze:

    > Czas na kebab ;-)

    I znowu o KIKE :)

    --
    Bartosz Waszak <w...@t...co.il>