  • 11. Data: 2021-02-16 14:27:23
    Temat: Re: Podwyżka opłat na A2
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-02-2021 o 13:23, T. pisze:

    > Czyli jak Szwajcar przyjeżdża do nas
    Ten punkt widzenia zupełnie mnie nie interesuje.

    > No i druga sprawa - jak ktoś regularnie jeździ w kierunku Niemiec to też
    > się cieszy? Co ciekawe mamy inne płatne autostrady - czy są dotowane,
    > skoro są tańsze?

    Oczywiście.
    A dokładniej, to operator zbiera opłaty w ustalonej przez Państwo
    wysokości i oddaje je W CAŁOŚCI do Państwa, a Państwo płaci mu za
    korzystanie z drogi ryczałtem.
    Albo technicznie dopłaca różnicę.

  • 12. Data: 2021-02-16 15:43:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2021-02-16 o 11:17, Cavallino pisze:

    >Czyli jak Szwajcar przyjeżdża do nas to jest szczęśliwy, że może
    >sobie raz pojechać w cenie ichniej całorocznej winiety? ;-)

    On duzo zarabia, moze sobie pozwolic :-)
    Poza tym mozna mu wytlumaczyc jak jego panstwo traktuje turystow :-)

    >No i druga sprawa - jak ktoś regularnie jeździ w kierunku Niemiec to
    >też się cieszy? Co ciekawe mamy inne płatne autostrady - czy są
    >dotowane, skoro są tańsze?

    Trudno powiedziec.

    Np A4 Wroclaw-Gliwice, "panstwowa", cena 10gr/km, i juz tam PiS mowil,
    ze to jest cena promocyjna, i ze bedzie docelowe 20gr/km, ale chyba
    Unia postraszyla i nie bedzie, przynajmniej na razie.

    Biorac pod uwage, ze u nas koszt autostrady byl ponad 10mln$/km,
    40 mln zl/30 lat = 3600 zl/dobe = 152 zl/h za km.

    A samochodow jezdzi ... cos 3000/h, ale to w szczycie, wiec te 10gr/km
    moze byc dobra cena ... bo jeszcze utrzymanie, remonty itp.

    Tyle ze w paliwie ciagle jest akcyza i inne podatki, wiec nie tylko
    na bramkach panstwowe autostrady zarabiaja.
    A prywatne tylko.

    J.

  • 13. Data: 2021-02-16 15:46:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "spider" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 16.02.2021 o 00:55, Poldek pisze:

    >Dlaczego podnoszą opłaty na odcinku Konin - Nowy Tomyśl? Bo mogą :)

    Chyba nie calkiem - gdzies to ponoc musi byc uzgadniane w GDKiA.
    I pewnie sa jakies wytyczne do tego uzgadniania, wiec .... mogą.

    Kredyt na budowe nie byl walutowy?
    To chocby wzrost kursu walut ...

    >Dlaczego nie podnoszą na odcinku Nowy Tomyśl - Świecko? Bo nie mogą
    >:)

    Kulczyk nie moze, ale ktos moze.
    Tylko nie podnosi. Widac przegralby wybory :)

    J.

  • 14. Data: 2021-02-16 15:48:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2021-02-12 o 20:06, spider pisze:
> [...]
    wyzki-oplat-za-przejazd-od-poniedzialku-wsrod-powodo
    w.html#do_w=52&do_v=138&do_a=291&s=BoxBizImg2

> [...]
    >grunty, które zajmuje droga są drogie. Nie ma też chętnych do
    >bieżącego utrzymania i remontów w czynie społecznym.

    A inne drogi ?
    Jakos moga byc ... za akcyze w paliwie ...

    J.

  • 15. Data: 2021-02-16 18:54:56
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-02-16 o 15:43, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Tyle ze  w paliwie ciagle jest akcyza i inne podatki, wiec nie tylko na
    > bramkach panstwowe autostrady zarabiaja.

    Nawet jeśli będzie 20 gr za kilometr to nadal daleko do 48 gr za kilometr...
    T.

  • 16. Data: 2021-02-16 19:03:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Nawet jeśli będzie 20 gr za kilometr to nadal daleko do 48 gr za
    >kilometr...

    ale zawsze podwyzka. Uzazadniona, czy nie uzasadniona ?

    No i panstwo ma podatki z paliwa, a Kulczyk nie ...

    J.

  • 17. Data: 2021-02-16 20:05:47
    Od: wowa <w...@g...pl>

> [...]
    > droga są drogie. Nie ma też chętnych do bieżącego utrzymania i remontów w

    To zobacz odcinek Kraków - Katowice i dalej. Znaczną część wybudował
    Adolf, Potem była utrzymywana przez ten niedobry PRL z pieniędzy
    społecznych a tera charatają z tego kasę jak swoją. 24zł za ok 50km.
    Standart duuużo lepszy tylko te złodziejskie ceny. I wieczne remonty,
    nie pamiętam roku bez remontu (i tu mam swoją teorię spiskową ale się
    powstrzymam)Jako ciekawostke zobacz A18, dziewięćdziesiąt lat i daje
    radę :) Ciekawe jak na niej uzasadnią opłaty.
    Wojtek

  • 18. Data: 2021-02-16 21:07:04
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 16.02.2021 o 15:46, J.F. pisze:

    > Chyba nie calkiem - gdzies to ponoc musi byc uzgadniane w GDKiA.
    > I pewnie sa jakies wytyczne do tego uzgadniania, wiec .... mogą.

    Na tym odcinku mają taką umowę koncesyjną (zresztą utajnioną) że
    niestety ale nawet sam Jarosław nic tu nie pomoże :)

    > Kulczyk nie moze, ale ktos moze.
    > Tylko nie podnosi. Widac przegralby wybory :)

    Tu jest zupełnie inna umowa koncesyjna i nie mogą sobie ot tak podnosić,
    bo jakby mogli to by podnieśli, bo niby na tym odcinku nie mają już
    presji inflacyjnej? Koszty utrzymania im nie rosną?

  • 19. Data: 2021-02-16 21:13:46
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Ale to chyba nie w Europie takie tanie winiety?

    Miesięczne by się znalazły. Roczne to już istotnie, chyba więcej niż 80 zł.

    > A2 jest dobrze utrzymana, co prawda nie robię co tydzień całego odcinka,
    > ale odcinek Wawa-Poznań (poza nielicznymi remontami) jest przyzwoity.
    > Kible na mopach czyste, stacji paliw i jadłodajni sporo. Parę godzin po
    > opadach śniegu jezdnia czarna.
    > Co masz na myśli pisząć "utrzymanie na lepszym poziomie"?

    W zeszłym roku jechałem jeden raz. W 2019 kilka razy, wcześniejsze lata
    też trochę. Chyba zawsze przed Poznaniem trafiałem na korki albo
    zamknięte pasy. W zeszłym roku do hotelu dojechałem sporo ponad dwie
    godziny później, niż zamierzałem. A z reguły mam rozrzut max. około
    kwadransa od planowanego czasu.
    Jeśli robię rundkę po Polsce po klientach, to takie opóźnienie sprawia,
    że już mogę jednego nie załatwić w danym dniu i muszę czekać do dnia
    następnego, co mi rozwala całą dalszą trasę.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 20. Data: 2021-02-16 21:18:58