  • 1. Data: 2022-02-12 20:21:32
    Temat: Pojemność diod Zenera
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Czy ktoś wie jakie są typowe pojemności diod Zenera w zakresie poniżej
    napięcia pracy? Góglowanie nic nie daje. A może ktoś ma miernik
    pojemności i zrobiłby jakiś pomiar?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 2. Data: 2022-02-12 21:47:59
    Temat: Re: Pojemność diod Zenera
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

    > Czy ktoś wie jakie są typowe pojemności diod Zenera w zakresie poniżej
    > napięcia pracy? Góglowanie nic nie daje.

    Góglowanie coś daje.
    Np. dla zenerek firmy ON Semiconductor znajdziesz tu (str. 24 do 26):
    https://www.onsemi.com/pub/Collateral/HBD854-D.PDF
    a dla niskopojemnościowej RSB12JS2 tu:
    https://zapodaj.net/ab9d303d475ba.jpg.html

  • 3. Data: 2022-02-17 11:37:06
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 12 Feb 2022 21:47:59 +0100, stary grzyb napisał(a):

    > Góglowanie coś daje.
    > Np. dla zenerek firmy ON Semiconductor znajdziesz tu (str. 24 do 26):
> [...]

    Dzięki za informację. A czy przypadkiem nie masz jakichś zenerek
    niskopojemnościowych? Potrzebuję 2 szt 12-15 V, w sklepach internetowych
    zapewne są po złotówce a wysyłka 50 :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2022-02-17 11:56:19
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

    > A czy przypadkiem nie masz jakichś zenerek
    > niskopojemnościowych?

    Mam dużo b. starych zenerek, ale nic nie wiem o ich pojemności, a
    pomierzyć tak małych pojemności nie jestem w stanie :(((

  • 5. Data: 2022-02-17 14:27:20
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Dzięki za informację. A czy przypadkiem nie masz jakichś zenerek
    > niskopojemnościowych? Potrzebuję 2 szt 12-15 V, w sklepach internetowych
    > zapewne są po złotówce a wysyłka 50 :)

    A może szeregowe połączenie diody z Zenerką.

    Na RS485 wieszam mostek i dwa Transile. Diody mają względnie małe
    pojemności, a pojemność Transili w takim układzie nie jest
    przeładowywana każdym impulsem.
    P.G.