  • 1. Data: 2021-09-03 13:03:43
    Temat: Policja namierza komórkę
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    telefon namierzono w rejonie Gołkowic Górnych koło Starego Sącza.
    Kiedy na miejsce dotarli strażacy, policjanci i ratownicy GOPR, nie
    znaleźli nikogo potrzebującego pomocy.

    Następna próba namierzenia telefonu wskazała rejon Jankulakowskiego
    Wierchu koło Białki Tatrzańskiej. Ratownicy ruszyli z psem do poszukiwań
    o trzeciej w nocy, jak przekazał kierownik dyżuru TOPR Widold Cikowski,
    nikogo nie znaleźli.

    W czwartek polski turysta, który wędrował po słowackich Tatrach,
    poinformował telefonicznie TOPR w Zakopanem, że natknął się na zwłoki
    młodej kobiety, przy których był pies.

    - Było to po północnej stronie szczytu Mała Wysoka, między przełęczami
    Rohatka i Polski Grzebień.
    ===============================
    https://www.onet.pl/turystyka/onetpodroze/tatry-pola
    k-znalazl-cialo-turystki-czuwal-przy-nim-pies/0wvvxy
    9,07640b54

    WTF? Co oni namierzali?

    MJ

  • 2. Data: 2021-09-03 14:13:14
    Temat: Re: Policja namierza komórkę
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 3 Sep 2021 13:03:43 +0200, Michał Jankowski wrote:
> [...]
    > ===============================
    > https://www.onet.pl/turystyka/onetpodroze/tatry-pola
    k-znalazl-cialo-turystki-czuwal-przy-nim-pies/0wvvxy

    Jak rozumiem - dokladna lokalizacje telefonu.

    A jak widac - wychodzila malo dokladna.

    A prawdziwy problem, ogolny - nie dla tego przypadku, to mamy z czym
    innym - czy w logach systemu sie zapisuja logowania do kolejnych bts,
    czy tylko w przypadku "polaczenia".
    Bo ustawa jakby mowi, ze bts sie zapisuje tylko przy połaczeniach,
    a donosy sugeruja, ze mozna jednak ustalic tez pozniej gdzie sie
    logowal.

    Tu sie tez moze przydac, jak prokurator bedzie chcial ustalic gdzie
    sie poruszala.

    J.

  • 3. Data: 2021-09-03 20:08:28
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 03.09.2021 o 13:03, Michał Jankowski pisze:
> [...]
    > ===============================
    > https://www.onet.pl/turystyka/onetpodroze/tatry-pola
    k-znalazl-cialo-turystki-czuwal-przy-nim-pies/0wvvxy

    Ile stacji jest tam w zasięgu?

  • 4. Data: 2021-09-03 20:14:05
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 03.09.2021 o 14:13, J.F pisze:

> [...]
    > Bo ustawa jakby mowi, ze bts sie zapisuje tylko przy połaczeniach,
    > a donosy sugeruja, ze mozna jednak ustalic tez pozniej gdzie sie

    Nie znam ustawy, ale ... jeśli stoi w niej że połączenia muszą się
    zapisywać to wcale nie znaczy, że nie może zapisywać się co innego.

    > Tu sie tez moze przydac, jak prokurator bedzie chcial ustalic gdzie
    > sie poruszala.

    Wydaje się, że szukanie pozycji to coś więcej niż wykorzystanie zgłoszeń
    telefonu. Przy zgłaszaniu chodzi tylko o zasięg a pozycja to opóźnienia
    raczej.

  • 5. Data: 2021-09-04 00:47:10
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-09-03 o 14:13, J.F pisze:

    k-znalazl-cialo-turystki-czuwal-przy-nim-pies/0wvvxy
    9,07640b54

    > Jak rozumiem - dokladna lokalizacje telefonu.
    >
    > A jak widac - wychodzila malo dokladna.

    1. Poza miastem stacji mało to i namierzanie mało dokładne.
    2. A ten zawiadamiający wiedział że idą po jego telefon i ma
    stać w miejscu? Czy spełnił obywatelski obowiązek i poszedł
    swoja drogą?

> [...]
    > Bo ustawa jakby mowi, ze bts sie zapisuje tylko przy połaczeniach,
    > a donosy sugeruja, ze mozna jednak ustalic tez pozniej gdzie sie

    Bo można.

    > Tu sie tez moze przydac, jak prokurator bedzie chcial ustalic gdzie
    > sie poruszala.

    Przecież z tego się powszechnie korzysta.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2021-09-04 10:19:29
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

    W dniu 2021.09.03 o 13:03, Michał Jankowski pisze:

    Tak trochę poza tematem, ale na Canal+ oglądałam francuski film
    kryminalny Spirala. Rzadko się zdarza w scenariuszu aby były poruszane
    kwestie prawne podsłuchów i pobierania danych telekomunikacyjnych przez
    służby.
    Tu policjant podpiął się pod sprawę, aby namierzyć komórkę syna.
    Policjanci zastanawiają się jak umotywować założenie podsłuchu komuś, co
    to im się wydaje, że ma związek ze sprawą.

  • 7. Data: 2021-09-04 17:58:00
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 3 wrz 2021 o 13:03, Michał Jankowski pisze:

    > WTF? Co oni namierzali?

    Smartfony z GNSS nie raportują swej lokalizacji opartej o GNSS?
    Może warto ludzi nauczyć stosownego zgłaszania swej pozycji?

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 8. Data: 2021-09-06 23:17:33
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 03.09.2021 o 20:08, ii pisze:

    k-znalazl-cialo-turystki-czuwal-przy-nim-pies/0wvvxy
    9,07640b54

    > Ile stacji jest tam w zasięgu?

    Turystka była w Tatrach, ponad 60 km od Starego Sącza. A w ogóle to po
    słowackiej stronie...

    MJ

  • 9. Data: 2021-09-06 23:30:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 4 Sep 2021 17:58:00 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski

    > Smartfony z GNSS nie raportują swej lokalizacji opartej o GNSS?

    GNSS czesto nie dziala - budynki itp.
    tu akurat powinno zadzialac, ale ... czy smartfony maja taka funkcje?
    Zdaje sie, ze obowiazek ustalenia pozycji przerzucono na "siec".

    > Może warto ludzi nauczyć stosownego zgłaszania swej pozycji?

    Przydaloby sie, ale ... jak uzystac aktualna pozycje standardowymi
    programami? tzn w google maps - chyba, ze znasz inny sposob.

    Ostatnio jak probowalem, to bylo to dosc trudne, teraz jakby
    latwiejsze.

    J.

  • 10. Data: 2021-09-07 09:47:54
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    > Może warto ludzi nauczyć stosownego zgłaszania swej pozycji?

    no to sprobuj, odczytaj swoja pozycje z GPS w telefonie i wyslij pinezke na numer
    alarmowy SMS-em ... od co najmniej 6 lat nie potrafia ogarnac tematu i wysylaja
    smiglowiec czy ratownikow pod bledna lokalizacje