  • 1. Data: 2009-10-01 08:21:56
    Temat: Pomiar temperatury z komputera PC ??
    Od: games <g...@g...home.pl>

    Wymyslilem sobie podlaczyc czujnik pt100 pod PC w celu pomiaru
    temperatury do 350C, moze ktos juz przerabial podobny problem i zna
    gotowe rozwiazanie oczywiscie najprostsze. Przekopalem internet i to co
    znalazlem to sterowniki z portem rs232 a ja chcialbym bezposrednio
    przez jakis ukladzik i LPT albo RS232 jakis przetwornik AD moze ?

  • 2. Data: 2009-10-01 08:40:51
    Temat: Re: Pomiar temperatury z komputera PC ??
    Od: games <g...@g...home.pl>

    games pisze:
> [...]
    > znalazlem to sterowniki z portem rs232 a ja chcialbym bezposrednio
    > przez jakis ukladzik i LPT albo RS232 jakis przetwornik AD moze ?

    Znalazlem miernik na MAX1248 i MAX4164
    http://pdfserv.maxim-ic.com/en/an/AN1988.pdf

    ale nie znalazlem w ofercie zadnego ze sklepow tych ukladow kto to
    moze miec od reki ?

  • 3. Data: 2009-10-01 11:30:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "games" <g...@g...home.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > internet i to co znalazlem to sterowniki z portem rs232 a ja
    > chcialbym bezposrednio przez jakis ukladzik i LPT albo RS232

    Czasy takie ze USB lub serial [rs232, ale nie te napiecia].
    No chyba ze cos na FT245.

    do samego czujnika to najprosciej jakis "dual slope", np starenki
    icl 7109 czy cos nowszego, albo jakis A/D z dwoma wejsciami
    roznicowymi.

    J.

  • 4. Data: 2009-10-02 09:24:14
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > sterowniki z portem rs232 a ja chcialbym bezposrednio przez jakis
    > ukladzik i LPT albo RS232 jakis przetwornik AD moze ?

    masz "game port" ?
    gniazdko do dzojstików analogowych to kilka wejśc analogowych,
    niezbyt szybkich ale łatwych do wykorzystania

  • 5. Data: 2009-10-02 11:24:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości
    > masz "game port" ?
    > gniazdko do dzojstików analogowych to kilka wejśc analogowych,
    > niezbyt szybkich ale łatwych do wykorzystania

    Mierza wprost rezystancje, ale raczej 100kohm niz 100 ohm.

    Pozegnac sie z pt100, kupic termistory ?

    J.

  • 6. Data: 2009-10-02 11:55:26
    Od: games <g...@g...home.pl>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości
    >
    > Mierza wprost rezystancje, ale raczej 100kohm niz 100 ohm.
    >
    > Pozegnac sie z pt100, kupic termistory ?
    >
    > J.

    OK ale znajdz mi termistor ktory pracuje powyzej 125C

  • 7. Data: 2009-10-02 12:16:55
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-10-01 10:21:56 +0200, games <g...@g...home.pl> said:

    > Wymyslilem sobie podlaczyc czujnik pt100 pod PC w celu pomiaru
    > temperatury do 350C,

    Zanim ktokolwiek i cokolwiek Ci doradzi - powinieneś się podzeilić z
    nami jaką chcesz w tym zakresie uzyskać dokładność i rozdzielczość. Bo
    bez tego się narobisz, i lipę zrobisz.

    > moze ktos juz przerabial podobny problem i zna gotowe rozwiazanie
    > oczywiscie najprostsze.

    To chcesz gotowe, czy chcesz sam konstruować? Czy może DIY-kit?

    > Przekopalem internet i to co znalazlem to sterowniki z portem rs232 a
    > ja chcialbym bezposrednio przez jakis ukladzik i LPT albo RS232 jakis
    > przetwornik AD moze ?

    najpierw:
    - jakiś mostek może do tego PT100,
    - potem jakieś kondycjonowanie sygnału, aby uzyskać zamierzoną
    dokładność w tak szerokim zakresie, oraz aby wykorzystać zakres
    przetwornika A/D,
    - i dopiero potem odpowiedni A/D, porty, itd...

    --
    DJ

  • 8. Data: 2009-10-02 13:35:06
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "games" <g...@g...home.pl> wrote in message
> [...]

    A który termistor będzie pracować do 350C ?

  • 9. Data: 2009-10-02 17:11:18
    Od: games <g...@g...home.pl>

    Pszemol pisze:
    > "games" <g...@g...home.pl> wrote in message

    do 350 nie ale do 300 daje rade NTC 2322 633 83303 niestety ale
    nieosiagalny a te ktore vishay teraz produkuje to max 150C

  • 10. Data: 2009-10-02 18:48:17
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 2 Oct 2009 08:35:06 -0500, Pszemol wrote:

    >A który termistor będzie pracować do 350C ?

    Faktycznie, auc ... chociaz ..
    http://www.thermometrics.com/htmldocs/numindex.htm

    oni robia termistory i na 1000 stopni.

    J.