eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieria › Pompa Ciepła Peltiera 15kW - Kto robił termopary z różnych drutów i generowały napięcie, gdy zlacza umieszczone w temp lodu a drugie w wodzie 100 C

  • 11. Data: 2021-10-23 13:58:47
    Temat: Re: Pompa Ciepła Peltiera 15kW - Kto robił termopary z różnych drutów i generowały napięcie, gdy zlacza umieszczone w temp lodu a drugie w wodzie 100 C
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:13147028-ccd5-4593-b37d-e8ef0142bf22n@g
    ooglegroups.com...
    piątek, 22 października 2021 o 19:30:53 UTC+2 J.F napisał(a):

    >Jesteś pewny że chce tego uświadamiania? Może w dobre rady jest
    >zaopatrzony do dziewięćdziesiątego roku życia.

    Czuje sie w obowiazku.
    Prosi o rade, wiec radze :-)

    J.

  • 12. Data: 2021-10-23 14:10:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 23 października 2021 o 13:58:52 UTC+2 J.F. napisał(a):
    > Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
    ..

    > Czuje sie w obowiazku.
    > Prosi o rade, wiec radze :-)
    >
    > J.
    Raczej udowadniasz że nie ma racji chociaż sam nigdy nic takiego nie zrobiłeś. Uważam
    że moja postawa jest lepsza. Doświadczenie jest miarą poznania świata. Nie wiem kto
    to powiedział ale miał rację. Spróbowanie nie jest specjalnie drogie. Kilka paczek
    fajek. To dlaczego ja przejść obok tematu obojętnie jeśli mu się podoba. Będę mu
    kibicował a jak by zapomniał złożyć relacje to będę się uprzejmie przypominał.

  • 13. Data: 2021-10-23 18:15:54
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    Marcin Debowski napisał(a):
    > Kompresorowe są 3-6x droższe.

    Zależy od sposobu liczenia.
    W PLNach pewnie tak, w przemyśle liczą pewnie
    ile watów idzie na schłodzenie, albo ile da się wyciągnąć
    pijendzów w przeliczeniu na 1 Wat pochłoniętej/przetransferowanej energii,
    albo jeszcze inaczej, ile pijendzów zarobią wydając xx PLN
    i kiedy chłodnia/maszyna się zwróci.

  • 14. Data: 2021-10-23 18:23:04
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    m...@g...com napisał(a):
    > Czy kto robił termopary z różnych drutów i generowały napięcie

    Przewodność cieplna peltiera jest jego zaletą w czasie pracy,
    wadą w czasie spoczynku. Konwencjonalne rozwiązania
    nie mają tych wad.

  • 15. Data: 2021-10-23 18:58:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...
> [...]
    >świata.
    >Nie wiem kto to powiedział ale miał rację.

    Inni juz zrobili to doswiadczenie.

    >Spróbowanie nie jest specjalnie drogie. Kilka paczek fajek.
    >To dlaczego ja przejść obok tematu obojętnie jeśli mu się podoba.

    On pisze o 15kW ..

    >Będę mu kibicował a jak by zapomniał złożyć relacje to będę się
    >uprzejmie przypominał.

    Przypominaj.
    A na razie moze bys cos pomogl, tylko nie wiem, o co kolega pyta - czy
    ktos robil samodzielnie termopary?
    Czy jak sie zachowuja fabryczne w podanych temperaturach?

    A moze mu podeslesz namiar na wysokosprawne elementy, albo na taka
    pompe Peltiera pare kW :-)

    Ja to mam ochote sprobowac generatora termoelektrycznego, ale na
    metalach.
    I sprawdzic, czy one naprawde takie kiepskie.

    Tylko jakie metale dobrac i jak pospawac np aluminium z miedzia?

    a moze
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Zjawisko_Seebecka

    Kobalt z zelazem?
    Tylko skad wziac drut kobaltowy i żelazny, z mozliwie czystego zelaza.

    A moze jednak nie warto robic, tylko kupic malego Peltiera ? :-)

    Albo od razu piecyk Biolite ..

    J.

  • 16. Data: 2021-10-23 19:12:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 23 października 2021 o 18:58:28 UTC+2 J.F. napisał(a):
    > Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
    ..

> [...]
    > Tylko skad wziac drut kobaltowy i żelazny, z mozliwie czystego zelaza.
    >
    > A moze jednak nie warto robic, tylko kupic malego Peltiera ? :-)

    https://nowinky.pl/drut-kobaltowy-4n-co-string-wysok
    a-czystosc-99-99-dla-elementu-r-d-srednica-metalu-0-
    3-3-0mm-dlugosc-1000mm/
    Znalazłem ci kobaltowy. Żelazny znajdź sobie sam. Żebys nie mógł zrobić proponuje ci
    drut że skandu. Lepszy będzie niż kobaltowy no i kobaltowy już wiesz gdzie kupić. A
    przy drucie że skandu będziesz miał wykręt że nawet ty mistrz wyszukiwania nie możesz
    znaleźć drutu że skandu.

  • 17. Data: 2021-10-26 06:13:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-10-23, Astralny Rębajło <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > pijendzów w przeliczeniu na 1 Wat pochłoniętej/przetransferowanej energii,
    > albo jeszcze inaczej, ile pijendzów zarobią wydając xx PLN

    To było o domowych maszynkach do kręcenia lodów.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2021-12-06 14:24:20
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    Astralny Rębajło napisał(a):

> [...]
    > pijendzów w przeliczeniu na 1 Wat pochłoniętej/przetransferowanej energii,
    > albo jeszcze inaczej, ile pijendzów zarobią wydając xx PLN

    OT.
    Ruski termogenerator 3W z l. 50 na lampę naftową:)

    https://youtu.be/alEgU1rR470?t=264

    Do małego radia w sam raz.

  • 19. Data: 2021-12-06 14:57:05
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 6 December 2021 at 14:24:20 UTC+1, Astralny Rębajło wrote:

    > OT.
    > Ruski termogenerator 3W z l. 50 na lampę naftową:)
    >
    > https://youtu.be/alEgU1rR470?t=264
    >

    > Do małego radia w sam raz.
    całe video jest interesujące

    https://www.youtube.com/watch?v=alEgU1rR470

    Gdzie Marcin znalazł te lampy z termogeneratorami ?
    video z muzeum czy można gdzies nadal kupić

  • 20. Data: 2021-12-06 16:36:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 6 Dec 2021 05:57:05 -0800 (PST), a a wrote:

    > całe video jest interesujące
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=alEgU1rR470
    >
    > Gdzie Marcin znalazł te lampy z termogeneratorami ?
    > video z muzeum czy można gdzies nadal kupić

    Do Polski jakos nie docieraly w ostatnich latach, wiec podejrzewam ze
    przestali robic.
    Widac elektryfikacja kraju Rad sie udala.

    Ale
    https://www.bioliteenergy.com/products/campstove-2-p
    lus
    https://www.vest.pl/product-pol-14579-Lampa-LUFO-z-c
    ieplnym-generatorem-pradu-RADIO-FM.html
    https://www.conrad.pl/o/generatory-termoelektryczne-
    0502027

    no i jeszcze takie cos
    https://www.youtube.com/watch?v=9CCGUMkcbjg

    ale w sklepach nie robia, widac nie dziala :-)

    J.