  • 1. Data: 2009-09-12 22:29:30
    Temat: Popularny wzmacniacz klasy D
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    Czy jest obecnie jakaś kość wzmacniacza klasy D (S, T, inne impulsowe),
    która jest stosunkowo tania i łatwo dostępna w Polsce? Interesuje mnie moc
    rzędu 1..5W na 8Ohm i zasilanie bateryjne 2,5..5V ewentualnie większe.
    Oczekuję czegoś prostego, na wzór LM386.
    Przeglądam TME, Farnella, inne i jakoś nie trafiam.
    --
    Michał

  • 2. Data: 2009-09-13 08:40:52
    Temat: Re: Popularny wzmacniacz klasy D
    Od: Name <u...@e...org>

    Michał Lankosz wrote:
> [...]
    > Oczekuję czegoś prostego, na wzór LM386.
    > Przeglądam TME, Farnella, inne i jakoś nie trafiam.

    Polecałbym STM TS4962IQT ale nie spełnia warunku "łatwo dostępny w PL".
    Można zapytać się dystrybutora STM: Rutronik lub Future Electronics.

  • 3. Data: 2009-09-15 14:15:58
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Name" <u...@e...org> napisał w wiadomości
    > Polecałbym STM TS4962IQT ale nie spełnia warunku "łatwo dostępny w PL".
    > Można zapytać się dystrybutora STM: Rutronik lub Future Electronics.

    Raczej za mała pierdóła, żeby zawracać głowę dystrybutorom. Ja chcę 1-3
    sztuki do własnej konstrukcji. Przewiduję zasilanie bateryjne, dlatego
    chciałbym poraz pierwszy wypróbować wzmacniacz audio impulsowy. Potem może
    zastosuję w innym urządzonku, ale to nie będzie produkcja.
    Oczywiście można zamówić próbki, ale nie o to mi chodziło. Dlatego w tytule
    napisałem POPULARNY, to znaczy do kupienia w co trzecim sklepie
    elektronicznym.

    Michał

  • 4. Data: 2009-09-15 14:43:54
    Od: Jan Górski <j...@g...com>

    On 15 Wrz, 16:15, "Michał Lankosz" <m...@t...pl> wrote:
> [...]
    > Oczywiście można zamówić próbki, ale nie o to mi chodziło. Dlatego w tytule
    > napisałem POPULARNY, to znaczy do kupienia w co trzecim sklepie

    Zbuduj sobie na mikrokontrolerze.

  • 5. Data: 2009-09-15 15:25:16
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Jan Górski" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    > Zbuduj sobie na mikrokontrolerze.

    W jaki sposób?
    W domyśle chodzi mi o wzmacniacz audio o THD do ok. 1% i rzeczywistym paśmie
    50Hz-14kHz.

    Michał

  • 6. Data: 2009-09-15 22:00:01
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Tue, 15 Sep 2009 17:25:16 +0200, Micha? Lankosz napisał(a):

    > W jaki sposób?
    On pewnie sugeruje Ci zrobienie falownika pelnomostkowego ze sterowaniem
    PWM sygnalem audio. W zasadzie mozliwe (widzialem filmiki, gdzie na
    falownikach wygrywano melodie) ale chyba nie osiagniesz zakladanego THD.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 7. Data: 2009-09-16 12:56:39
    Od: Jan Górski <j...@g...com>

    On 15 Wrz, 17:25, "Michał Lankosz" <m...@t...pl> wrote:
> [...]
    >
    > W jaki sposób?
    > W domyśle chodzi mi o wzmacniacz audio o THD do ok. 1% i rzeczywistym paśmie

    Możesz użyć ADC wbudowanego w mikrokontroler, albo też zewnętrznego 12
    bitów, odpowiednio często sprawdzasz ( częstotliwości akustyczne ),
    wyjście możesz wzmocnić przy pomocy tranzystora, albo układu
    wzmacniacza napięciowego i prądowego. Zależy od mocy, jaką chcesz
    uzyskać. Wzmacniacze impulsowe generują duże zniekształcenia. Z tego,
    co wiem są wrażliwe na zakłócenia z zewnątrz, a specjalizowane układy
    produkuje firma Tripath i Texas Instruments.

    tu ktoś zmontował taki wzmacniacz na AVR : http://www.youtube.com/watch?v=V454Xo069SM

    Ale ani mocy, ani jakości po nim nie oczekuj. Wzmacniacze impulsowe
    nadają się najlepiej do zasilania subwooferów, ze względu na niskie
    częstotliwości tam używane, a niewielkie straty mocy umożliwiają
    stosowanie niewielkich radiatorów na zewnątrz równie miałych obudów.

  • 8. Data: 2009-09-16 13:35:19
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Berezowski" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > On pewnie sugeruje Ci zrobienie falownika pelnomostkowego ze sterowaniem
    > PWM sygnalem audio. W zasadzie mozliwe (widzialem filmiki, gdzie na
    > falownikach wygrywano melodie) ale chyba nie osiagniesz zakladanego THD.

    Jeśli jest jakieś proste, gotowe opracowanie to może i tak zrobię. Jeśli
    nie, to już wolę zwykłego LM386, TDA705x itp. Ma to być player MP3 z
    wbudowanymi głośnikami stereo i specjalnym sterowaniem - taki odpowiednik
    przenośnego radiomagnetofonu. Proszę tylko nie pisać, żebym sobie kupił
    gotowy.

    Michał

  • 9. Data: 2009-09-16 19:53:45
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 16 Sep 2009 00:00:01 +0200, Jaroslaw Berezowski napisał(a):

    > On pewnie sugeruje Ci zrobienie falownika pelnomostkowego ze sterowaniem
    > PWM sygnalem audio. W zasadzie mozliwe (widzialem filmiki, gdzie na
    > falownikach wygrywano melodie) ale chyba nie osiagniesz zakladanego THD.

    Można np. zagrać na falownikach gamę:
    http://www.youtube.com/watch?v=6Zu4otEmZOY :)
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 10. Data: 2009-09-16 19:55:45
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Michał Lankosz pisze:

> [...]
    > wbudowanymi głośnikami stereo i specjalnym sterowaniem - taki odpowiednik
    > przenośnego radiomagnetofonu. Proszę tylko nie pisać, żebym sobie kupił

    Spokojnie, od czasów LM386 powstało wiele lepszych konstrukcji idealnie
    nadających się do zasilania bateryjnego. Wg mnie nie musisz koniecznie
    myśleć o klasie D, no ale to zależy od mocy. Jakiej mocy masz te głośniki?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/