  • 11. Data: 2009-09-16 20:45:44
    Temat: Re: Popularny wzmacniacz klasy D
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello badworm,

    > Można np. zagrać na falownikach gamę:
    > http://www.youtube.com/watch?v=6Zu4otEmZOY :)

    Gamą bym tego nie nazwał ;)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2009-09-16 21:23:37
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Wed, 16 Sep 2009 22:45:44 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Gamą bym tego nie nazwał ;)
    Za to mozna bedzie tego w Polsce posluchac, jednego "Chosaza" testuja :)

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 13. Data: 2009-09-16 21:25:48
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Wed, 16 Sep 2009 21:53:45 +0200, badworm napisał(a):

    > Można np. zagrać na falownikach gamę:
    > http://www.youtube.com/watch?v=6Zu4otEmZOY :)
    No ale tu slychac PWM nie sygnal modulujacy. Ja widzialem filmik, gdzie
    kolo z falownika zasilal glosnik :) Nie przyznal sie tylko jak moduluje.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 14. Data: 2009-09-17 19:47:41
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 16 Sep 2009 23:23:37 +0200, Jaroslaw Berezowski napisał(a):

    > Za to mozna bedzie tego w Polsce posluchac, jednego "Chosaza" testuja :)

    Niestety, Taurusy dostaroczne do Polski już tak pięknie nie grają.
    Należą one do nowszej serii 1216, która ma przekształtniki wykonane w
    oparciu o tranzystory IGBT. Seria 1116 widoczna na filmiku bazuje na
    tyrystorach GTO.
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 15. Data: 2009-09-17 22:51:22
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Thu, 17 Sep 2009 21:47:41 +0200, badworm napisał(a):

> [...]
    > Należą one do nowszej serii 1216, która ma przekształtniki wykonane w
    > oparciu o tranzystory IGBT. Seria 1116 widoczna na filmiku bazuje na
    Znaczy sie, nie zmieniaja czestostliwosci PWM?

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 16. Data: 2009-09-19 16:36:13
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 18 Sep 2009 00:51:22 +0200, Jaroslaw Berezowski napisał(a):

    > Znaczy sie, nie zmieniaja czestostliwosci PWM?

    Tego nie wiem. Seria 1216 przy rozruchu po prostu jednostajnie
    wyje/buczy. Możliwe, że zmieniła się metoda sterowania silników przy
    okazji zmiany elementów wykonawczych.

  • 17. Data: 2009-09-19 20:32:25
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sat, 19 Sep 2009 18:36:13 +0200, badworm napisał(a):

    > Tego nie wiem. Seria 1216 przy rozruchu po prostu jednostajnie
    > wyje/buczy. Możliwe, że zmieniła się metoda sterowania silników przy
    > okazji zmiany elementów wykonawczych.
    No to jak jednostajnie to PWMKa jest na stalej czestotliwosci.
    A dokladniej to sa dwa dzwieki - jeden PWM na wyzszej czestostliwosci i
    dzwiek od harmonicznych zlobkowych (nizszy) ktory rosnie razem z
    obrotami. Ten drugi jest niezalezny od zrodla zasilania.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 18. Data: 2009-09-19 22:30:24
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości
    > Spokojnie, od czasów LM386 powstało wiele lepszych konstrukcji idealnie
    > nadających się do zasilania bateryjnego. Wg mnie nie musisz koniecznie
    > myśleć o klasie D, no ale to zależy od mocy. Jakiej mocy masz te głośniki?

    Jak pisałem, chciałbym wzmacniacz ok. 1 do 5W mocy ciągłej. Na półce leżą mi
    różne głośniki. Jedne ruskie szerokopasmowe (ale planuję jego pracę jako
    jako nisko-średniotonowy) 4Ohm o mocy podobno 10W, na oko połowę mniej.
    Drugie polskie też szerokopasmowe 3W, 4Ohm.

    Michał