  • 11. Data: 2021-10-30 23:38:25
    Temat: Re: Potrzebna karta graficzna PCIe x1
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 30/10/2021 23:10, pioruns wrote:
    > W pierwszym poscie napisales "Wolny slot PCIe x16."
    > Chodzi o x1? Masz fizycznie jaki port wolny w koncu?

    Mam wolny port x16 i x1.

    Problem w tym, że wsadzenie czegokolwiek w x16 powoduje wyłaczenie karty
    zintegrowanej.

    W internetach wyczytałem, że karta x1 nie wyłączy zintegrowanej i będzie
    można używać obu na raz. Nie mam czym tego potwierdzić i nie wiem czy to
    ściema, czy faktycznie tak to działa w C2D. Nie mam ani jednej karty x1,
    nawet nigdy takiej nie widziałem.

    > Nie mozesz kupic GPU z 3 wyjsciami na monitory i wtedy wylaczyc integre?

    Mogę, ale takich kart lowprofile nie ma na rynku, a jak coś znajduje to
    mogę za nią kupić 3 takie komputery.

    Komputera nie mogę zmienić. Siłą wyższa. Gdybym mógł, nie było by tematu.

    PS. jest tam port PCI, ale coś czuje że wkładanie do niego jakiegoś
    starocie S3 to zły pomysł, pewnie video na nim będzie cieło nad pojęcie.
    No i pewnie PCI low profile to coś niespotykanego.

    PS2. Mam jeszcze opcje: wsadzić kartę PCIe x1 USB3 i dalej użyć karty
    grafiki na USB3. To plan awaryjny.

  • 12. Data: 2021-10-30 23:58:43
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 30/10/2021 22:38, heby wrote:

    > Mam wolny port x16 i x1.

    Ok.
    Kup po taniosci najgorsze 2 (najlepiej takie same) GPU i podlacz 2
    monitory do jednej a 1 do drugiej. Karte wloz do 16x normalnie, a druga
    do 1x po przepilowaniu portu albo uzyj risera gorniczego aby zamontowac
    karte normalna 16x w slot 1x, ale bedziesz potrzebowac ciut miejsca aby
    ja podwiesic obok slotu gdzies, skoro slotow wolnych juz nie ma aby
    podpiac z tylu normalnie.

> [...]
    > można używać obu na raz. Nie mam czym tego potwierdzić i nie wiem czy to
    > ściema, czy faktycznie tak to działa w C2D. Nie mam ani jednej karty x1,

    Zaloze sie, ze jak podlaczysz jakiekolwiek GPU do PCIe czy do 16x czy 1x
    to tez wylaczy integre. W BIOSie powinienes miec opcje aby nie wylaczac
    integry jak dedykowana jest obecna, jesli tej opcji nie ma, bo zmniejsza
    to szanse ze cos zdzialasz w tym temacie.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 13. Data: 2021-10-31 00:20:17
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 30/10/2021 23:58, pioruns wrote:
    > Zaloze sie, ze jak podlaczysz jakiekolwiek GPU do PCIe czy do 16x czy 1x
    > to tez wylaczy integre. W BIOSie powinienes miec opcje

    Nie ma opcji, już przegladałem BIOS. Niektóre C2D mają, inne nie. Ten to
    HP 8000. Bios ubogi. Opcji nie ma.

  • 14. Data: 2021-10-31 02:36:27
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 30/10/2021 23:20, heby wrote:

    > Nie ma opcji, już przegladałem BIOS. Niektóre C2D mają, inne nie. Ten to
    > HP 8000. Bios ubogi. Opcji nie ma.

    Ok.
    Nom, mialem takie rozne HPki w lapach, BIOSy biedne. No nic, probuj 2x
    GPU z riserem gorniczym (mozna kupic za 20zl czy ile tam) albo dorwij
    GPU na 3 monitory :) Chyba, ze ktos jeszcze jakies ma pomysly.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 15. Data: 2021-10-31 08:30:48
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 30.10.2021 o 23:38, heby pisze:
    > Komputera nie mogę zmienić. Siłą wyższa. Gdybym mógł, nie było by tematu.

    nie przesadzajmy, zawsze może "nie działać poprawnie" a ktoś może przekazać inny

  • 16. Data: 2021-10-31 10:12:57
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 31/10/2021 08:30, m4rkiz wrote:
    > nie przesadzajmy, zawsze może "nie działać poprawnie" a ktoś może
    > przekazać inny

    Łatwo powiedzieć.

    Na komputerze jest OS posiadający:
    a) oprogramowanie o nieznanej licencji (antywirusy, office)
    b) certyfikaty sieciowe, bez nich nie działa internet

    Mogę to odtworzyć na nowej maszynie, ale tylko częściowo i będzie to
    walka. W przypadku niektórych narzędzi, jak antywirus, nawet nie wiem
    czy możliwe.

    Oczywiście jest ktoś z urzędu, kto ten komputer kiedyś składał. Ale to
    urząd. To nie jest trywialne zagadnienie. Powiedzmy że komputer jest
    niewymienny z powodów pozatechnicznych.

    Ogólnie mam kilka opcji:
    a) lowprofile gfx na 3 monitory (nie do dostania w sensownych
    pieniądzach lub nie potrafię znaleźć)
    b) zmuszenie zintegrowanej do współpracy
    c) wsadzenie karty USB3.0 i odpalenie dodatkowego monitora na scalaku
    Fresco Logic USB->VGA.

    Prawdopodobnie c) będzie właściwym rozwiązaniem, ale zanim się poddam,
    dopytuję. Czasy C2D jakoś mnie ominęły (na AMD) i to dla mnie nowość z
    tą zintegrowaną grafiką.

  • 17. Data: 2021-11-01 01:34:48
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 31/10/2021 09:12, heby wrote:
    > Ogólnie mam kilka opcji:
    > a) lowprofile gfx na 3 monitory (nie do dostania w sensownych
    > pieniądzach lub nie potrafię znaleźć)

    Sprawdzilem w DDG:
    https://duckduckgo.com/?t=ffab&q=first+gpu+with+3+mo
    nitor+support&ia=web

    Pierwszy wynik:
    https://hardwarerecs.stackexchange.com/questions/274
    /graphics-card-that-can-support-three-monitors

    Rezultat zaprowadzil mnie na:
    https://www.ebay.co.uk/itm/392170554226
    Fotka:
    https://i.ebayimg.com/images/g/cBYAAOSwY7lco4SH/s-l1
    600.jpg

    Elegancko. VGA + HDMI + DVI.
    ?14.99 czyli 81zl.
    Poszukaj u siebie w PL.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 18. Data: 2021-11-01 01:37:59
    Od: pioruns <w...@w...com>

    A nawet jeszcze starsze, bo ATI Radeon HD 4670 tez widze sa w wersjach z
    VGA + HDMI + DVI.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 19. Data: 2021-11-01 10:03:29
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    W dniu 01.11.2021 o 01:37, pioruns pisze:
    > A nawet jeszcze starsze, bo ATI Radeon HD 4670 tez widze sa w wersjach z
    > VGA + HDMI + DVI.

    ZTCP w tamtych kartach można było używać dwóch z trzech wyjść jednocześnie.

  • 20. Data: 2021-11-01 10:57:15
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 01/11/2021 01:34, pioruns wrote:
    > Fotka:
    > https://i.ebayimg.com/images/g/cBYAAOSwY7lco4SH/s-l1
    600.jpg
    > Elegancko. VGA + HDMI + DVI.

    No tak, zapomniałem dopisac. Dwa VGA. To DVI z karty nie da się
    przerobić na VGA z uwagi na brakujące piny.