  • 11. Data: 2020-06-23 13:58:09
    Temat: Re: Potrzebna prowizoryczna grzałka przepływowa
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-06-23 o 11:23, heby pisze:

    > "Zmywarkowa". Ta z 60 stopni. Ktoś sobie robi myjkę do żelastwa.
    To będzie obieg zamknięty. Czyli moc chyba nawet za duża.

    Robert

  • 12. Data: 2020-06-23 13:59:29
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > "Zmywarkowa". Ta z 60 stopni. Ktoś sobie robi myjkę do żelastwa.

    > Nie za mała moc? Te co widziałem w dodatku jeszcze ograniczają
    > temperaturę do śladowej, samoregulacją.

    To zamiast przewodów promienniki od grilla z mikrofali.

    Robert

  • 13. Data: 2020-06-23 14:04:30
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 23 czerwca 2020 07:01:37 UTC+9 użytkownik heby napisał:

    Wymontuj istniejący element grzejny, znajdź mocniejszy.

  • 14. Data: 2020-06-23 14:13:46
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/06/2020 13:58, Robert Wańkowski wrote:
    > To będzie obieg zamknięty. Czyli moc chyba nawet za duża.

    No właśnie 2kW to typowa moc grzałkiw w zmywarce. A wody bedzie 10x więcej.

  • 15. Data: 2020-06-23 14:14:41
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/06/2020 13:59, Robert Wańkowski wrote:
    > To zamiast przewodów promienniki od grilla z mikrofali.

    Jak zmusić go do transferu ciepła do wody? Jakoś to może i dało by się,
    ale rękodzieło straszliwe.

  • 16. Data: 2020-06-23 14:20:13
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/06/2020 14:04, Konrad Anikiel wrote:
    > Wymontuj istniejący element grzejny, znajdź mocniejszy.

    Nie ma elementu grzejnego. Ktoś zrobił sobie zabawkę do mycia detali
    metalowych (jak blok silnika ;) i do tej pory radził sobie wlewajac
    gorącą wodę i jakieś magiczne dodatki. Problem w tym że magiczne dodatki
    są drogie i szkoda wylewać a woda stygnie.

    Ponieważ to rękodzięło, to całośc zrobiona jest z rurek stalowych i
    pompy c.o. Pozostało wmonotwać ogrzewanie w istniejące druciarstwo.

    Jest wiele możliwości, ale szukam inspiracji do najłatwiejszej, możliwej
    do kupienia za kilka lat. Grzałka zmywarkowa wydaje się być idealna
    gdyby nie to że jest bez obudowy i przyłączy ... znowu jakieś rękodzieło
    dodatkowe i druciarstwo wężami samochodowymi ...

  • 17. Data: 2020-06-23 15:03:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    On 23/06/2020 13:02, J.F. wrote:

    >Sie robi drogo :D A to miało być tanio i dobrze.

    A bedzie tylko dobrze :-)

    J.

  • 18. Data: 2020-06-23 15:36:04
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-06-23 o 14:20, heby pisze:

> [...]
    > gdyby nie to że jest bez obudowy i przyłączy ... znowu jakieś rękodzieło
    > dodatkowe i druciarstwo wężami samochodowymi ...

    No to podgrzewacz przepływowy za 100 zł.
    https://allegro.pl/oferta/podgrzewacz-lcd-elektryczn
    y-przeplywowy-wody-7830535379?utm_feed=aa34192d-eee2
    -4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium
    =cpc&utm_campaign=_DIO_pla_dom_budownictwo-ogrzewani
    e-łazienka&ev_adgr=Ogrzewanie&gclid=Cj0KCQjw0Mb3BRCa
    ARIsAPSNGpXNv72LNjl3dQOB356ou8XicNlA_CECRVgo0mufzmDr
    j85nP52WFeQaAu4DEALw_wcB
    Lub inny z miliona. :-)

    Robert

  • 19. Data: 2020-06-23 16:03:04
    Od: 4...@g...com

    Ja bym grzał te 10 razy więcej wody. Ale że przed chwilą truskawki cukrem posypałem
    to nie wiem czy dobrze wymyśliłem.

  • 20. Data: 2020-06-23 18:36:58
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-06-23 o 00:01, heby pisze:
    > Cześć.
    >
    > Takiego czegoś szukam:
    > a) normalne gwiny hydrauliczne po dwóch stronach
    > b) ze 2kW mocy grzejnej w postaci spirali
    > c) zabezpieczenie przed brakiem wody lub stojącą wodą
    > d) galwaniczna separacja zasilania od obudowy
    > e) obudowa niepalna (metalowa?) bez dostępu do styków
    >
    > Na razie najbliższe są grzałki do zmywarek, np taka:
    >
    > https://sklepadamus.pl/galerie/g/grzalka-2040w-zmywa
    rka-whirlpo_8715.jpg

    > Niestety dwa poziomy druciarstwa: trzeba dorobić gwinty i obudowę
    > bezpieczeństwa.
    >
    > Może ktoś widział jakiś lepszy pomysł? Wszelakie normalne podgrzewacze
    > przepływowe odpadają, mają zazwyczaj spiralę grzejną wprost w wodzie.

    No nie wiem, przepływowe ogrzewacze wody z którymi ostatnio miałem do
    czynienia były zrobione na zasadzie rury z przyczepioną *na zewnątrz*
    grzałką, np:

    https://north.pl/karta/11020462-grzalka-do-podgrzewa
    cza-wody,613-KR-0382.html

    --