eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPowietrze zasysane do silnika bokiem › Powietrze zasysane do silnika bokiem
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-septem
    ber.org!news.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: Pszemol <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Powietrze zasysane do silnika bokiem
    Date: Mon, 24 Jul 2017 15:49:29 -0000 (UTC)
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 35
    Message-ID: <ol54u9$9hg$1@dont-email.me>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Mon, 24 Jul 2017 15:49:29 -0000 (UTC)
    Injection-Info: mx02.eternal-september.org;
    posting-host="329b96a83d25a4c3261c475599cdf1d1"; logging-data="9776";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX1/2cneAbHyauz5wewMGZiev"
    User-Agent: NewsTap/5.2.6 (iPhone/iPod Touch)
    Cancel-Lock: sha1:aJSJGNTENGMTNRubSL3684vKe80= sha1:2RhzmwWdawZDvaToPW/zBPEEKfY=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2611121
    [ ukryj nagłówki ]

    Z braku ciekawszych zajęć :-) postanowiłem wczoraj umyć silnik i komorę
    silnika w swoim starym Passacie V6 bo syf był niemożebny - tłusto, czarno,
    mazisto - syf kiła i mogiła...

    Pojechałem na myjnię ręczną i po zdjęciu plastikowych osłon dałem się
    ponieść fantazji i pomachałem Karcherem z ciepłym mydełkiem gdzie się tylko
    dało :-)

    Ku mojemu zaskoczeniu autko ładnie po tej kąpieli odpaliło, lekko tylko
    piszcząc paskiem przez kilka sekund...

    Po umyciu mu silnika wreszcie to auto wygląda jak inne moje samochody: mogę
    się przyjrzeć dokładnie gdzie co jest, którędy rurki idą, mogę wreszcie
    rozpoznać kolor wtyczek bo przed myciem wszystkie były czarne, itp itd :-)

    Ale nie o tym chciałem gadać.

    Tak studiując po wyschnięciu co mam pod maską silnika odkryłem że chyba od
    maja jeździłem z poluzowaną obręczą mocującą gumową rurę łącząca kolektor
    ssący silnika z obudową filtra powietrza, w której wylocie jest
    zainstalowany czujnik MAF (lub MAP?).
    Nie tylko obręcz była odkręcona to gumowa rura była zsunięta częściowo z
    obudowy filtra i od góry była kilkumilimetrowa szczelina którą silnik
    zasysał sobie powietrze "na skróty", bez rejestracji tego faktu przez
    komputer pokładowy: tylko część powietrza przechodziła przez układ
    pomiarowy.

    Czy tym odkryciem można wytłumaczyć często obserwowaną w tym pasku nierówną
    pracę silnika i spore spalanie zarówno w mieście i na trasie? Ta gumowa
    rura pewnie czasem otwierała tą szczelinę bardziej, czasem mniej powodując
    czasem większe czasem mniejsze błędy pomiaru przepływu powietrza i stąd
    błędnie obliczone dawkowanie paliwa do wtryskiwaczy...

    Rurę oczywiście nasunąłem tam gdzie ma być i opaskę zakręciłem śrubokrętem.
    Od wczoraj nie zdarzyła się nierówna praca silnika, więc może to było to?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: