-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-septem
ber.org!news.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
From: Pszemol <P...@P...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Powietrze zasysane do silnika bokiem
Date: Mon, 24 Jul 2017 15:49:29 -0000 (UTC)
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 35
Message-ID: <ol54u9$9hg$1@dont-email.me>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Mon, 24 Jul 2017 15:49:29 -0000 (UTC)
Injection-Info: mx02.eternal-september.org;
posting-host="329b96a83d25a4c3261c475599cdf1d1"; logging-data="9776";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX1/2cneAbHyauz5wewMGZiev"
User-Agent: NewsTap/5.2.6 (iPhone/iPod Touch)
Cancel-Lock: sha1:aJSJGNTENGMTNRubSL3684vKe80= sha1:2RhzmwWdawZDvaToPW/zBPEEKfY=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2611121
[ ukryj nagłówki ]Z braku ciekawszych zajęć :-) postanowiłem wczoraj umyć silnik i komorę
silnika w swoim starym Passacie V6 bo syf był niemożebny - tłusto, czarno,
mazisto - syf kiła i mogiła...
Pojechałem na myjnię ręczną i po zdjęciu plastikowych osłon dałem się
ponieść fantazji i pomachałem Karcherem z ciepłym mydełkiem gdzie się tylko
dało :-)
Ku mojemu zaskoczeniu autko ładnie po tej kąpieli odpaliło, lekko tylko
piszcząc paskiem przez kilka sekund...
Po umyciu mu silnika wreszcie to auto wygląda jak inne moje samochody: mogę
się przyjrzeć dokładnie gdzie co jest, którędy rurki idą, mogę wreszcie
rozpoznać kolor wtyczek bo przed myciem wszystkie były czarne, itp itd :-)
Ale nie o tym chciałem gadać.
Tak studiując po wyschnięciu co mam pod maską silnika odkryłem że chyba od
maja jeździłem z poluzowaną obręczą mocującą gumową rurę łącząca kolektor
ssący silnika z obudową filtra powietrza, w której wylocie jest
zainstalowany czujnik MAF (lub MAP?).
Nie tylko obręcz była odkręcona to gumowa rura była zsunięta częściowo z
obudowy filtra i od góry była kilkumilimetrowa szczelina którą silnik
zasysał sobie powietrze "na skróty", bez rejestracji tego faktu przez
komputer pokładowy: tylko część powietrza przechodziła przez układ
pomiarowy.
Czy tym odkryciem można wytłumaczyć często obserwowaną w tym pasku nierówną
pracę silnika i spore spalanie zarówno w mieście i na trasie? Ta gumowa
rura pewnie czasem otwierała tą szczelinę bardziej, czasem mniej powodując
czasem większe czasem mniejsze błędy pomiaru przepływu powietrza i stąd
błędnie obliczone dawkowanie paliwa do wtryskiwaczy...
Rurę oczywiście nasunąłem tam gdzie ma być i opaskę zakręciłem śrubokrętem.
Od wczoraj nie zdarzyła się nierówna praca silnika, więc może to było to?
Następne wpisy z tego wątku
- 24.07.17 21:49 nadir
- 24.07.17 21:58 Zenek Kapelinder
- 24.07.17 22:03 TomN
- 24.07.17 22:08 nadir
- 24.07.17 22:16 Pszemol
- 24.07.17 22:16 Pszemol
- 24.07.17 22:16 Pszemol
- 24.07.17 23:09 Zenek Kapelinder
- 24.07.17 23:21 nadir
- 24.07.17 23:57 Pszemol
- 24.07.17 23:59 Pszemol
- 25.07.17 00:41 LEPEK
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław