  • 21. Data: 2020-10-18 08:11:17
    Temat: Re: Powoli idzie w dobra strone!
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-10-2020 o 19:47, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > RoMan, Ty mnie nie pytaj, ja nie jestem ekofaszstą. Ale odpowiem - taki
    > sam, jak EV w polskich warunkach.

    No nie - ładowanie aku jest jednak sprawniejsze, więc mniej energii
    marnujesz, a co za tym idzie, mniej smrodzisz.
    Więc zysk jest większy.

    Sam też byłem za wodorem, ale w obliczu faktów to się mija z celem.
    Raz że jest i będzie drożej niż na benzynie, a dwa że mniej
    ekologicznie, więc gra nie warta świeczki.

  • 22. Data: 2020-10-18 08:46:20
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 18 Oct 2020 08:11:17 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Sam też byłem za wodorem, ale w obliczu faktów to się mija z celem.
    > Raz że jest i będzie drożej niż na benzynie, a dwa że mniej
    > ekologicznie, więc gra nie warta świeczki.

    Fakty towarzysze są takie:
    1. Wiatraki i solary muszą mieć sporuy nadmiar mocy maksymalnej nad
    średnią, żeby jej starczało nawet kiedy wiatr słaby i chmury na niebie.
    2. Kiedy jednak wieje fest i słońce pali to mamy mnóstwo mocy na którą
    nie ma zapotrzebowania.
    3. Więc co robimy? Ano, mając darmową moc robimy wodór, nie dbając o
    marną sprawność ok. 60%. I mamy go za darmo (oczywiście, pomijając
    amortyzację początkowej inwestycji).
    4. Skoro mamy darmowy wodór elektrolityczny, nie robimy go z węgla bo
    po co skoro to drożej i szkodliwiej?
    5. Reasumując, robienie wodoru jest baaardzo tanie i baaardzo
    ekologiczne. Jedynie technologie związane z używaniem są obecnie albo
    drogie, albo niedopracowane albo jedno i drugie. Ale i tak jeżdżą
    wodorowe pociągi, jeżdżą testowe samochody, a Norwedzy już mają w
    stoczni statek na wodór.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 23. Data: 2020-10-24 02:07:54
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-10-17 17:42, Zenek Kapelinder wrote:
    > sobota, 17 października 2020 o 17:27:47 UTC+2 Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Nie będziemy używać elektryków w formie jaka się mało myślącym wydaje. Elektryki
    będą szły w kierunku miejskiego Ami a nie wypasionych samochodów klasy Tesli.

    Prędzej podmiejskiego. W mieście nie ma gdzie tego ładować. Poza tym
    trzebaby mieć gdzie garażować 2-gi normalny samochód.

  • 24. Data: 2020-10-24 02:28:58
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-10-18 08:46, Jacek Maciejewski wrote:

    > Fakty towarzysze są takie:
    > 1. Wiatraki i solary muszą mieć sporuy nadmiar mocy maksymalnej nad
    > średnią, żeby jej starczało nawet kiedy wiatr słaby i chmury na niebie.

    Dlatego właśnie ładujemy akumulatory.

    > 2. Kiedy jednak wieje fest i słońce pali to mamy mnóstwo mocy na którą
    > nie ma zapotrzebowania.

    Nie ma zapotrzebowania na klimatyzację i ładowanie akumulatorów samochodów?

    > 3. Więc co robimy? Ano, mając darmową moc robimy wodór, nie dbając o
    > marną sprawność ok. 60%. I mamy go za darmo (oczywiście, pomijając
    > amortyzację początkowej inwestycji).

    za darmom mamy tylko słońce na niebie. Cała reszta kosztuje.

    Jest kolejka PIKO na wodór?

  • 25. Data: 2020-10-24 11:40:56
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > Sprawdź ile kosztuje kilowatogodzina dla firm a potem po korekcie dawaj swoje
    przemyślenia.

    Wiem ile kosztuje kWh dla firm, bo co miesiąc płacę rachunek Innogy. A
    kosztuje raz mniej, raz więcej, zależnie od tego ile tych kilowatogodzin
    w danym miesiącu pobrałem.

    Wracając do tematu - spaliniarze bardzo chętnie piszą o tym, ile emisji
    powstaje przy produkcji prądu zanim ten prąd zostanie dostarczony do
    akumulatora elektrycznego samochodu. Równie chętnie pomijają milczeniem
    ile zanieczyszczeń jest emitowanych i ile prądu trzeba zużyć, zanim
    paliwo spalinowe zostanie dostarczone do zbiornika samochodu spalinowego.

  • 26. Data: 2020-10-24 12:04:55
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 24 Oct 2020 02:28:58 +0200, kk napisał(a):

    > Dlatego właśnie ładujemy akumulatory.
    I nie tylko, ponieważ nadmiar mocy jest wystarczający.

    > Nie ma zapotrzebowania na klimatyzację i ładowanie akumulatorów samochodów?
    Jak wyżej.

    > za darmom mamy tylko słońce na niebie. Cała reszta kosztuje.
    Pełna zgoda. Inwestycje kosztują, ale są też nieuniknione. Skoro sa
    nieuniknione (bo infrastruktura się zużywa) to inwestujmy w nowe
    technologie. Zatem, z pewnego punktu widzenia, inwestycje w nowe
    technologie są za darmo :)

    > Jest kolejka PIKO na wodór?
    Nie rżnij głupa, użyj gogli:
    https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pociagi-als
    tom-o-napedzie-wodorowym-wyjechaly-na-tory-w-dolnej-
    saksonii-swiatowa-premiera-88694.html
    https://spidersweb.pl/2020/10/statek-hyship-topeka-w
    odor.html

    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 27. Data: 2020-10-24 22:23:43
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-10-24 12:04, Jacek Maciejewski wrote:

    > I nie tylko, ponieważ nadmiar mocy jest wystarczający.

    Jak to? Dobieramy moc paneli fotowoltaicznych do potrzeb. Panele
    kosztują, długo zwracają się, nie kupujemy nadmiarowo. Grzanie wody,
    ładowanie samochodu, produkcja wodoru ... wszystko to akumulowanie.

    > Jak wyżej.

    Co wyżej?

> [...]
    > nieuniknione (bo infrastruktura się zużywa) to inwestujmy w nowe
    > technologie. Zatem, z pewnego punktu widzenia, inwestycje w nowe

    Ile kosztuje domowa instalacja do produkcji wodoru? To w ogóle realne?

    > Nie rżnij głupa, użyj gogli:
    > https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pociagi-als
    tom-o-napedzie-wodorowym-wyjechaly-na-tory-w-dolnej-
> [...]

    No ale ja chcę na początek kolejkę PIKO na wodór. Na prąd już mam. Jeśli
    nie da się to może samochodów też nie da się...

  • 28. Data: 2020-10-25 03:15:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 24 października 2020 o 11:41:01 UTC+2 Poldek napisał(a):

> [...]
    > ile zanieczyszczeń jest emitowanych i ile prądu trzeba zużyć, zanim
    > paliwo spalinowe zostanie dostarczone do zbiornika samochodu spalinowego.
    I przy cenie jaka płacisz jak wpakować w wytworzenie litra benzyny 18kWh to da się
    zrobić benzynę po 2,50 zł. O tym że litr surowej ropy kosztuje teraz ~1 zł litości
    nie wspomnę. Czy Ty nie masz za grosz rozumu żeby napisać że do zrobienia litra
    benzyny potrzeba 5 litrów ropy za 5 zł i energii w zależności z czego będzie robiona
    od 3,50 zł do 20 zł. A potem taka benzynę sprzedają po 4,50 na stacji i w tym podobno
    połowa to podatki.