  • 51. Data: 2021-01-22 03:59:17
    Temat: Re: Pozamiatane!
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-01-2021 o 21:55, ToMasz pisze:

    > koledzy Ci piszą dosadnie o Twojej religii.

    Piszą o swojej.
    A ja tylko Wam powtarzam, że nie każdy ma ciasny łeb i nie każdy jest
    zamknięty w swoim grajdole, z którego nie potrafi spojrzeć przed siebie.

    Przyszłość jest elektryczna, niezależnie od czyjejś ksenofobii.

    Choć sam nie wykluczam, że jak przestanie się to spinać (np. z uwagi na
    ceny prądu na ładowarkach, nad którymi nikt nie panuje i w efekcie jest
    na nich drożej niż na zachodzie), to za kilka miesięcy, czy lat, nie
    wrócę na jakiś czas do spaliniaka.
    To jest tylko mój OBECNY wybór, suma plusów i minusów, a nie religia.

  • 52. Data: 2021-01-22 09:35:14
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2021-01-21 o 22:05, ToMasz pisze:
    > ale to że zarysowała sie możliwość ucieczki od rosyjskiego gazu,
    > spowodowało ze już nikt nas nie straszy, tylko traktuje jako równego
    > partnera. mimo że zakręcenie kurka spowodowałoby katastrofę. tak że ten
    > tego... JA bym to zaliczył do plusów.

    Jakie straszenie? Ruscy ledwo przędą, sprzedaż gazu ratuje im d., żeby
    straszyć trzeba mieć pieniądze. Dywersyfikację jak najbardziej popieram,
    ale to straszenie wschodem już się nudne robi.

    L.

  • 53. Data: 2021-01-22 09:52:19
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 21 Jan 2021 21:55:34 +0100, ToMasz napisał(a):

    > koledzy Ci piszą dosadnie o Twojej religii. ja Ci spróbuje wyjaśnić że
    > błądzisz. oczywiście nie musisz podzielać mojego zdania, ale masz 'kawe
    > na ławę' jak jesteś postrzegany. albo zaczniesz myśleć, albo

    Chłopcy, zacznijcie wreszcie myśleć. Przejście na EV jest w toku i
    dokończy się wkrótce ale nie dla tych zalet czy wbrew tym wadom o
    których namiętnie się rozpisujecie. Powód jest jeden i dotarł on nawet
    do polityków, więc pozamiatane, odwrotu nie będzie. Zero litości dla
    spalania.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 54. Data: 2021-01-22 09:58:39
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 22 Jan 2021 09:35:14 +0100, Lisciasty napisał(a):

> [...]
    > straszyć trzeba mieć pieniądze. Dywersyfikację jak najbardziej popieram,
    > ale to straszenie wschodem już się nudne robi.

    Lisciasty, Rosja to od zawsze folwark moskiewskiego cara i inaczej nie
    będzie. Car ma narodowy dochód w kieszeni i jak ma kaprys to wyda połowę
    na armię, do której ma chętnych dowolną ilość. Więc jeśli chcemy wydawać
    na swoją armię tylko 2% dochodu to raczej wypadałoby się bać choć
    trochę.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 55. Data: 2021-01-22 10:38:26
    Od: K <n...@e...com>

    On 21/01/2021 19:24, Myjk wrote:
    > Thu, 21 Jan 2021 11:33:35 +0000, K

    > Tak, tak, parafrazując, putin gaz zakręci i wszystkie polaki zamarzną --
    > drób takie bzdury wypisywał. Dzisiaj to już chyba 5 czy 6 rok mija od tego
    > jego wróżenia z fusów. Także gratuluję szeregu.

    Pisalem o UK na ktore powolywal sie Cavallino. Wyluzuj troche.

  • 56. Data: 2021-01-22 12:45:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 21-01-2021 o 19:57, J.F. pisze:

    >No dali więcej.
    >Wtedy nie dali, bo nie było tak małych i tak wydajnych.
    >Bateria w Leafie jest z grubsza taka sama wymiarowo.

    >Dwukrotny to tak przez ostatnie 2-3 lata.

    Ogniwo 18650 mialo w okolicach roku 2000 1800mAh.

    Teraz ma 2500, 3000, a to nie wiadomo czy wierzyc, bo Chinczycy
    sprzedadza Ci i 10Ah.
    No dobra - LG wierzymy, 3600 produkuja.

    Wiec dwukrotny .. w 20 lat.

    W miedzyczasie Tesla przeszla na wieksze rozmiary, co moze to troche
    dodawac.
    Mozna tez plaskie ogniwa - lepiej sie pakuja w przestrzen, ale
    przestrzenie dla chlodzenia powinny byc ...

    >Teraz już mało które nowe auto wychodzi z baterią mniejszą niż 60
    >kWh, a najpopularniejsze (wtedy) Leaf i Zoe przestały wychodzić z
    >bateriami 20-30 kWh dopiero w 2018....

    No ale postep dzieki temu, ze ogniwa lepsze, czy dzieki temu, ze
    wygospodarowano dla nich wiecej miejsca ?

    Mozesz podac wage tych baterii.

    J.

  • 57. Data: 2021-01-22 17:07:34
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Zero litości dla spalania.

    Jeszcze długo trzeba będzie coś spalać. A czy to będzie węgiel czy uran
    to inna sprawa.

  • 58. Data: 2021-01-22 20:00:14
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 22 Jan 2021 09:38:26 +0000, K

    > Pisalem o UK na ktore powolywal sie Cavallino. Wyluzuj troche.

    Niewiele to zmienia, bo nadal wróżysz z fusów i stroisz strachy --
    dokładnie tak samo jak drobiowy zenek. Demagogia jeszcze nigdy nie wygrała
    żadnej dyskusji.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 59. Data: 2021-01-22 20:07:05
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-01-2021 o 12:45, J.F. pisze:

    > Ogniwo 18650 mialo w okolicach roku 2000   1800mAh.

    Ale nie było go w samochodach - a o tym mówimy.

    > W miedzyczasie Tesla przeszla na wieksze rozmiary, co moze to troche
    > dodawac.

    A ten swoje.
    Powtarzam: Tesla 10 la temu nie produkowała samochodów dla masowego
    odbiorcy, więc o niej nie piszę.

    > No ale postep dzieki temu, ze ogniwa lepsze, czy dzieki temu, ze
    > wygospodarowano dla nich wiecej miejsca ?

    Baterie (obudowy) w większości przypadków są identyczne i można je
    zamieniać plug and play między autami danego typu.

    > Mozesz podac wage tych baterii.

    Możesz sobie poszukać jeśli Cię to interesuje.

  • 60. Data: 2021-01-22 20:44:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Ale nie było go w samochodach - a o tym mówimy.

    Bylo - Tesla z nich zlozyla baterie do Roadstera i potem S.

    >A ten swoje.
    >Powtarzam: Tesla 10 la temu nie produkowała samochodów dla masowego
    >odbiorcy, więc o niej nie piszę.

    No, 2 tys sztuk to istotnie trudno nazwac masowym odbiorcą, tym
    niemniej ... auto dla kazdego ... odpowiednio bogatego.

    >Baterie (obudowy) w większości przypadków są identyczne i można je
    >zamieniać plug and play między autami danego typu.

    Taaa ... nie calkiem
    https://elektrowoz.pl/porady/nissan-leaf-i-z-bateria
    -62-kwh-da-sie-zrobic-i-jest-ponad-390-km-zasiegu-ce
    na-oniesmiela-ale-nie-zabija-wideo/

    W dodatku z tego co czytam
    https://qnovo.com/inside-the-battery-of-a-nissan-lea
    f/

    to nissan uzywal gorszych baterii niz Tesla, ale bezpieczniejszych ...
    ciekawe jak to w tych 60kWh ...

    J.