  • 81. Data: 2020-10-07 14:51:45
    Temat: Re: Poziom naładowania akumulatora
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 2020-10-06 o 13:37, J.F. pisze:

    >Nie awarie tylko sprawdzanie.
    >Nie rzadziej niż co dwa lata wypada mi jakiś przegląd,
    >więc gdyby coś nie grało, to by wyłapali.

    Wylapaliby, albo i nie.
    Cholera wie, co oni sprawdzaja, co samo auto sprawdza jak w miare
    nowe.

    Ale ... przeglad rok temu nie zabezpieczy cie przed awaria teraz.

    >No ale tu akurat po sposobie eksploatacji spodziewałem
    >się takiego wyniku, więc to nie jest jakieś zaskoczenie.

    IMO - nieslusznie sie spodziewales.
    Ale cholera wie, co oni zmierzyli, moze i nalezy sie spodziewac.

    J.

  • 82. Data: 2020-10-09 21:03:18
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-10-04 10:58, Cavallino wrote:

    > I to może być błąd.
    > Alternator czy regulator też się potrafią skończyć.
    > Zbadanie ładowania powinno być pierwszą czynnością przed wymianą aku.
    > Dobre sklepy z akumulatorami robią to za free.

    Nie wiadomo jak to dobrze zrobić. Współczesne samochody mają
    nietrywialną charakterystykę ładowania zależną od różnych czynników.

  • 83. Data: 2020-10-10 21:58:12
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-10-07 10:31, viktorius wrote:

    > Megane III dci

    To jakiś taki co z lekko podładowanym akumulatorem na skrzyżowaniu
    wyłączył silnik w ramach Start-Stop i już nie był w stanie go odpalić :-)

  • 84. Data: 2020-10-10 22:01:51
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-10-07 14:04, viktorius wrote:
    > W dniu 2020-10-07 o 12:42, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Na pracującym silniku mam w instalacji 14.2, czasem skoczy o 0,1V i to
    > byłoby na tyle pływania napięcia. Mogę więc spokojnie wykonać pomiar w
    > innymi miejscu. To nie NASA, tylko zwykłe auto i to w dodatku z Francji ;)

    Megane we Francji produkują? Winda produkowali na Słowenii, Twizy w
    Hiszpanii...

  • 85. Data: 2020-10-11 08:51:18
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2020 o 21:58 kk <k...@o...pl.invalid> pisze:

    > To jakiś taki co z lekko podładowanym akumulatorem na skrzyżowaniu
    > wyłączył silnik w ramach Start-Stop i już nie był w stanie go odpalić :-)

    a Start-Stop uruchomi się gdy akumulator rozładowany? - do jego działania
    musi być spełnionych kilka warunków, jednym z nich (oprócz np. temp.
    silnika) jest poziom naładowania akumulatora.

    TG

  • 86. Data: 2020-10-12 09:14:19
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-10-10 o 22:01, kk pisze:

    > Megane we Francji produkują? Winda produkowali na Słowenii, Twizy w
    > Hiszpanii...

    Prawdziwe samochody (z blachy, z rura wydechową, zdolne pomieścić >2
    pasażerów, o zasięgu >600km) robią u siebie. Plastikowe zabawki typu
    Lego/twizy/duplo, mają outsorcing w śmiesznych krajach ;)

    --
    viktorius

  • 87. Data: 2020-10-12 09:19:21
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    > a  Start-Stop uruchomi się gdy akumulator rozładowany? - do jego
    > działania musi być spełnionych kilka warunków, jednym z nich (oprócz np.
    > temp. silnika) jest poziom naładowania akumulatora.

    Przycisk wyłączający start/stop jest tak obowiązkowy jak pasy. Nie
    naciśniesz - nie ma po co jechać.

    A co do tego zrypanego systemu, w gorące dni wystarczy mieć klimę
    włączona. Silnika nie zgasi jak temp w kabinie nie będzie odpowiednia,
    bo sprężarka musi pracować.

    --
    viktorius

  • 88. Data: 2020-10-12 09:55:53
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 12-10-2020 o 09:14, viktorius pisze:

    > Prawdziwe samochody (z blachy, z rura wydechową, zdolne pomieścić >2
    > pasażerów, o zasięgu >600km) robią u siebie.

    Ja miałem Megane z Turcji onegdaj (kombi).

  • 89. Data: 2020-10-12 10:08:56
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-10-12 o 09:55, Cavallino pisze:

    > Ja miałem Megane z Turcji onegdaj (kombi).

    Jeśli autobaza.pl nie kłamie, to montaż mam we Francji.

    --
    viktorius

  • 90. Data: 2020-10-15 23:44:18
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-10-11 08:51, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > a  Start-Stop uruchomi się gdy akumulator rozładowany? - do jego
    > działania musi być spełnionych kilka warunków, jednym z nich (oprócz np.
    > temp. silnika) jest poziom naładowania akumulatora.

    Musi pomylił się :-)