  • 91. Data: 2020-10-15 23:45:45
    Temat: Re: Poziom naładowania akumulatora
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-10-12 09:19, viktorius wrote:

    > Przycisk wyłączający start/stop jest tak obowiązkowy jak pasy. Nie
    > naciśniesz - nie ma po co jechać.
    >
    > A co do tego zrypanego systemu, w gorące dni wystarczy mieć klimę
    > włączona. Silnika nie zgasi jak temp w kabinie nie będzie odpowiednia,
    > bo sprężarka musi pracować.

    W tym samochodzie? Nie sądzę.

  • 92. Data: 2020-10-15 23:47:10
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-10-12 09:14, viktorius wrote:

    > Prawdziwe samochody (z blachy, z rura wydechową, zdolne pomieścić >2
    > pasażerów, o zasięgu >600km) robią u siebie. Plastikowe zabawki typu
    > Lego/twizy/duplo, mają outsorcing w śmiesznych krajach ;)

    Po co miejski samochód osobisty miałby zabierać >2 osoby? To wręcz 1-ną
    wystarczy.

  • 93. Data: 2020-11-16 17:20:39
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-10-03 08:03, cef wrote:
    > Nie sądzę, żeby mi się chciało nawet podejść z woltomierzem do samochodu,

    woltomierz to się wkłada do gniazdka zapalniczki, kosztuje to 10 złotych
    i zazwyczaj jest mniej więcej tak dokładne jak marketowy miernik

    niezbyt wyobrażam sobie eksploatację starszych diesli zimą bez tak
    podstawowej rzeczy, chyba że ktoś z tych co mają dużo czasu i pieniędzy,
    i z assistance woli korzystać w każdym przypadku

  • 94. Data: 2020-11-16 17:48:02
    Od: collie <c...@v...pl>

    W poniedziałek, 16.11.2020 o 17:20, m4rkiz napisał:

    > woltomierz to się wkłada do gniazdka zapalniczki, kosztuje to 10 złotych
    > i zazwyczaj jest mniej więcej tak dokładne jak marketowy miernik

    Tu nie chodzi o dokładność miernika - bo nawet miernik za 2,68 zł z Ali
    pokazuje napięcie z dokładnością do setnych części wolta - ale gdzie
    jest podłączony. Mam miernik napięcia podłączony bezpośrednio do klemy
    akumulatora. Podłączony do gniazdka zapalniczki pokazuje napięcie
    o 0,5 V niższa niźli rzeczywiste napięcie ładowania akumulatora. Poza
    tym napięcie w zapalniczce jest zwykle tylko po włączeniu zapłonu.

    --
    Kot może zostać.

  • 95. Data: 2020-11-16 18:37:38
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-11-16 17:48, collie wrote:
> [...]
    > akumulatora. Podłączony do gniazdka zapalniczki pokazuje napięcie
    > o 0,5 V niższa niźli rzeczywiste napięcie ładowania akumulatora.

    to już zależy, co do odległości od akumulatora to można sobie
    jednorazowo deltę zmierzyć bo raczej się nie zmienia, a fakt że pokazuje
    setne części wolta to jeszcze zazwyczaj nic nie znaczy bo wpływ
    chociażby temperatury otoczenia na rezystory w układzie miernika jest
    dość znaczny (a tu mamy deltę między latem i zimą rzędu 30-50 stopni a w
    solidnie nagrzanym aucie i większą)

    > Poza
    > tym napięcie w zapalniczce jest zwykle tylko po włączeniu zapłonu.

    nie byłem chyba jeszcze w samochodzie w którym zapalniczka nie działała
    na drugiej pozycji (w sensie - 1. wyłączony, 2. załączony, 3. praca -
    ew.grzanie świec itp. 4. chwilowa - rozruch)

    można sobie zobaczyć czy jest szansa że odpali, czy grzeje świece, jaki
    jest spadek po uruchomieniu (o ile woltomierz jest wystarczająco
    szybki), jakie jest napięcie ładowania, a po wyłączeniu wiemy czy
    akumulator się naładował i czy odpali jutro... tak jak piszę - moim
    zdaniem rzecz nie do przecenienia w przypadku starych diesli zimą,
    zwłaszcza używanych w mieście

  • 96. Data: 2020-11-17 17:14:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "collie" napisał w wiadomości grup
    net...

    >Tu nie chodzi o dokładność miernika - bo nawet miernik za 2,68 zł z
    >Ali

    Jaki konkretnie ?

    >pokazuje napięcie z dokładnością do setnych części wolta - ale gdzie

    Rozdzielczoscia. Bo dokladnosc to niekoniecznie.

> [...]
    >o 0,5 V niższa niźli rzeczywiste napięcie ładowania akumulatora. Poza
    >tym napięcie w zapalniczce jest zwykle tylko po włączeniu zapłonu.

    Z tym to roznie bywa, ale i tak powinno wystarczyc - chyba, ze chcesz
    patrzec przez szybe co tam sie dzieje po nocy ... a miernik
    rozladowuje troche ...

    J.

  • 97. Data: 2020-11-17 17:25:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2020-10-03 08:03, cef wrote:

> [...]

    >podstawowej rzeczy, chyba że ktoś z tych co mają dużo czasu i
    >pieniędzy, i z assistance woli korzystać w każdym przypadku

    Przydatna rzecz, ale ... jak porzadny samochod, to woltomierz wiele
    nie pokaze :-)
    A na awarie przydatne kable, drugi samochod, prostownik ...

    Z praktyki - czuje raz, ze akumulator jakos slabo kreci.
    Napiecie w zapalniczce - ~13.8V, ten typ tak ma.
    Z trudem zapala, w czasie jazdy napiecie rosnie ... jest w miare
    normalnie.

    Az pewnego razu nie zapalil, i zdechl tak, ze rozrusznik ani drgnal,
    tylko lampki gasly.
    Na prostowniku - po chwili odzyskal napiecie, co mnie zdziwilo
    pierwszy razy.

    Po dwoch dniach sie wyjasnilo - akumulatorowi zwarlo cele, dobilo go
    to dluzsze ladowanie.

    Woltomierz o tyle przydatny, ze nie gonilem po elektrykach szukajac
    usterki ... ale czy moglbym czegos uniknac, gdybym np planowal dluzsza
    trase ?
    Pewnie nie, pojechalbym, cieszac sie, ze aku naladuje ...

    J.