  • 1. Data: 2012-08-12 11:35:46
    Temat: Problem z serwisem samochodowym
    Od: Astero <t...@m...com>

    Witam,

    Mam problem, z którym nie mogę sobie poradzić. W zeszlym roku nabylem
    samochod, ktory zaraz po zakupie zaprowadzilem do sprawdzonego zakladu
    mechanicznego, ktory po prostu jest najlepszym serwisem pojazdow mojej
    marki i azjatyckiego pochodzenia. Postanowilem wymienic wszystko, co
    trzeba w osprzecie silnika (rozrzad, wszystkie paski itp.) i plyny,
    filtry itp.

    Przypadek 1. Rozrzad.
    Nabylem najlepszy mozliwy w Polsce zestaw rozrzadu (pasek, pompa, rolka
    napinajaca) i przekazalem go mechanikowi. Przy pracy nie zasugerowano mi
    wymiany uszczelniaczy walka rozrzadu i walu napedowego. Niestety praca
    zostala zle wykonana, poniewaz po przejechaniu jakichs 500 km uslyszalem
    bardzo dziwne dzwieki z okolic rozrzadu (wycie, jeczenie z lozysk kol
    pasowych itp.). Nie wspomne juz, ze uklad chlodzenia nie byl wlasciwie
    odpowietrzniony i slychac bylo przelewanie sie plynu w ukladzie
    chlodzenia, nagrzewnicy itp. W koncu okazalo sie, ze musialem dolac litr
    plynu chlodniczego i odpowietrzyc samodzielnie uklad.

    No nic, zadzwonilem, ze mam problem z rozrzadem, wiec zaproponowano mi
    przyjazd w celu osluchania. Okazalo sie, ze faktycznie sa dziwne dzwieki
    i, ze mam zostawic autko do diagnozy. Nazajutrz odbieram samochod z
    poluzowanym paskiem rozrzadu, bo okazalo sie, ze pasek byl zbyt mocno
    napiety. Na pytanie dlaczego tak sie stalo? Odpowiedz: "A tak mi sie
    troche za bardzo przykrecilo". Mimo wszystko samochod wydawal z siebie
    nadal dziwne dzwieki, lecz o duzo nizszym natezeniu. Poniewaz to auto
    mialo zostac ze mna dluzej, postanowilem kupic nowe czesci i wymienic na
    SWOJ koszt na nowy zestaw. Po wymienie niewiele sie zmienilo, delikatne
    efekty dzwiekowe pozostaly, ale postanowilem nic sobie z tego nie robic,
    a teraz zaluje... ale o tym za chwile.

    Przypadek 2. Sprzeglo.
    Jak to w kazdym kilkuletnim aucie, czasami pada sprzeglo. Postanowilem
    zrobic je w tym samym zakladzie, bo po prostu nie znam lepszej
    alternatywy. Po raz kolejny wybralem najlepsze, seryjne czesci zamienne
    do swojego auta. Jak sie okazalo znow cos poszlo nie tak. Bo po miesiacu
    od odebrania samochodu ze sprzegla zaczely dobiegac dziwne dzwieki
    podobne do cwierkania ptakow/grania swierczczy... Problem się rozwiązuje
    po delikatnym wciśnięciu sprzęgła. Początkowo myslalem, ze to suchy
    tloczek wysrzpeglika tak gra w gniezdzie w lapie sprzegla, ale
    oczyscilem i przesmarowalem obydwa i problem sie nie rozwiazal.
    Zauwazylem tez, ze plyn sprzegla (hamulcowy), nie zostal wymieniony.
    Jutro diagnostyka i propozycja rozwiazania problemu...

    Przypadek 3. Wyciek oleju z prawej strony silnika.
    Przypadek 2 jest najprawdodobniej nastepstwem przypadku nr 1. Zbyt
    napiety pasek zrobil swoje uszczelniaczom i zapewne puscil uszczelniacz
    walka rozrzadu... bo naprawde watpie, aby dosc duza ilosc oleju zostala
    wydmuchana przez uszczelke pod glowica, zwlaszcza, ze silnik zawsze byl
    suchy jak pieprz, a ja jezdze bardzo spokojnie. :( No i jest to jedna z
    najbardziej wytrzymalych jednostek napedowych... Eskpertyza w tym samym
    zakladzie jutro.

    Co proponujecie? Domagac sie naprawy sprzegla na ich koszt? Co z
    uszczelniaczem?
    Jestem po prostu wkurwiony, bo kazda wykonana przez nich praca oznacza
    kolejne problemy... A ja trace czas (czas pracy, szef juz nie mowi
    "jedz" tylko "ostatni raz wychodzisz w tej sprawie w godzinach pracy"),
    kase na dojazd itp. etc.

    Prosze o pomoc - jaka powinna byc moja postawa itp. Bo zazwyczaj jestem
    spokojny i wyrozumialy, ale teraz sie we mnie po prostu gotuje.

    --
    Astero

  • 2. Data: 2012-08-12 11:40:02
    Temat: Re: Problem z serwisem samochodowym
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-08-12 11:35, Astero pisze:
> [...]
    > Prosze o pomoc - jaka powinna byc moja postawa itp. Bo zazwyczaj jestem
    > spokojny i wyrozumialy, ale teraz sie we mnie po prostu gotuje.
    1. Pierwszy samochód?
    2. Zmień warsztat, a najlepiej naucz się naprawiać samemu.
    3. Kup nowy i serwisuj w ASO - pozbędziesz się problemów :-D

    Maciek

  • 3. Data: 2012-08-12 11:45:41
    Od: Astero <t...@m...com>

    W dniu 2012-08-12 11:40, Maciek pisze:

    > 1. Pierwszy samochód?
    > 2. Zmień warsztat, a najlepiej naucz się naprawiać samemu.
    > 3. Kup nowy i serwisuj w ASO - pozbędziesz się problemów :-D

    Ad.1.
    Trzeci.

    Ad.2.
    Zmienić warsztat, ale na jaki? Taki, który będzie zgadywał, jak odkręcić
    śrubę albo będzie czytał w manualu, co ma zrobić dalej?
    Sam chętnie bym wszystko sobie robił, ale nie mam warunków. Ba, nawet
    nie mam dostępu do jakiegoś kanału...

    Ad. 3.
    Wiesz, że dobrze licząc, wydałem na swoje auto już 12 tys. PLN... To
    równowartość rocznych rat za auto ~50 tys. PLN. Następny wóz to nowy
    wóz, nawet jeżeli to będzie miało być coś z segmentu B od producenta
    typu Skoda/KIA/Suzuki/Hyundai...

    --
    Astero

  • 4. Data: 2012-08-12 12:24:01
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

> [...]
    > samochod, ktory zaraz po zakupie zaprowadzilem do sprawdzonego zakladu
    > mechanicznego, ktory po prostu jest najlepszym serwisem pojazdow mojej

    Nie napisałeś, gdzie mieszkasz, czy to duże miasto, ani co to za
    samochód. Ale IMO podstawowa rzecz - jeśli warsztat poległ na takich
    banalnych rzeczach, jak wymiana rozrządu i sprzęgła, to nie jest ani
    najlepszym, ani nawet dobrym warsztatem i ja bym więcej im samochodu nie
    dał nawet do oglądania z zewnątrz.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 5. Data: 2012-08-12 12:24:22
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    > Zbyt
    > napiety pasek zrobil swoje uszczelniaczom

    nie ma takiej mozliwosci

  • 6. Data: 2012-08-12 12:53:36
    Od: PB <p...@b...pl>

    Sun, 12 Aug 2012 11:45:41 +0200, na pl.misc.samochody, Astero
    napisał(a):

    > Ad.2.
    > Zmienić warsztat, ale na jaki? Taki, który będzie zgadywał, jak odkręcić
    > śrubę albo będzie czytał w manualu, co ma zrobić dalej?

    Taki co umie czytać i ma manual i jeszcze wie jak zastosować wiedzę -
    jest lepszy od takiego któremu się wydaje ze wie co robi, bo robił już
    podobne.

    Źle wybrałeś warsztat i tyle. Każdemu może się powinąć noga, każdy ma
    prawo do pomyłki (mówię o mechanikach). Ważne jest jak problem
    rozwiązują. Po tym poznasz z kim masz do czynienia.

    Moja rada - spokojnie domagaj się usunięcia usterek któe nie miały
    miejsca zanim panowie się dotknęli. Jeśli nie poczuwają się do winy -
    naprawa w innym serwisie i pozwanie tego obecnego o zwrot kasy.
    Długie, upierdliwe i bez gwarancji sukcesu.

    > równowartość rocznych rat za auto ~50 tys. PLN. Następny wóz to nowy
    > wóz, nawet jeżeli to będzie miało być coś z segmentu B od producenta
    > typu Skoda/KIA/Suzuki/Hyundai...

    To nie jest dobry pomysł;-)

    Piotr Biegała Warszawa
    Citroen BX 1.9 BVA, C4GP 1.6HDi BVA
    Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA

  • 7. Data: 2012-08-12 13:49:13
    Od: "gzk" <g...@g...pl>

    > Postanowilem wymienic wszystko, co
    > trzeba w osprzecie silnika (rozrzad, wszystkie paski itp.) i plyny, filtry
    > itp.

    Większośc kupujących tak robi, ale ma to jakieś uzasadnienie? Oprócz takiego
    "że tak się robi"?

  • 8. Data: 2012-08-12 14:35:01
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Astero pisze tak:

    > Przy pracy nie zasugerowano mi wymiany uszczelniaczy walka
    > rozrzadu i walu napedowego.

    skoro nie ciekły i nie pociły się to po co je ruszać

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 9. Data: 2012-08-12 15:25:00
    Od: kapec <k...@o...pl>

    > skoro nie ciekły i nie pociły się to po co je ruszać

    Profilaktycznie. Kosztuja grosze a jak masz zrzucony pasek to jest to
    robota na pare minut. W przeciwienstwie do wymiany tychze jak sie
    okaze, ze zaczna ciec.

  • 10. Data: 2012-08-12 15:37:28
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** kapec pisze tak:

    > Profilaktycznie. Kosztuja grosze a jak masz zrzucony pasek to jest to
    > robota na pare minut.

    -widziałem samochód w którym przez 15lat nie ciekły
    -niełatwo kupić identyczne simeringi
    -łatwo zarysować wałek
    -trzeba sciągać koła i osłonę

    --