  • 1. Data: 2004-10-03 12:31:57
    Temat: Problemy z eNom
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Witajcie,

    jakies 4 lata temu zarejestrowalem kilka domen w enom.com. Domeny byly
    co rok odnawiane, az do 2004 r. Kiedy kilka dni temu, probowalem
    odnowic domene, okazalo sie, ze moj login i haslo nie
    dzialaja. Kontakt z eNomem nie przyniosl rezultatu. 1 pazdziernika
    domena sie przeterminowala i jej delegacja zostala przeniesiona na
    DNSy eNomu. Na maile z prosba o umozliwienie przedluzenia lub
    transferu nie odpowiedzieli. Co gorsza, poslugujac sie moimi danymi
    osobowymi, ktos zarejestrowal 28 wrzesnia podobna domene, tyle ze
    w TLD .info.

    Co w takiej sytuacji moge zrobic? Zglosilem zazalenie, uzywajac
    formularza Internicu, ale watpie, zeby zrobili cos ponad przekazanie
    problemu do eNomu.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * JID: v...@j...atman.pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *

  • 2. Data: 2004-10-03 23:27:06
    Temat: Re: Problemy z eNom
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Przemyslaw Frasunek wrote:
> [...]
    > co rok odnawiane, az do 2004 r. Kiedy kilka dni temu, probowalem
    > odnowic domene, okazalo sie, ze moj login i haslo nie

    Dla starych domen rejestrowanych w enom jest jakiś inny panel do logowania -
    rzeczywiście w "tym nowym" user i pass nie działają. Mam ten sam problem -
    wlasnie intensywnie szukam, w starych czeluściach e-maili, gdzie jest ten
    stary panel - używalem go ostatnio chyba ponad pół roku temu i działał,
    namiary na niego przyslal mi wtedy enom. Jak znajdę to dam znać, może to coś
    pomoże.

    --
    TOM
    AS33868 MAN Administrator

  • 3. Data: 2004-10-07 07:36:50
    Od: Marcin Sochacki <w...@s...bg.univ.gda.pl>

    Przemyslaw Frasunek wrote:
> [...]
    > transferu nie odpowiedzieli. Co gorsza, poslugujac sie moimi danymi
    > osobowymi, ktos zarejestrowal 28 wrzesnia podobna domene, tyle ze

    Jeśli dane były widoczne w whoisie, to każdy mógł to zrobić (choć
    oczywiście nielegalnie, skoro to nie byłeś Ty). Rejestrator powinien mu
    po sprawdzeniu zablokować domenę. Natomiast fakt, że przepisują domenę
    na siebie zamiast zwrócić ją do puli wolnych jest jak sądzę złamaniem
    reguł ICANN.

    > Co w takiej sytuacji moge zrobic? Zglosilem zazalenie, uzywajac
    > formularza Internicu, ale watpie, zeby zrobili cos ponad przekazanie
    > problemu do eNomu.

    ICANN odpowiada za rejestratorów, nie wiem czy ten formularz na
    Internicu jest właściwy (chyba że różni się tylko nazwą, a sens jest ten
    sam).

    Wanted

  • 4. Data: 2004-10-07 11:40:42
    Od: Wiesiek <r...@o...pl>

    On 03 Oct 2004 14:31:57 +0200, Przemyslaw Frasunek
    <v...@f...lublin.pl> wrote:

> [...]
    >odnowic domene, okazalo sie, ze moj login i haslo nie
    >dzialaja. Kontakt z eNomem nie przyniosl rezultatu. 1 pazdziernika
    Takie pytanie z bocznego tematu...
    Skoro nie jestes zadowolony z enomu, to nie mozesz wykonac transferu
    do innego rejestratora ? Jezeli maile tam podane maile byly twoje to
    jaki problem ?

    --
    Wiesiek

  • 5. Data: 2004-10-08 07:29:01
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Wiesiek <r...@o...pl> napisał(a):

    > Skoro nie jestes zadowolony z enomu, to nie mozesz wykonac transferu
    > do innego rejestratora ? Jezeli maile tam podane maile byly twoje to
    > jaki problem ?

    Sprawa na szczescie sie juz zakonczyla. Po mailu do supportu z eNomu,
    ze chcialbym przetransferowac od nich domene, stwierdzili, ze najpierw
    musze ja przedluzyc. Z tym tez mialem klopot, bo moj login nie
    dzialal, na szczescie dopomogli. Po udanym przedluzeniu domeny u nich,
    zdjeli registrar locka.

    Sprawa z domena zarejestrowana na moje dane nie stety nie wyjasnila
    sie. ICANN nic w tej sprawie nie zrobil, nawet nie odpisal.

  • 6. Data: 2004-10-08 07:29:41
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Marcin Sochacki <w...@s...bg.univ.gda.pl> napisał(a):

    > ICANN odpowiada za rejestratorów, nie wiem czy ten formularz na
    > Internicu jest właściwy (chyba że różni się tylko nazwą, a sens jest
    > ten sam).

    To ten sam formularz. Podlinkowany jest ze strony ICANNu.

  • 7. Data: 2004-10-08 09:11:22
    Od: Profesor <p...@a...pl>

    Przemyslaw Frasunek napisał(a):

    > ICANN nic w tej sprawie nie zrobil, nawet nie odpisal.

    Spokojnie, odpisza. Ja na odpowiedz czekalem ok. 2 tygodni :-(

    ProF

    [Neostrada Info - Niezależny Serwis Informacyjny]
    [INFO: http://neostrada.info/ * FORUM: http://forum.neostrada.info/]

  • 8. Data: 2004-10-08 09:52:27
    Od: Wiesiek <r...@o...pl>

    On 08 Oct 2004 09:29:01 +0200, Przemyslaw Frasunek
    <v...@f...lublin.pl> wrote:

    >Sprawa z domena zarejestrowana na moje dane nie stety nie wyjasnila
    >sie. ICANN nic w tej sprawie nie zrobil, nawet nie odpisal.
    Nie wiem czy ICANN cos na ten temat ci pomoze.
    To w sumie sprawa dla tego registranta ktory umozliwil taki wpis.
    Skad ICANN ma wiedziec czy dane sa poprawne czy nie ?

    Z innej strony. Czy nie dziala procedura odzyskania hasla?
    Moze ktos ci konto zabral i pozmienial male na swoje.
    Sugerowal bym wtedy transfer domen oraz wnikliwa analize konta
    bankowego. Skoro mowisz ze ktos pod ciebie zakupil domene uzywajac
    twoich danych, to i moze karty tez uzyl.

    Ja dawno ucieklem z enomu jak to przeczytalem:
    http://cert.uni-stuttgart.de/archive/vuln-dev/2002/0
    1/msg00251.html
    Ale to juz dalsza bajka.

    --