  • 1. Data: 2022-10-06 16:07:26
    Temat: strefy Fresnela
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    po rosyjsku

    https://www.youtube.com/watch?v=gAqBvCxp8y0

    Cos tam niby czytalem o tych zonach, ale mnie troche zaskoczyl -
    wieksza dziura, mniejszy sygnal.

    J.

  • 2. Data: 2022-10-06 17:25:27
    Temat: Re: strefy Fresnela
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/10/2022 16:07, J.F wrote:
    > https://www.youtube.com/watch?v=gAqBvCxp8y0
    > Cos tam niby czytalem o tych zonach, ale mnie troche zaskoczyl -
    > wieksza dziura, mniejszy sygnal.

    Ignornacja mi podpowiada, jak równiż kiespka znajomośc rosyjskiego że
    interferencja, choć tutaj pewnie jest to zjawisko ciągłe w całej
    średnicy, ciekawe było by policzenie geomterii (odległości i lambda).
    Przy czym przypuszczalnie, gdybyś przemieścił detektor w obok, to sygnał
    sie pojawi. Pewnie to jest tak dobrane, że po zdjęciu dwóch pierścieni
    detektor jest w interferencyjnej dziurze zasięgu, całość tego
    doświadczenia raczej nie jest ustawiona byle jak i korzysta z corner
    case dla wzmocnienia efektu ;).