  • 31. Data: 2021-12-26 15:24:52
    Temat: Re: Przekładnia 354:1 z drukarki 3d.
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 26 December 2021 at 15:06:22 UTC+1, WM wrote:
> [...]
    dwufozgen, ten znany z obozów 2WS
    drukarki na żywicę, z powodów o których nie warto tutaj pisać są dla mnie lepsze.
    Powietrze w pomieszczeniu oczyszczam filtrem węglowym, takim jakich używa się w
    hodowlach trawki: tiny.pl/95c4q. W telefonie mam czujnik VOC-ów, nie jest jakiś
    certyfikowany i kalibrowany, ale jest szybki i pokazuje bardzo małe zmiany jakości
    powietrza czyli robi robotę. Przy sprawnym filtrze powietrze oczyszcza się do poziomu
    lepszego niż na zewnątrz w 2-3 minuty, później ten czas wydłuża się do 5-10 minut, w
    końcu (po ponad pół roku codziennego używania) w ogóle przestaje opadać, wtedy trzeba
    nasypać nowego granulatu. A wentylator daje mniej niż jedną wymianę na godzinę.
    Znaczy jest to bardzo łatwe do ogarnięcia i niedrogie, bo węgiel aktywny jest tani
    jak barszcz.

    do uzytkowania tych pieców w pomieszczeniu wentylowanym z wyprowadzeniem spalin,
    kuchenka gazowa, ale nikt tak nie robi, bo ogrzewacze gazowe stoja w małych
    hurtowniach, zamkniętych sklepach bez wentylacji i każdy wchodzący czuje spaliny, a
    Zenek, czy sprzedawca w sklepie ich nie czuje, bo nimi oddycha codziennie.

    stoliku i drukuje, obudowana plexi dookoła i z góry

    znalazłem wtyk odpowiedni z ladowarki samochodowej.

    Jemu wszystko jedno czy dostaje duże czy małe stężenie VOC, i tak wszystko pochłonie.
    Wentylator robi trochę hałasu, więc trzeba go wcisnąć gdzieś w kąt. Będzie działał,
    byle nie zasysał właśnie odfiltrowanego powietrza, bo wydajność drastycznie spada.
    Inny dobry sposób na wyłapywanie syfu z powietrza to postawić kilka doniczek z
    paprotkami. Ale nie wiem jaki jest ekwiwalent takiej paprotki w kilogramach aktywnego
    węgla.
    > Można dobrać roślinę, odpowiednią do danych zanieczyszczeń.
    > https://ranking-oczyszczaczy.pl/poradnik-czystego-po
    wietrza/rosliny-doniczkowe-oczyszczajace-powietrze/

    > WM
    z roslinami jest tak, że pochlaniają CO2 ale tylko za dnia, gdy oświetlone, gdyz
    tego wymaga fotozynteza, ale nocą p[ochlaniają O2 czyli tlen.

    Z tego powodu zakazano roślin, kwiatów w szpitalach, bo nocą "dusiły pacjentów"
    pochlaniając tlen z sali, wydzielając dwutlenek węgla ;)

    Ale co widzisz złego w przykryciu calej drukarki przezroczystym cylindrem/balonem

    Syfy nie będą się mieszkały z powietrzem w pokoju i nie dwufozgen nie będzie
    wywoływał raka płuc

    Taki cylinder może kosztować 20 zł, cczyli grosze.

    Niestety folii PET nie da sie wytłaczać, trzeba wydmuchać i duzy balon/cylinder to za
    duża objętośc dla paczkomatu

    Ale w marketach są też duże pudła składane, jako opakowanie żyrandoli, z
    przezroczystej folii, takie sześciany i jutro idę kupić kilka, to może zarobię 5zł

    Krawędzie oblepiamy folią, aby uszczelnić, od góry wycinamy otwór na wstawienie
    komina, też przezroczystego z rulona folii i rurą elastyczną do wyciągu,l bo
    filtrowanie zablokuje grawitacyjny odp[ływ spalin.

    i żyjemy jako drukarz 3D 10 a nawet 20 lat dłużej.

  • 32. Data: 2021-12-26 15:57:48
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Sunday, 26 December 2021 at 23:24:52 UTC+9, m...@g...com wrote:
> [...]

    filtrowanie zablokuje grawitacyjny odp[ływ spalin.

    > i żyjemy jako drukarz 3D 10 a nawet 20 lat dłużej.

    U mnie drukarki (ale jedocześnie pracuje zazwyczaj tylko jedna) stoją w przeciwnym
    końcu dużego pokoju niż ten filtr powietrza. Ja siedzę albo przy drukarkach albo
    gdzieś pomiędzy, w środku. Pokazałbym Ci zrzut ekranu z wykresem stężenia VOC po
    włączeniu filtra, ale usenet nie jest multimedialny, więc nie pokażę. Linia spada z
    5000 ppb do 20 ppb w parę minut. A od rozpoczęcia drukowania (najpierw przetarcia
    kuwety alkoholem, potem wlaniem tam żywicy przez sitko, potem wypłukaniem sitka w
    alkoholu, zlaniem zanieczyszczonego alkoholu do zbiornika itd) to stężenie rośnie od
    zwyczajnego poziomu 20 do tych 5000 przez dobrze ponad pół godziny. Jednym słowem
    intensywność oczyszczania mam około 10 razy wyższą od intensywności zanieczyszczania.
    Przy wielogodzinnych wydrukach równowaga ustala się na poziomie 50-200 ppb, zależy od
    przebiegu tego węgla, na zupełnie nowym w ogóle nie widać śladu. Czyli i tak niżej
    niż na zewnątrz (w tej chwili w Gdyni mam 266 ppb, w Korei zwykle to jest 300-500).
    Okien nie otwieram, żywica nie lubi zmian temperatury podczas wydruku. Planuję
    dokupić jeszcze jeden wentylator, żeby zużyty filtr jeszcze trochę poużywać
    równolegle ze zregenerowanym, bo to też wyłapuje pył ( a ja dużo cermiki szlifuję)-
    niezależnie od stanu aktywacji węgla. Do pyłu to akurat filtr wodny jest lepszy, ale
    nie wszystkie frakcje wyłapuje, no i wydajność jest słaba.

  • 33. Data: 2021-12-26 16:15:32
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Sunday, 26 December 2021 at 23:06:22 UTC+9, WM wrote:
> [...]
    > https://ranking-oczyszczaczy.pl/poradnik-czystego-po
    wietrza/rosliny-doniczkowe-oczyszczajace-powietrze/

    Nie ma parametrów wydajnościowych. Myślę że byłyby nikczmnie niskie.

  • 34. Data: 2021-12-26 16:23:28
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-12-26 o 15:24, a a pisze:
> [...]
    filtrowanie zablokuje grawitacyjny odp[ływ spalin.

    > i żyjemy jako drukarz 3D 10 a nawet 20 lat dłużej.

    Kupiłem sztyftowy klej na gorąco, Topex 42E172.
    W sklepie internetowym o tym nie piszą, dopiero po zakupie czytamy lupą
    na opakowaniu (bardzo małą czcionką) ostrzeżenie:
    P302+P352 W przypadku kontaktu ze skórą umyć dużą ilością wody z mydłem.
    Na opakowaniu jest sugerowane ikonami zastosowanie kleju do spajania
    paska do spodni, klocka lego i talerza.
    Sprzeczne informacje, więc nie wiem czy to bezpieczne, czy nie.

    WM

  • 35. Data: 2021-12-26 16:37:21
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Monday, 27 December 2021 at 00:24:51 UTC+9, WM wrote:
> [...]

    > paska do spodni, klocka lego i talerza.
    > Sprzeczne informacje, więc nie wiem czy to bezpieczne, czy nie.

    Eee tam, bez paniki. Szkodliwe to by było jabyś wpadł do kadzi z roztopionym klejem,
    a jak dotkniesz to najwyżej potem nie liż tych palców. Ja dużo ostatnio używam kwasu
    szczawiowego. Gołych palców nie żre, można tego używać bez rękawiczek. A na
    opakowaniu informacja jest że zabija od samego patrzenia: tiny.pl/95c8b

  • 36. Data: 2021-12-26 20:02:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-12-26, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:
    dwufozgen, ten znany z obozów 2WS

    Zgaduję, że dyskutujesz z a-a. Nie da się czasami przewidzieć jak
    potoczą się losy światowej chemii i w sumie może się okazać, że gadasz z
    przyszłym noblistą (nie o sobie rzecz jasna tu mówię), ale póki co,
    nawet bez jakis głębszych literaturowych poszukiwań, możesz przyjąć w
    ciemno, że ABS, który chloru nie zawiera, nie ma za specjalnie jak
    rozłożyć się do jakiejkolwiek formy fosgenu, jako, że fosgen jest
    związkiem chloru. No chyba, że foZgen to coś innego, ale tu niestety
    brak literaturowych danych co by to takiego miało być. Sprostujmy
    również, że z obozów 2WS fosgen nie jest znany. Znany jest cyjanowodór,
    do którego ABS równiez się zresztą nie rozkłada.

    Natomist jednym z dominujących produktów rozkładu ABS jest styren który
    faktycznie jest uważany za rakotwórczy, ale ma tę przypadłość, że nie
    brzmi tak dobrze jak foZgen i nie używano go w obozach zagłady ani nawet
    jako broni w czasie I WŚ.

    > Nie wiem co gorsze: topiony filament czy żywica plus IPA do płukania.

    IPA jest niegroźny i powszechnie stosowany. Wdychasz tego przy różnych
    okazjach na codzień sporo i to nie tylko dzięki ostatnim uwarunkowaniom
    covidowym. A żywica jaka?

> [...]
    > granulatu. A wentylator daje mniej niż jedną wymianę na godzinę.
    > Znaczy jest to bardzo łatwe do ogarnięcia i niedrogie, bo węgiel

    A masz ten filtr w formie wyciągu gdzieś w okolicach drukarki?

    --
    Marcin

  • 37. Data: 2021-12-26 21:55:50
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Monday, 27 December 2021 at 04:02:36 UTC+9, Marcin Debowski wrote:
    > IPA jest niegroźny i powszechnie stosowany. Wdychasz tego przy różnych
    > okazjach na codzień sporo i to nie tylko dzięki ostatnim uwarunkowaniom
    > covidowym. A żywica jaka?

    IPA bardzo silnie wzbudza czujnik VOC-ów w moim telefonie, zresztą bele piwko nalane
    do szklanki też pcha odczyt do góry.
    Żywica fotopolimerowa, ja jej nie pędzę, nie wiem z czego ją robią. Różne są, kruche,
    twarde, miękkie, elastyczne itd. Pewnie każda inna chemicznie.

    > A masz ten filtr w formie wyciągu gdzieś w okolicach drukarki?

    No właśnie po wielu próbach stwierdziłem że to wszystko jedno gdzie on stoi. Te syfy
    są tak dobrze rozpuszczalne w powietrzu i tak łatwe do odfiltrowania tanim węglem że
    nie ma co się doktoryzować w tym temacie. Nawet miałbym czym zamodelować przepływ
    tego w pomieszczeniu, ale szkoda mi prądu. Kumpel to samo robi z filamentami i ma te
    same wnioski.

  • 38. Data: 2021-12-26 22:58:46
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 26 December 2021 at 20:02:36 UTC+1, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    > covidowym. A żywica jaka?
    > A masz ten filtr w formie wyciągu gdzieś w okolicach drukarki?

    Masz rację, ale nigdy nie dają 2 nobli.

    Czy Zenki drukują tworzywami sztucznymi z odzysku,
    czy Zenki kupują młynki, mielą tworzywa z odzysku i extrudują w domu, produkując
    darmowy filament ?

    Odpowiedź jest
    da da da

    Czy Zenki drukują 3D używając PVC ?

    da da da

    https://zdrowawiedza.pl/spalanie-smieci-dioksyny/

    Czy Zenki wdychają dioksyny od drukowania 3D ?

    Odpowiedź jest da da da

    Kupiłem Polaroid PRO 3D Pen i dodatkowe filamenty

    Czy są opisane skladowo ?

    Nie są opisane
    Jedyny parametr to to że do Polaroida i temperatura 190-220 st i srednica 1,75 mm

    Czy ten syf generuje dwufozgen, dioksyny

    niet niet niet
    bo instrukcja nic nie mówi

  • 39. Data: 2021-12-27 00:30:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-12-26, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

    > IPA bardzo silnie wzbudza czujnik VOC-ów w moim telefonie, zresztą
    > bele piwko nalane do szklanki też pcha odczyt do góry. Żywica

    Te czujniki nie są w żaden sposób selektywne i czy etanol czy
    izopropanol czy formaldehyd, jeden mu pies. Jeśli na jakimś etapie
    używasz IPA to podejrzewam, że głównie IPA daje wskazania.

    > fotopolimerowa, ja jej nie pędzę, nie wiem z czego ją robią. Różne są,
    > kruche, twarde, miękkie, elastyczne itd. Pewnie każda inna chemicznie.

    A IPA zgaduje używasz bo się już utwardzona ciągle lepi? Ta drukarka
    pracuje w normalnej atmosferze? Żadnego innego gazu tam nie
    doprowadzasz?

> [...]
    > temacie. Nawet miałbym czym zamodelować przepływ tego w pomieszczeniu,
    > ale szkoda mi prądu. Kumpel to samo robi z filamentami i ma te same

    No ale w takim układzie Twoje płuca konkurują z filtrem. Przy żywicach
    pewnie mniejsze znaczenie. Śmierdzą czymś?

    --
    Marcin

  • 40. Data: 2021-12-27 01:00:22
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 27 December 2021 at 00:30:59 UTC+1, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > No ale w takim układzie Twoje płuca konkurują z filtrem. Przy żywicach
    > pewnie mniejsze znaczenie. Śmierdzą czymś?

    wszystkie czujniki to badziew i ściema
    a największe to inteligentne opaski
    co mierzą tetno,
    ciśnienie, tlen we krwi

    Łatwo to sprawdzić

    Zapinamy opaskę na nogę od stołu i uruchamiamy pomiar

    I co widzimy

    Noga stołowa ma tętno, ma ciśnienie i ma 95% tlenu we krwi

    Wszystkie te opaski, czujniki to chińska ściema warte 1$