  • 11. Data: 2021-09-11 08:53:18
    Temat: Re: Przełączanie sieci
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Rutkowski, Jacek wrote:

    > Musi posiadać mechaniczne zabezpieczenie uniemożliwiające jednoczesne
    > załączenie obydwu kompletów styków np. przez sklejenie.
    > Zwykle są to 2 styczniki, z których każdy po załączeniu uniemożliwia
    > załączenie kolejnego...
    > Z tego co się orientuję mają one specjalnie taką konstrukcję że otwarcie
    > stycznika powoduje powstanie znacznej przerwy w stykach a nie jak
    > w standardowych przekaźnikach ze skokiem ok 0,5mm.

    To prawda, ale sprawy techniczne są jasne. Pytam się o to, skąd wiadomo,
    że już jest wystarczająco dobrze, kto to ocenia i pod jaką sankcją?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 12. Data: 2021-09-11 08:55:00
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Piotr Wyderski wrote:

    > To prawda, ale sprawy techniczne są jasne. Pytam się o to, skąd wiadomo,
    > że już jest wystarczająco dobrze, kto to ocenia i pod jaką sankcją?

    Bo np. na poziom zakłóceń jest tabelka, która ucina wszelką dyskusję.
    Podłącza się analizator widma i albo spełniasz wymagania, albo nie
    spełniasz. A tutaj?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 13. Data: 2021-09-11 11:53:58
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 9/11/2021 o 8:55 AM, Piotr Wyderski pisze:

    > Bo np. na poziom zakłóceń jest tabelka, która ucina wszelką dyskusję.
    > Podłącza się analizator widma i albo spełniasz wymagania, albo nie
    > spełniasz. A tutaj?

    Chcesz sobie zbudować urządzenie czy wprowadzać je do obrotu?
    Bo od tego musimy zacząć...

    --
    pzdr, j.r.

  • 14. Data: 2021-09-11 18:31:55
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Rutkowski, Jacek wrote:

    > Chcesz sobie zbudować urządzenie czy wprowadzać je do obrotu?

    Prototyp działa. Ale nie w tym rzecz, co ja z nim potem zrobię, tylko o
    to, skąd wynikają wielokrotnie dyskutowane m.in. tutaj wymagania dot.
    układów sieć-generator. Ja rozumiem argumenty techniczne (widoczna
    przerwa itd.) i małe szanse w starciu siłowym z elektrownią Kozienice,
    tylko usiłuję dojść, czy to wynika "jedynie" z rzetelności zawodowej,
    czy z prawa.

    Są np. dostępne safety relays/force guided relays o parametrach
    izolacyjnych lepszych niż niejeden stycznik instalacyjny, ale dalej nie
    wiem, czy to wystarczy i czy nie trzeba będzie atestować.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 15. Data: 2021-09-24 11:00:22
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 11-Sep-21 18:31, Piotr Wyderski wrote:
    > [...] ale dalej nie
    > wiem, czy to wystarczy i czy nie trzeba będzie atestować.

    Wbrew pozorom chyba najprościej zapytać w ZE.

    Tu masz dla przykładu wymagania od Taurona na podłączenie agregatu.

    https://www.tauron-dystrybucja.pl/przylaczenie-do-si
    eci/przylaczenie/agregat-pradotworczy

    Jest tam też numerek normy, który teoretycznie ma zastosowanie.

    Jak planowałem podłączyć agregat w domu (PGE) to dostałem od nich
    podobne kwity z opisem. Ale raczej już ich nie znajdę bo w końcu odpuściłem.

    Piotrek