  • 21. Data: 2009-06-20 16:07:57
    Temat: Re: Przełącznik RGB
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin" <y...@y...yy.pl> napisał w wiadomości
    news:h1iunj$kll$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Rozumiem, że je oferujesz na sprzedaż.

    Może tak zabrzmiało ale to miała być odpowiedź na duży pobór prądu, są po
    prostu w takim wykonaniu przekaźniki.
    Zdaje się w TME je widziałem też.

    > No i one będę pracować w aucie, czyli są narażone na wstrząsy.

    A o tym to nie wspominałeś... Nie wiem jakie mają odporności na przeciążenia
    te przekaźniczki.

    No to może lepiej czysta elektronika.

    --
    Irokez

  • 22. Data: 2009-06-21 21:28:21
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Marcin pisze:

    > Poważnie, czy żartujesz ?

    Poważnie. W wielu drogich oscyloskopach (np. Tektronix) sygnały mierzone
    przełącza się przekaźnikami. Ich klikanie słychać podczas zmiany skali Y
    (zakresu amplitudy). W tanich (Rigol) zresztą też.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 23. Data: 2009-06-21 21:31:14
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Irokez pisze:

> [...]
    [...]
    > A o tym to nie wspominałeś... Nie wiem jakie mają odporności na
    > przeciążenia te przekaźniczki.

    Jeżeli spodziewane są wstrząsy to można taki przekaźnik bistabilny (z
    dwoma cewkami) cały czas popędzać prądem (o ile pozwala na to producent
    w dokumentacji). Na pewno się nie przełączy niekontrolowanie. W
    normalnym przekaźniku jest problem w tym, że w jednym ze stanów prąd nie
    płynie. A o widzimisię kotwy w obliczu wstrząsów decyduje tylko mała
    sprężynka.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 24. Data: 2009-06-22 09:31:58
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości

    > Poważnie. W wielu drogich oscyloskopach (np. Tektronix) sygnały mierzone
    > przełącza się przekaźnikami. Ich klikanie słychać podczas zmiany skali Y
    > (zakresu amplitudy). W tanich (Rigol) zresztą też.

    Dużo pracowałem z telekomunikacyjnym analizatorem widma Marconi'ego. Za tą
    kasę niezłą fure można było wtedy kupić a przekaźniczki tak pieknie 'grały'
    przy zmianach czułości, że hej :) Pasmo do trochę ponad 1GHz, i fajne
    bajery, mozna było zgrać sygnał z nadajnika a potem go odtworzyć i wysłać,
    taki tester autoalarmów :)
    Teraz widzę dość mocno staniały.

    Pozdrofka

    --
    Irokez

  • 25. Data: 2009-06-22 13:55:29
    Od: "Marcin" <y...@y...yy.pl>

> [...]
    > normalnym przekaźniku jest problem w tym, że w jednym ze stanów prąd nie
    > płynie. A o widzimisię kotwy w obliczu wstrząsów decyduje tylko mała

    Wielkie dzięki za pomoc.
    Zabieram się wersję mechaniczną :)

    Marcin

  • 26. Data: 2009-06-24 11:22:03
    Od: "Marcin" <y...@y...yy.pl>

    > Wielkie dzięki za pomoc.
    > Zabieram się wersję mechaniczną :)

    Zrobiłem jednak wersję 1.0 na monostabilnych
    ponieważ 95% czasu będzie toto pracować z głównego
    źródła sygnału. Jak będzie 'latać', to wtedy włożę bistabilne.

    Tak, czy inaczej nareszcie działa tak jak trzeba :)
    Sygnał leci czysty i niezakłócony. Szczęście moje jest pełne :)

    Dzięki za pomoc.

    Marcin