  • 21. Data: 2009-10-10 15:45:44
    Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
    Od: The_EaGle <t...@d...com>

    fv pisze:

    > b) wtrysk jest mocno przeceniany i ostro przereklamowany. Jego jedyną
    > przewagą techniczną nad gaźnikami jest chiptuning

    Zaletą wtrysku jest przede wszystkim mniejsze spalanie. Po to właśnie
    producenci muszą montować wtrysk aby zmniejszyć ilość niepożądanych
    substancji w spalinach. Gaźnik nawet najbardziej skomplikowany nie jest
    w stanie bez pętli zwrotnej czyli sondy lambda podać odpowiedniej ilości
    paliwa - zawsze jest albo za dużo albo za mało. Po za tym wtrysk jest
    bezobsługowy a gaźniki trzeba synchronizować, regulować, czyścić itp.

    Pozdrawiam
    Rafał
    CBF'a

  • 22. Data: 2009-10-10 15:51:04
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    "The_EaGle" <t...@d...com> wrote in message news:haqa79$drs$1@news.onet.pl...
    > Zaletą wtrysku jest przede wszystkim mniejsze spalanie. Po to właśnie
    > producenci muszą montować wtrysk aby zmniejszyć ilość niepożądanych
    > substancji w spalinach.

    To mniejsze spalanie, czy mniej niepozadanych substancji w spalinach? To nie
    jest jedno i to samo.

    > Po za tym wtrysk jest bezobsługowy a gaźniki trzeba synchronizować,
    > regulować, czyścić itp.

    A myslisz, ze dysz wtrysku nie trzeba wymieniac, albo czyscic wrazie "W"?
    Troche racji masz - jak sie spierdoli to koniec, a gazniki zawsze idzie
    podratowac;)

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 23. Data: 2009-10-10 16:00:01
    Od: The_EaGle <t...@d...com>

    Ivam pisze:
    > "The_EaGle" <t...@d...com> wrote in message
    >
    > To mniejsze spalanie, czy mniej niepozadanych substancji w spalinach? To
    > nie jest jedno i to samo.

    To praktycznie jest to samo. Ilość niepożądanych substancji to m.in
    ilość CO2 a ta jest wprost proporcjonalnie zależna od ilości spalonego
    paliwa.

    > A myslisz, ze dysz wtrysku nie trzeba wymieniac, albo czyscic wrazie
    > "W"? Troche racji masz - jak sie spierdoli to koniec, a gazniki zawsze
    > idzie podratowac;)

    Jak się nic nie spierniczy to jeździsz do śmierci silnika bez problemów.
    Nie słyszałem/widziałem aby w instrukcji było napisane że wtryski należy
    wymieniać co XX km. Czyścić tym bardziej - to się nie czyści - chyba że
    chcesz sobie dolać V-Power to samo czyści wtryski.

    Pozdrawiam
    Rafał
    CBF'a

  • 24. Data: 2009-10-10 16:23:21
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    > To praktycznie jest to samo. Ilość niepożądanych substancji to m.in
    > ilość CO2 a ta jest wprost proporcjonalnie zależna od ilości spalonego
    > paliwa.

    Z tym bym się nie zgodził.
    CO2 to normalna sprawa w silniku spalinowym i właśnie najwięcej go
    powstaje przy prawidłowym spalaniu mieszanki stechiometrycznej.
    Produkty szkodliwe to tlenek węgla CO, tlenki azotu NOx i węglowodory
    oraz cząstki stałe.

    Artykuł na ten temat
    www.intercars.com.pl/pliki/PLK/wiadomosci28_dodatek.
    pdf

    Wbrew pozorom normy co do emisji mogą powodować większe zużycie paliwa
    niż silnika zasilanego ubogą mieszanką z gaźnika. Tzn. nie wiem na ile
    może się to odnosić do motocykli.
    Edim

  • 25. Data: 2009-10-10 16:31:08
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    "The_EaGle" <t...@d...com> wrote in message news:haqb21$fu9$1@news.onet.pl...
    > To praktycznie jest to samo. Ilość niepożądanych substancji to m.in ilość
    > CO2 a ta jest wprost proporcjonalnie zależna od ilości spalonego paliwa.

    Nie zgadzam sie. Ilosc CO2=ilosc spalonego paliwa. I to jest pozadany
    produkt pracy silnika zasilanego paliwem w postaci weglowodorow. Jest
    jeszcze para wodna. Cala reszta (NOx, siarczany, CO) to sa niepozadane
    substancje, gdyz teoretycznie w ogole (gdyby spalac czyste weglowodory) nie
    powinny powstawac (moze poza CO).

    Czesto, gesto zdaza sie, ze silniki z wtryskiem wcale mniej od silnikow na
    gazniku nie pala, a wrecz przeciwnie (hint pozamotocyklowy=>silniki renault
    z serii F2N na gazniku, mono i multipunkcie).

    > Nie słyszałem/widziałem aby w instrukcji było napisane że wtryski należy
    > wymieniać co XX km.

    A gazniki? Widziales gdzies w instrukcji, ze nalezy wymieniac dysze/dowolne
    elementy/kompletne gazniki co XXkm?

    > Czyścić tym bardziej - to się nie czyści - chyba że chcesz sobie dolać
    > V-Power to samo czyści wtryski.

    Znowu niemotocyklowy przyklad (nie mialem motocykla na wtrysku:P) -
    poczekaj, az Ci wadliwy (filtron) filtr paliwa przepusci syf, ktory pozatyka
    wtryskiwacze, to zobaczysz, ze zadne V-Powery nic nie dadza. Inne dodatki
    tez nie.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 26. Data: 2009-10-10 17:26:16
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    The_EaGle pisze:

    > Po za tym wtrysk jest bezobsługowy a gaźniki trzeba synchronizować, regulować,
    czyścić itp.

    Ja tam sie pewnie nie znam tak jak Ty ale wiem ze przepustnice wtrysku
    tez sie powinno synchronizowac co jakis czas.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 27. Data: 2009-10-10 18:17:41
    Od: doktorski <d...@g...com>

    On 10 Paź, 13:27, "Tytus z fabryki" <v...@o...pl> wrote:

    > Siemka
    >
    > *** "smoq"
    > Do Tytusa: spotkaj sie z uzytkownikami BMW, porozmawiaj, popytaj dowiesz sie
    > ze wcale nie trzeba wymieniać wału co 25kkm,
    >
    > Powiedz to Doktorskiemu...
    Skoro juz wolasz po imieniu to sie odezwe.

    Tak, padla mi przekladnia. 24 kkm. Jak dla mnie to wada motocykla/
    procedur serwisowych. I nie jestem jedyny z takim problemem. Nowa - 6
    kzl.

    > ***jak tego że serwis jest moze drozszy niz w kawasaki ale na pewno nie jest
    > drozszy od serwisu suzuki,
    >
    > Chopie kazdy AS jest drogi ale w BMW jest to obligatoryjne - nie po to sie
    > tworzy brand dla nielicznych zeby ich lekko traktowac.
    OIDP serwis BMW (Inchape) bierze 320 zl za godzine. Powstrzymam sie od
    komentarza co mysle o takiej stawce. Dodam tylko, ze serwis Yamahy
    (MMP) bierze 180 zl.

    > Ja swoja 11 letnia hondziawke moge oddac do ASO na okresowy przeglad bez
    > obawy ze jego koszt przekroczy wartosc moto a w przypadku takiegoz BMW
    > roznie moze byc...
    Albo mozesz ja serwisowac sam, bo nie wymaga niczego poza normalnymi
    narzedziami i podstawowa wiedza mechaniczna. W Bakeliten Motor Werke
    juz nie bardzo. Komputery i te sprawy...

    A teraz do meritum: latam co jakis czas CBF600SA, 2004. Powiem tak:
    jest to zajebiscie przyjazny motocykl z fajnym silnikiem, rewelacyjna
    skrzynia, dobrymi hamplami, skutecznym ABSem i dobra ochrona przed
    wiatrem/deszczem dla osoby <185 cm. Najwieksza wada: skromne
    zawiesznie w zupelnosci wystarczajace do codziennej jazdy oraz
    turystyki za to beznadziejne jesli chodzi o zapedy sportowe. Ogolnie:
    skopiuje tytul z SM - CBF = cos bardzo fajnego. Tylko, ze wtrysk
    wlozyli IMO dopiero w 2007 roku.

    pzdr, dr
    K12S/525

  • 28. Data: 2009-10-10 19:19:24
    Od: Monster <"alpy2usun _to"@op.pl>

    Tytus pisze:
    > Siemka
    >
    > *** "Monster"
    > to sprzęt jeszcze na starej,sprawdzonej przekładni
    >
    > No nie wiadomo moze i tam zastosowali bakielit...:)
    Nie,o tych nie słyszałem złych opinii,a zakladali je do wszystkiego
    ponad 10 lat
    > *** Źle nie jest,serwis tańszy od Harlejowskiego:-)
    >
    > aha to daj znac kiedy bedziesz od Fusa odbieral sprzeta do podjade zeby
    > Cie kopia rachunku powachlowac jakbys zemdlal :)

    A nie,dziękuję,ja tam tylko na oględziny zwłok,ale serwis na
    poziomie-kosztorys robocizny miałem dostać meilem,jakoś nie dotarł:-\
    Zresztą na forum BMW krążyła kiedyś opinia,że ten serwis jak
    najbardziej,ale omijać,drogo i olewka.

    --
    Tomek
    BMW R1100S

  • 29. Data: 2009-10-10 19:53:46
    Od: Monster <"alpy2usun _to"@op.pl>

    doktorski pisze:

    > OIDP serwis BMW (Inchape) bierze 320 zl za godzine. Powstrzymam sie od
    > komentarza co mysle o takiej stawce. Dodam tylko, ze serwis Yamahy
    > (MMP) bierze 180 zl.
    Ceny części też wesołe-zamawiając w serwisie BMW w Niemczech niektóre
    rzeczy miałem nawet 30% taniej.

    > Albo mozesz ja serwisowac sam, bo nie wymaga niczego poza normalnymi
    > narzedziami i podstawowa wiedza mechaniczna. W Bakeliten Motor Werke
    > juz nie bardzo. Komputery i te sprawy...
    Ze starszymi jest trochę prościej,większość da się zrobić w garażu,w
    japonię trochę się bałem pchać łapy:-)

    --
    Tomek
    BMW R1100S

  • 30. Data: 2009-10-11 00:07:30
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Sat, 10 Oct 2009 11:17:41 -0700 (PDT), doktorski napisał(a):

    > Tak, padla mi przekladnia. 24 kkm. Jak dla mnie to wada motocykla/
    > procedur serwisowych. I nie jestem jedyny z takim problemem. Nowa - 6
    > kzl.

    Cena powala na kolana.

    --
    Pozdrawiam,