  • 1. Data: 2022-11-23 15:08:45
    Temat: Więc tak się to robi...
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Uzwajanie rotora silnika.

    https://streamable.com/2qw8z6

    --
    - Zajączku, dlaczego masz takie krótkie uszy?
    - Bo jestem romantyczny.
    - Nie rozumiem.
    - Wczoraj siedziałem na lace i słuchałem śpiewu słowika. Tak się
    zasłuchałem, ze nie usłyszałem kosiarki...

  • 2. Data: 2022-11-23 17:15:35
    Temat: Re: Więc tak się to robi...
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    > Uzwajanie rotora silnika.
    >
    > https://streamable.com/2qw8z6

    Przemysłowo tak,
    pan w zakładzie ręcznie nawijał uzwojenia
    ale w silniku 11kW jak kiedyś dałem do przezwojenia.
    Ilość zwojów dobierał na wagę po zmierzeniu średnicy :)
    --
    pzdr, j.r.

  • 3. Data: 2022-11-23 17:28:14
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    no, są różne technologie.

    https://youtu.be/Eg3CfA1822c?t=150

  • 4. Data: 2022-11-23 18:40:45
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    sundayman <s...@p...onet.pl> wrote:

    > no, są różne technologie.
    >
    > https://youtu.be/Eg3CfA1822c?t=150

    Że on tym śrubokrętem emalii nie pozdziera...

    --
    Po 12-godzinej operacji ginekolog wychodzi ze szpitala i mówi:
    - Nareszcie jakieś twarze!

  • 5. Data: 2022-11-23 19:30:45
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.11.2022 o 17:28, sundayman pisze:
    > no, są różne technologie.
    >
    > https://youtu.be/Eg3CfA1822c?t=150

    Ale to stojan, nie wirnik.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 6. Data: 2022-11-23 19:31:19
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Uzwajanie rotora silnika.
    >
    > https://streamable.com/2qw8z6

    Ostatnio łapkami robiłem...2 tygodnie mi zabrało :D
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 7. Data: 2022-11-24 01:06:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 23 listopada 2022 o 19:31:46 UTC+1 LordBluzg(R)?? napisał(a):

    > Ostatnio łapkami robiłem...2 tygodnie mi zabrało :D
    > --
    > LordBluzg(R)??
    > <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>
    Masz Parkinsona czy od wódy łapy ci się trzęsą?

  • 8. Data: 2022-11-24 09:01:58
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Masz Parkinsona czy od wódy łapy ci się trzęsą?

    To se przewiń ręcznie silnik od roweru BLDC 3 fazowy. Żaden zakład nie
    chciał mi tego zrobić :D Żodyn.

    Żeby nie było niedomówień. Przewijałem nie dlatego że był spierdolony
    ale potrzebowałem podwoić uzwojenie drutem max grubym, żeby zyskać
    większe napięcie (silnik użyty później jako prądnica). Podpowiem tylko,
    że naprężenie drutu musi być maksymalne a uzwojenia nawinięte, muszą być
    perfekcyjnie.

    Generalnie pierdolisz jak zwykle farmazony, nie mając pojęcia o
    problemach :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 9. Data: 2022-11-24 12:16:57
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > większe napięcie (silnik użyty później jako prądnica). Podpowiem tylko,
    > że naprężenie drutu musi być maksymalne a uzwojenia nawinięte, muszą być

    To do tej elektrowni wiatrowej? Sprawdza się to? :)

    Mam silnik od hulajnogi, zastanawiam się czy by go nie użyć w takiej roli.

    Z drugiej strony panel słoneczny na działce postawiłem i... stoi, już
    drugi rok po prostu stoi, niepodłączony do niczego. Plan jest, nadal tylko
    w formie planu.

    --
    Dwie panienki lekkich obyczajow staraja się o prace w domu
    publicznym. Wlascicielka urzadzila egzamin wstepny. Po chwili jedna z

  • 10. Data: 2022-11-24 12:37:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 24 Nov 2022 09:01:58 +0100, LordBluzg®🇵🇱 wrote:
> [...]

    Eee tam, manufaktura.

    Tak sie wciaga cewki :-)
    https://youtu.be/H4Ju-OksJvE?t=30

    No dobra - caly proces jest dluzszy, np
    https://www.youtube.com/watch?v=MNj9lSG0JtU

    Akurat wciagania cewek nie pokazuja ... naruszają patenty ? :-)

    Ciekawe, czy takie cewki nie musza miec wiekszego obwodu - wiec i
    wiekszych strat.

> [...]
    > większe napięcie (silnik użyty później jako prądnica). Podpowiem tylko,
    > że naprężenie drutu musi być maksymalne a uzwojenia nawinięte, muszą być

    Ale zwojow chyba niewiele. Moze za bardzo sie bawiles.

    To byla taka "odwrotna konstrukcja", gdzie stator przypomina wirnik,
    a rotor jest na zewnątrz ?

    > Generalnie pierdolisz jak zwykle farmazony, nie mając pojęcia o
    > problemach :)

    Male silniki nie kosztuja tyle, zeby ktos nad nimi dwa tygodnie
    pracowal :-)

    J.