  • 1. Data: 2022-11-27 13:11:04
    Temat: Pytanie o pomoc przy instalacji dzwonka Google Nest
    Od: K <...@l...com>

    Witam,
    Zakupilem dzwonek:
    https://store.google.com/product/nest_doorbell_batte
    ry?hl=en-GB

    dzwonek ten moze dzialac zarowno z samej baterii jak i moze byc
    podlaczony do stalego zasilania z istniejacego dzwonka i go wyzwalac.
    Opcja druga wymaga 8-24V. Dzwonek ktorym uraczyl mnie deweloper to Deta
    c3504, ktory w kabelku do guzika podaje 6V, a przy nacisnieciu spada do 4V.
    Dzwonek w srodku wyglada tak:
    https://cloud.insecure.network/s/4LqiBdPDi8pdPzq
    kabelki po lewej to 230V, po prawej UTP ktore idzie do guzika za drzwiami.
    Kupilem taki transformator jak na zdjeciu i teraz pytanie czy to sie da
    podlaczyc w ten sposob aby po nacisnieciu guzika na dzwonku Google
    dzwonil tez ten analogowy czy po po prostu powininem kupic dzwonek ktory
    daje na wyjsciu 8V:
    https://support.chbyron.eu/en/support/solutions/arti
    cles/19000103924-using-the-776-with-ring-nest-or-oth
    er-wifi-doorbells

  • 2. Data: 2022-11-27 13:46:31
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/11/2022 13:11, K wrote:
    > podlaczony do stalego zasilania z istniejacego dzwonka i go wyzwalac.
    > Opcja druga wymaga 8-24V.

    Szybka rada: do wyjścia dzwona "google" podepnij przekaźnik. Styki
    zwierne do styków przycisku starego dzwonka. Będzie bezpieczniej, niż
    kombinowanie z napięciami.

    > c3504, ktory w kabelku do guzika podaje 6V, a przy nacisnieciu spada do 4V.

    Troche to niepokojące, czy to nie jest aby przypadkiem jakaś cyfrowa
    transmisja? Możesz podejrzeć oscyloskopem, co tam lata? Albo choć wepnij
    plaszkę piezoelektryczną i posłuchaj czy bzyczy.

  • 3. Data: 2022-11-27 14:17:36
    Od: K <...@l...com>

    On 27/11/2022 12:46, heby wrote:

    > Szybka rada: do wyjścia dzwona "google" podepnij przekaźnik. Styki
    > zwierne do styków przycisku starego dzwonka. Będzie bezpieczniej, niż
    > kombinowanie z napięciami.

    Przekaznik jaki? Nie jestem elektronikiem ani elektrykiem :D Guzik
    dzwonka nie ma puszki w ktorej moglbym go schowac. Kabelki ida
    bezposrednio do malego guziczka na zewnatrz.

    > Troche to niepokojące, czy to nie jest aby przypadkiem jakaś cyfrowa
    > transmisja? Możesz podejrzeć oscyloskopem, co tam lata? Albo choć wepnij
    > plaszkę piezoelektryczną i posłuchaj czy bzyczy.

    Nie mam oscyloskopu i nie sadze aby tam sie dziala takie cuda. W kazdym
    razie w miedzyczasie znalazlem, ze co prawda z innym dzwonkiem Googla
    takim bez baterii dzwonek sie laduje ale nie wyzwala analogowego i
    niewykrywa tego, ze jest podlaczony pod stale napiecie.

  • 4. Data: 2022-11-27 14:28:15
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/11/2022 14:17, K wrote:
    > Przekaznik jaki?

    DC na napięcie, jakie daje dzwonek googole. Miniaturowy. Są miniaturowe,
    choć akurat na 24V w cewce to nie jest łatwa sprawa.

    > Nie jestem elektronikiem ani elektrykiem :D Guzik
    > dzwonka nie ma puszki w ktorej moglbym go schowac. Kabelki ida
    > bezposrednio do malego guziczka na zewnatrz.

    Z czystej ciekawości, bo tak po zastanowieniu: dlaczego chcesz mieć
    *oba* dzwonki? Może problem można rozwiązać zupełnie inaczej.

    Przeczytałem to kilka razy i mam wątpliwosci, czy rozumiem, co chcesz
    osiągnąć.

    1. Masz dzwonek od google dający napięcie 24V po wyzwoleniu
    2. Masz inny dzwonek, który chcesz jednoczesnie wyzwolić

    Dobrze rozumiem?

  • 5. Data: 2022-11-27 15:10:22
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tlvk4o$1lr3q$1@dont-email.me>
    user K pisze tak:

> [...]
    >
    > dzwonek ten moze dzialac zarowno z samej baterii jak i moze byc
    > podlaczony do stalego zasilania z istniejacego dzwonka i go

    Jeśli jesteś pewien, że może wyzwalać gong tzn ze zwiera linię guzika
    pracując w tym czasie na baterii.

    > Opcja druga wymaga 8-24V. Dzwonek ktorym uraczyl mnie
    > deweloper to Deta c3504, ktory w kabelku do guzika podaje 6V, a
    > przy nacisnieciu spada do 4V.

    czyli 6v to za mało, żeby googlodzwon się ładował z guzika.

> [...]
    > pytanie czy to sie da podlaczyc w ten sposob aby po nacisnieciu
    > guzika na dzwonku Google dzwonil tez ten analogowy

    Można spróbować zasilić guzik (czyli goglodzwon) z zasilacza +12v przez
    cewkę małego przekaznika na 12v. Wtedy styki zwierne przekaznika dałbyś
    na symulację guzika na 6v w gongu. Cewka musi być zblokowana diodą np
    1N4007 bo może uszkodzić goglodzwon przepięciami.

> [...]
    > https://support.chbyron.eu/en/support/solutions/arti
    cles/1900010392
    > 4-using-the-776-with-ring-nest-or-other-wifi-doorbel

    chyba nie poradzisz sobie to rozwiazanie bedzie dla ciebie
    bezpieczniejsze bo nie uszkodzisz google dzwonka.

    --
    Piter

    poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość
    waszego czołgu.

  • 6. Data: 2022-11-27 16:59:27
    Od: K <...@l...com>

    On 27/11/2022 13:28, heby wrote:

    > DC na napięcie, jakie daje dzwonek googole. Miniaturowy. Są miniaturowe,
    > choć akurat na 24V w cewce to nie jest łatwa sprawa.

    AC tam jest na wyjsciu z dzwonka.

> [...]
    >
    > 1. Masz dzwonek od google dający napięcie 24V po wyzwoleniu
    > 2. Masz inny dzwonek, który chcesz jednoczesnie wyzwolić

    Nie, mam dzwonek ktory na wyjsciu do guzika daje, a wlasciwie dawal (bo
    kupilem nowy) 6VAC:
    https://asset.eezybridge.com/0f3f8bf8-4c54-49d9-9dfe
    -a810414ee4fd/5135
    Po zwarciu dzwonek robil klasycznego dingdong-a. Dzwonek Googla na
    baterie aby sie ladowal-a potrzebuje 8VAC, a wiec potrzebowalem jakiejs
    sztuczki aby to osiagnac z poprzednim dzwonkiem. Nie sadze by dzwonek
    Googla dawal jakies napiecie po nacisnieciu, tylko zwyczajnie emuluje
    zwarcie powodujac ze dzwonek analogowy dzwoni, a na telefony, smart
    glosniki dostajemy dodatkowo powiadomienia.

    Dlaczego tak? Bo bedac w domu zwykle telefony mamy gdzies odlozone,
    wyciszone itp, a tak to przynajmniej pies zaszczeka.

  • 7. Data: 2022-11-27 17:01:23
    Od: K <...@l...com>

    On 27/11/2022 12:11, K wrote:
> [...]
    > daje na wyjsciu 8V:
    > https://support.chbyron.eu/en/support/solutions/arti
    cles/19000103924-using-the-776-with-ring-nest-or-oth

    Problem rozwiazany, kupilem nowy dzwonek za ?15: Byron 776, ktory daje
    na wyjsciu 8VAC. Dzwonek Google sie laduje, a jednoczesnie dzwoni
    analogowym i wysyla powiadomienia na telefony. Transformator moze mi sie
    jeszcze kiedys do czegos przyda :)

  • 8. Data: 2022-11-27 17:02:53
    Od: K <...@l...com>

    On 27/11/2022 14:10, PiteR wrote:

> [...]
    > na symulację guzika na 6v w gongu. Cewka musi być zblokowana diodą np
    > 1N4007 bo może uszkodzić goglodzwon przepięciami.

    Za duzo rzezbienia, a za mala wiedza jak to zrobic.

    cles/1900010392
    ls

    > chyba nie poradzisz sobie to rozwiazanie bedzie dla ciebie
    > bezpieczniejsze bo nie uszkodzisz google dzwonka.

    kupilem nowy dzownek.

  • 9. Data: 2022-11-27 17:19:08
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/11/2022 16:59, K wrote:
    > Po zwarciu dzwonek robil klasycznego dingdong-a. Dzwonek Googla na
    > baterie aby sie ladowal-a

    Można to zrobić przetwornica, ale prawie na pewno wydajność prądowa
    będzie za niska do tego.

    Wywal dzwonek analogowy, przewodowy.

    Kabel wykorzystaj do zasilania dzwonka google normalnie z zasilacza
    przeznaczonego do niego.

    Do dzwonka google podepnij przekaźnik miniaturowy i wyzwalaj "przycisk"
    starego dzwonka.

    https://www.youtube.com/watch?v=y2i1ujKzYpU

  • 10. Data: 2022-11-27 18:00:35
    Od: K <...@l...com>

    On 27/11/2022 16:19, heby wrote:

> [...]
    > przeznaczonego do niego.
    >
    > Do dzwonka google podepnij przekaźnik miniaturowy i wyzwalaj "przycisk"

    To jest inny dzwonek, bez baterii:
    https://store.google.com/product/nest_doorbell_wired
    ?hl=en-GB

    Do takiego jak na tym filmiku Google daje Chime Connector:
    https://www.ebay.co.uk/itm/363110309810
    poza tym ten bez baterii potrzebuje 16-24VAC:
    https://support.google.com/googlenest/answer/9247132
    ?hl=en-GB
    opisow jak cos takiego podlaczyc z transformatorem w przypadku dzwonkow,
    ktore daja mniej niz 16VAC na guzik jest sporo.